• Frill

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Nämen? Sitter jag framför datorn en fredagkväll? Och på FL till råga på allt?

Upptäckte bara en märklig sak idag. Vi har äntligen fått tag på Hipps havregröt och det står att man ska blanda vattnet med 6 msk gröt. Det är ju lika mycket som 1 dl = betydligt snabbare att mäta upp.
    Ja se danskar.

• Frill

TH, vi har testat både Semper, Nestle-gröt och Hipp och alla har lite olika mått. Hipp ville vi ha för den är ekologisk. Däremot blir gröten väldigt lös, så jag tror vi kör lite mindre vatten i förhållande till pulver i fortsättningen.

Inatt sov Adam från åttatiden till halv sex igen! Och han vaknade inte ens och ville ha napp nån gång. Hurra!

• Frill

ABC, vi har verkligen inte heller gjort nåt att vara imponerad av. Det är Adam själv som sover som han gör, utan vår inblandning.
    Märker att när han har kämpat emot sömnen extra hårt (framför allt på em, annars brukar han vara lättsövd) så sover han betydligt längre stund än annars. Är nog jobbigt att vägra somna
    Hoppas G också kommer på att det är skönt att sova.

TH, smart med kontanterna! Jag har också serverat, men ändå hade jag inte en tanke på det.

Stackars alla små sjukisar, hoppas de blir friska snabbt.

Plutten, aj. Ta hand om din stackars arm!

Jag ska ta bort födelsemärken på fredag em. Får trösta mig med en gin tonic sen

• Frill

Swe och ni andra tröttisar, hoppas ni har haft en bättre natt.

Vivs, lycka till på ögonkontrollen.

Ang att oroa sig och att vara känslomässig:
    Igår började jag gråta av tv-reklamen för en samlingsskiva med Eric Claptons för att ungefär 5 sekunder av Tears in heaven spelades.

Hellur, vi har helt omvända problem här. A vill helst äta BARA gröt och vanlig mat, och inte alls mycket ersättning eller bröstmjölk eller ens vatten. Jättedumt, eftersom han borde dricka mycket för att inte vara så hård i magen.

• Frill

Jag vill också träffas i morgon.
    Swe och ABC, ska vi köra på eftermiddagsfika nånstans?

Idag är A värsta talangkillen Vi har börjat skaka på huvudet sen jag såg Gurra göra det, och idag har A börjat härma oss och skaka på huvet han med. Dessutom har han börjat säga babababababa i stället för bara gaaaaaaah OCH, halleluja, vänt sig om igen på eget initiativ efter låååång strejkperiod på den fronten.

Plutten, rummet blir jättefint. Vad gulligt kort där A matchar kuddarna

• Frill

Hej, eftersom Swe hoppade av och ABC redan är på stan så bestämde vi helt enkelt att strunta i Sickla och i stället ses vid Björns trädgård halv två.

Vill någon haka på så kom dit!

• Frill

Oj vad alla blir fina i håret. Börjar känna press att klippa mig innan fredag Men det får nog vänta lite.

Stackars alla sjuklingar och sjuklingars föräldrar. Bara tänk vad många dagar med sjuka barn vi har framför oss...

Swe, ingen fara. Klart att du skulle muntra upp din kompis!

Pluttmor, låter som en jobbig natt .

Jag och ABC har varit kulturella, tagit båten till Djurgården och gått på Lijevalchs. Det ni!
    Stackars A fick världens senaste "lunch" när vi kom hem klockan fem, men han var nöjd med att klara sig på ersättning hela dagen (efter morgongröten).

• Frill

ABC, glömde säga tack för idag! Jag hade ju kameran med mig, men glömde fota. Hade varit kul med en bild när både A och G satt i knät Bowla kan man ju förresten göra på dagtid med.

• Frill

Bianca, jag har "les maines sales" i bokhyllan sen jag misslyckades med att läsa franska en gång i tiden. Menar du att jag borde förska traggla igenom den?

Jag har flera pengar kvar sen fikat på Blå porten idag, så då kan jag ju lika gärna betala dem till nån i morgon. Jag och A värmer gärna upp inför babysimmet med lite kaffe.

Träff onsdag em:
    Hellur
    Swe
    Bianca (ev)
    Frill

• Frill

Hej, är inte heller säsrskilt bra på barnvagnsvänliga ställen på Kungsholmen, även om det hade varit trevligt att fika där för en gångs skull.

Annars får ni gärna komma hit, om ni står ut med synnerligen O-putsade fönster

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6