• Frill

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Pluttmor, vi använder "mild tvål" från ACO som vi också tar på huvudet vid behov. Vi har köpt sån sen A var nyfödd som vi då använde till oss själva för att inte lukta parfym och som vi nu använder till honom (innan körde vi bara vatten o barnolja). Men det kanske är dags för ett riktigt schampo.

Swe, kul att utekvällen blev lyckad!

Bianca, jag är supersugen. Har massor av idéer och håller ju till och med på att tjuvjobba pyttelite. Men jag börjar ju jobba 1 december på riktigt så vi får se hur sugen jag är då. Tenderar att vara duktigare i teorin än i praktiken Jag kommer nog att känna mig riktigt sentimental när det är dags att lämna över.

Ginger, spahelg låter underbart.

Jag är förmodligen med på bio på ons.

Pippil8
    Zul
    Frill

• Frill

ABC80, finns det information om öppna föreläsningar på universitetets hemsida? Eller var hittar man det?

• Frill

Hej ståuppare, gungare och andra. Jag har varit duktig och jobbat idag, men följde med E och A in till Söder och åt lunch med en kompis. Vilket underbart väder! Men kallt.

Nu är E på fotboll, A har sovit hela kvällen (fick väcka honom vid åtta för att sätta på pyamas och ge gröt, samma sak var det igår) och jag ligger och läser framför tv:n.

Mina sminkvanor har varit väldigt enkla och är också en sån som tvättar mig med tvål och vatten på kvällarna. Men jag fick också en sån där kurs på Make up store som Swe ska gå och gick den innan vi gifte oss, och sen dess använder jag mycker mera och dyrt smink där som den lättlurade person jag är
    Är lite orolig att det ska bli samma sak när jag utnyttjar presentkortet på Tony & Guy. Sen kanske min 300-kronorsfrisör inte duger längre

• Frill

Härligt att vi är ett gäng brudar som diskuterar frisyrer och smink Tror vi får ta den där dödshjälpsdebatten snart.

• Frill

Jag igen. Om ni bloggare vill att jag lägger till er i länklistan under "vänner och bekanta" på min matblogg så säg till. Vill inte lägga ut "barnbloggar" utan att fråga.

• Frill

Hej, vi skippar nog också bion tyvärr. Jag var så glad att A sov ända från 23 till 4.30 i ett sträck. Men blev inte lika glad när jag insåg att han tänkte gå upp då...
    (Bara för att jag sa till Hellur att han alltid bara äter och somnar om )
    Var uppe till strax efter 6, och sen kunde inte jag somna om. När jag väl gjorde det hade A vaknat igen och var gnällig. Sen dess har allt skitit sig från vällingmatning till datorinloggning...
    Bytte just alla bajsblöjors moder, så jag fattar nu att han kanske var lite gnällig

Hur som helst så är jag för trött för att tillgodogöra mig Jane Austens liv och ska försöka få en förmiddagslur i stället. (Och sluta svamla här)

Ha det så kul ni andra!

• Frill

ABC, vad trist.

Nu har vi sovit nästan en timme till! Nu är jag vrålhungrig och ska äntligen äta frukost.

• Frill

ABC, kul med restaurangbesöket, men OJ vilken natt. Och ändå var du på väg till bion! Nu skäms jag nästan som går här och dräller som ett spöke, inte kan blanda välling eller räkna kaffemått, välter ut saker och knappt orkar prata med stackars A för jag är så trött.

Tror att min mjölk inte räcker till längre på nätterna, så att A i stället för att hamna i "matkoma" och somna om, fortfarande är lite hungrig. I gryningstimmarna idag fick han till sist 1 dl ersättning efter att ha ammats, och han slukade den.

Kanske ska börja ge ersättning helt och hållet även nattetid. Det vore skönt på sätt och vis, så vet man vad som gäller.

• Frill

Nu sover A igen. Ska skriva en "skötselmanual" åt mina föräldrar som ska barnvakta över natten i helgen medan vi äter afternoon tea och badar bubbelbad i vårt hotellrum på slottet . Vet inte riktigt vad jag ska skriva.
    "Han sover mellan tre och sjutusen gånger per dag, verkar hungrig för det mesta men äter nästan inget när han blir erbjuden"

• Frill

Helt sjukt! Vi skulle på babysim, en enda strukturerad sak vi skulle klara av idag efter att ha slasat runt hemma hela dagen.
    A vaknade vältajmat 16.10 så vi hade tid på oss att göra oss i ordning. Sen gallskrek han tills han fick mat och fortsatte gallskrika efteråt ända tills vi gick. Och lite till. Så fort jag gick bakom honom eller in i ett angränsande rum, eller ens tittade åt ett annat håll, blev han tokig.
    Tvärbanan kom precis när vi var på väg, så jag rusade som en dåre och hann fram precis när dörrarna stängts. Tryckte på knappen, tåget stod kvar i typ två minuter med oss utanför, men utan att öppna dörrarna!
    Jaha, då gick jag till busshållplatsen och ringde samtidigt E och sa att vi blev sena. Visade sig att bussen gick till fel ställe så jag gick tillbaka till tvärbanan, och precis när nästa tåg kom och jag började placera oss rätt så insåg jag att skötväskan stod kvar på busshållplatsen!
    Hejdå tåget.
    Nu sitter vi här hemma igen. Det bidde inget babysim idag...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6