Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
tack lillen, ska försöka!
läser ni bloggen Dagarna? http://www.dagarna.se/entry.asp?id=377
skrattade ordentligt över dagens inlägg "vård av barn", så kommer vi ha det sen!!
tack lillen, ska försöka!
läser ni bloggen Dagarna? http://www.dagarna.se/entry.asp?id=377
skrattade ordentligt över dagens inlägg "vård av barn", så kommer vi ha det sen!!
godmorgon!
ul med spelkväll plutten, det ska vi ha ikväll!
ja den bloggen är rolig, hon är gift med Alex Schulmans brorsa.
åhh nyss ringde våra kompisar och hon har haft värkar sen imorse! Lasse trodde deras bebis skulle komma i torsdags och jag nu på måndag coh jag tror det blir en tjej!
får se vem som har rätt!!
halloj!
åh tänk att jag inom några dagar (hoppas jag iallafall om de vill ) får hålla i en nyföding!!
Swe och pippi
jättetrevligt som vanligt! Swe trist att sitta hemma men det aknske är bra just nu?
här sovs det bättre och bättre, imorse vaknade han vid 05.40 första gången och somnade sedan om till 07.30.
Vågar knappt skriva det men han ahr sovit till 07.30 senaste tre-fyra dagarna, hoppas det fortsätter så!
Majsvälling går också ner nu på morgonen, skönt!
halloj!
här hemma slappar vi för fullt efter en rätt sen kväll igår.
Emma
vi ger 8-månadersburkarna men det tog ett tag innan V vande sig vid bitarna. Mitt tips är att mosa lite med gaffel så de blir mindre och sen öka på. när det gäller smörgås ger vi rätt små bitar också men smörgåsrån biter han själv av stora bitar och det går bra!
plutten
trist att D måste åka när ni haft en sån jobbig natt, hoppas han skyndar sig tillbaka
plutten
åh va kul med en sån bra natt! Förstår att du gick in vid 03
swe
vad jobbigt at han sover så dåligt. tankar ni hon proppfull med mat på dagen?
lillen
lycka till med kuren!
bianca lycka till på kontrollen, han kommer vara jättelång, sötnosen!
igår vi vi träffa våra kompisars bebis som föddes i lördags kväll, inte ens ett dygn alltså :_)
3,8 kg och 52 cm lån, vilken pyttebebis! Man glömmer så snabbt hur små de är när de föds!
L frågade om jag blev bebissjuk men nä, jsut nu är jag överlycklig att V sover 12 timmar nu. lägger vi honom 19.30 sover han till runt 05.30, vi får stoppa i napp och han sover till 07.30.
Igår lades han vid 20.30 och sov till 08.30 imorse!! Så nä jag är inte så pigg på en bebis igen som vaknar varannan timme
såhär bra blev det efter vi slutade med bara ersättning på kvällen och han fick gröt + ersättning på kvällen
nån som har lust att ses i em?
plutten
promenad vid 2 låter bra!
runt 2 säger vi och så hörs vi.
V har inte somnat än så det blir en senare lunch idag
vi ger V mat kl 17 (stor burk + fruktpuré) och sen får han gröt kl 19 ca. ingen välling på det, han har precis börjat gilla välling så än så läge får han det på morgonen. så för honom är det 2 grötmål per dag och 1 vällingmål samt 2 lagade mål.
vi ger gröt till mellanmål istället för tex fruktpuré
hellur
skönt att du är frisk nu!