Inlägg från: Plutten forever |Visa alla inlägg
  • Plutten forever

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Tack för igår alla som var här! Det är alltid trevligt när ni kommer hit Matvägrar-Alvin åt nästan ingentilng till middag, men sen åt han iallafall upp all välling (220 ml) när han skulle sova + 150 ml ersättning kl 01 inatt (eftersom han ätit så dåligt på dagen fick han mat när han vaknade och var lite ledsen).

hellur: lycka till med besiktningen, vad spännande!  Men jobbigt med gnällig W, hoppas det blir bättre! Han kanske har flyttar-nerver?

TH: Grattis till krypandet! När A började sådär tog det bara ett par dagar innan han kröp helt och hållet. Räkna med att hon kommer vara lite frustrerad i början när det går så sakta framåt! Förresten, nu slog du - rekord igen!

• Plutten forever

just det, glömde..

sole: tack igen för bitboken! Alvin tuggar som en galning på den! Men han verkar inte fatta att man bara ska tugga på gummit, han tuggar på sidorna också... jaja..

swe: hur är det med F nu? Men magen menar jag? hoppas det inte blir något mer än lite extrabajsande.

• Plutten forever

Sole: Vi läser för A, men det är samma här- ibland tittat och lyssnar han, ibland vill han äta upp boken. Det finns en bok han alltid lyssnar intresserat på, det är "Knacka knacka". Vad roligt med ålandet!

• Plutten forever

Swe: nu hämtade jag den, den heter visst "Knacka på!". Det är en serie av böcker, de är alla uppbyggda på samma sätt men handlar om olika saker. De andra heter "Ut och gå!", "Hitta på!" och "Varför då?". Jag ska köpa de andra också tror jag.

• Plutten forever

björklöv- ja, de är lätta att lära sig utantill! mumlar: "Lilla huset blåa dörren ska vi gå och hälsa på? Hälsa på och knacka på..."

• Plutten forever

th: rekord i att göra glada gubbar förstås!

sole: Ja, det är en enorm skillnad, jag köper bara böcker på nätet. Adlibris har ju fraktfritt dessutom.

• Plutten forever

Godmorgon... Nu är det jag som är bakis Fast det var väldigt roligt igår. Vi träffades hemma hos en kompis med Nina, hon som förlorade sin mamma. Hade en vin- och spelkväll och pratade om hennes mamma! Fint och sorgligt! Vi tittade bl a på en film från Ninas studentmottagning, så konstigt att se sig själv och sina vänner 10 år yngre - jag såg ju att det var jag, men jag såg så barnslig ut! Konstigt.

sole: rolig blogg! den hade jag inte sett förut.

Hoppas alla får en fin helg!

• Plutten forever

Godmorgon! Vi har haft en jobbig natt, usch vad A vaknar ofta nu, jag fattar inte! Det måste vända snart.

Swe: hur gick det på middagen? Hopppas att F sov bra i sin vagn och att ni hade trevligt!

Jag håller på att läsa lite i Barnaboken igen, kapitlet om krypbarn och om 8-månaderskrisen... Hon får det alltid att låta så lätt! Jag tycker inte att det är riktigt så lätt som hon beskriver. Men hennes teorier är onekligen intressanta!

Sole: vad spännande med dina vänner och bebisen! Har du fått veta vad det blev än? Har allt gått bra?

• Plutten forever

swe: vad kul att F gillade att leka med storbarnen! bra att du följde med på middagen, som sagt i jul när ni åker bort måste han ju somna i vagnen varje kväll, lika bra att vänja sig nu.

sole: vad roligt, grattis till de nya föräldrarna! hoppas ni får hålsa på på BB.

Ååååå, jag är på skithumör just nu. D måste åka till Vallentuna (typ en timmes bilfärd) för att hämta en möbel som hans mamma köpa på blocket. Vilket betyder att han blir borta flera timmar, typ hela söndagen alltså... blir så irriterad på min kära svärmor för att hon bara köper den där grejen och sen förutsätter att D ska åka och hämta den. Fattar hon inte att helgerna är heliga... och irriterad på D också för att han inte kan säga nej. Han är allt hon har, typ. Usch usch, dålig energi, jag har ingen lust att göra någonting idag annat än att dra täcket över huvudet.
    Ursäkta gnället

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6