• Frill

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Ah, en ny tråd! 15 månader har vi hängt ihop nu alltså. Inte illa!

Ni verkar ha haft trevligt idag. Själv har jag nu varit på tre(!) Mio-butiker och frågat efter vår blivande vardagsrumslampa (som heter Inez, Lillen ) men den finns inte nånstans än. Grr, måste de ha den i skylten om de ändå inte har nån att sälja? A har iaf. fått täcke och kudde från Ikea och jag har fått en skrivbordslampa till arbetshörnan så helt lottlösa blev vi inte

Ginger, skönt med semesterresa och kul på sätt och vis att vara bara "tjejerna" men typiskt att det var just ni som självklart skulle ha med er barnen. A har hittills aldrig varit bortlämnad och träffar potentiella barnvakter så sällan så jag hade nog tagit med honom. Men om jag hade haft en bra barnvakt vet jag inte. Fast jag är så mesig, så att vara i ett annat land och inte kunna åka hem om man vill skulle nog kännas lite läskigt... Å andra sidan blir det ju så för pappan annars. Hoppas du kommer fram till nåt bra och får en jätteskön resa!

Jag gillar också silver och vit-skivan, men tycker att de sjunger lite för "fint" och stämningsfullt ibland. Adam gillar lite sväng och hojt och bus.

• Frill

Swe, tack för erbjudandet, men på det sista Mio:t så sa hon att den inte fanns inne nån stans än så det är nog ingen idé.

Våra lekkamrater för dagen ställde in för de var sjuka, så här är vi all dressed up and nowhere to go.
    Vem vet, kanske får tummen ur och syr i tappade knappar / bär ner utrensade kläder i källaren. Jag var iaf duktig igår och kom ikapp med bokföringen

Vivs, lägenheten ser jättefin ut. Och vilken utsikt! Har ni hittat ett hus nu?

• Frill

Vi tog en promenad i förmiddags, hamnade vid Gullmarsplan, tänkte att vi lika gärna kunde åka in till stan och köpa present till en kompis, råkade springa på två gamla kollegor på Drottninggatan och åt en jättetrevlig lunch på Bohem med efterföljande espresso på Poli, tog t-banan tillbaka till Gullmars och gick hem. Så vi lyckades fördriva dagen prima idag också. Och knapparna är FORTFARANDE inte isydda och kläderna inte i källaren

• Frill

Hellur, vad jobbigt med feber. Stackars W hoppas han blir pigg snart.

Pippil8, A sprattlar som en tok i vattnet De ringde från babysimmet idag och erbjöd oss extrabad tre söndagar. Tydligen har vi hamnat i en ovanligt "orolig" grupp så de vill kompensera samt ge möjlighet till extra vattenträning. Schyst tycker jag! Särskilt som man dessutom får ta igen de gånger man missar.

Swe, du har ju finalmaraton av Topmodel att fördriva tiden med också. Ha en skön ensamkväll!

Vivs, jag skulle vilja "homestylea" vår lägenhet NU. Var i min kompis etta inför försäljning och det var så skönt med stora bara ytor utan onödigheter! Tror dessvärre det är lättare att köpa lite fler filtar och anamma den "ombonade" stilen i stället

Sole och TH, visst har ni fått bilder nu?

• Frill

Swe, det är ju ganska trevligt att mysa in sig såhär på höstkanten ändå. Man kan kanske bygga en liten gosig grotta av alla babysitters och linnen och andra bra att ha-grejer

• Frill

Och jag sitter också här och snörvlar med tårarna rinnande Jättefint TH!!!

Hade ev tänkt hänga med på sången idag, men vi hoppade också pga förkylning, även om det nu är jag mer än A som fortfarande är förkyld. Så pappa får vara ensam i plurret med Skroten på babysimmet idag.

• Frill

Idag har vi snabbtestat Årstakyrkans öppna förskola. Vi var tvugna att gå mitt i sångstunden för A var så trött, han somnade på sekunden när jag la honom i vagnen Men innan dess hade han kul. När de två äldre damerna som höll i det började sjunga "här är kyrkan" och "kyrkklockorna" mfl. så tänkte jag hm... Men sen så fortsatte de med en massa barnsånger med hopp och lekrörelser till. Det kostade 30 spänn men då ingick ost- och skinktoast för den som ville (och inte hade ett barn med akut sömnbehov). Fast jag gillar Bleckis bättre, känns mer avslappnat.

Hoppas ni har kul på fikat. Eftersom vi sjöng på fm i stället för att promenera på em hade jag tänkt hänga på. Men jag är fortfarande förkylningstrött så nu ska vi slappa hemma i stället.

A vände sig förresten 4 ggr igår! Jag lyckades filma en av dem. Fick med hela A:s hår och ena armen just när han rullade runt...

• Frill

Här har vi också en extremt lättväckt mamma och en sömngångaraktig totalväck groggypappa på nätterna. Men det har faktiskt börjat jämna ut sig, jag sover lite tyngre och E vaknar lite lättare. Kanske vågar hoppas på omvända roller när det är E:s tur att vara hemma?

• Frill

Swe, vad kul att du gick på barnvagnsteataren! Jag läste om den och tyckte det verkade jätteskoj, men det här är "veckan som inte blev av" för oss.

Idag har vi inte ens lyckats promenera. Imorse var jag jättesnuvseg och solen strålade, sen blev jag piggare, men innan vi var klara var det jättemulet och blåste. Nu har Adam precis somnat i sin säng och nu börjar det klarna upp igen... Ska försöka ta oss över till Söder och köpa tossor i alla fall.

Sole, håller faktiskt på att återuppliva matbloggen. broccoli2.blogspot.com Där finns ett par tårtor också

Ni som har ställt er i dagiskö, har ni besökt alla dagis ni kryssat för, eller helt enkelt valt de som ligger bra till? Känner mig dålig som inte fixat studiebesök (än?). Men hade vi bott i en småstad hade vi ju fått ta vad som fanns. Ah denna valfrihetens tyrrani

Ska alla ge välling? Varför ger man välling egentligen? A ammas och äter gröt på kvällarna, det borde väl räcka?

Slutligen: om nån har erfarenhet av kopparspiral att dela med sig av här eller i min inbox vore jag tacksam. Tycker det verkar läskigt men det kanske är jättebra att slippa hormoner?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6