Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
Nu är jag gladare Blev bara så besviken.... nu är han hemma och sitter och matar A. Just det- de senaste dagarna har det verkat som att matvägran är över. Han har ätit riktig mat till både lunch och middag sedan i fredags, peppar peppar! Hoppas han fortsätter.
Emma3: Alvin får ganska stora bitar och det går oftast bra. När jag gör pasta brukar jag ta risoni, det är pasta i form av riskorn. Ris brukar jag inte mosa/mixa, blandar det med sås som är helt slät. Och 8-månadesburkar funkar också bra.
Bianca: jag håller tummarna för att din A inte kommer i någon jobbig 8-månaderskris när ni åker till Thailand. Det är ju inte lika illa för alla barn tydligen. Spännande med 8-måmkontroll!
Förresten så har Alvin börjat med en jättegullig grej, det är att han vill mata mig när jag matar honom. Om han håller i ett kex och man säger: "får mamma smaka?" så stoppar han in det i min mun och skrattar. Och sitter Dan bredvid och man sen säger "får pappa smaka nu?" så börjar han mata Dan istället. Så himla sött!