Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
Plutten- Det är klart att det är hon!
Plutten- Det är klart att det är hon!
Oj oj vad dött det var här då!
Vi har tillbringat dagen med årets sista (?) grillning, och nu kollat på senaste Bourne-filmen i gott sällskap av en flaska rödtjut. F somnade strax efter 19, och har vaknat till en gång och gnytt lite, somnat om av sig själv. Nu är vi spända på hur natten kommer bli... Jag sover på soffan igen, kanske får jag sova första hela natten på typ ett år?!
Hoppas ni alla har en skön helg!
God morgon! Jag har INTE sovit en hel natt... F somnade vid 19, vaknade till någon gång, vid 12 vaknade han ordentligt men J sövde om honom. Vid 3 vaknade han och grät och skrek i 40 minuter! Vi var hela tiden där inne och förökte buffa honom, lugna honom osv. till slut tog jag upp honom och ammade, lade ner honom och han somnade om själv efter en stunds lugnt pratande. Nu är det lut med metoder! Jag orkar inte höra honom skrika, det gör så ont i hela kroppen.
han hade ätit massor med gröt och ammats innan han somnade så vi var rätt säkra på att han inte var hungrig men kanske hade vi fel? Känner mig som hemskaste mamman. Fast imorse var allt bra igen, J gick upp med honom vid 7, och kom tillbaka vid halv nio och sen sov vi alla tre i stora sängen till efter 10. Mysigt!
Ursäkta det långa inlägget...
Björklöv- ja, verkligen! Man ska lita på sina intuitioner.
Fast glömde berätta det positiva! F har inte napp längre! När han somnade om vid 4 så sov han utan att vakna till 7! Tidigare har han vaknat ofta och somnat om så fort han fått nappen. Så skönt att han kan läggas utan napp nu!
Hellur- nej precis! Det var inte egentligen vår mening att ta bort nattmålet, utan att få honom att somna om själv och inte vakna hundrafemtielva gånger. Men så häromdagen sov han ju till 6 utan att äta och då tänkte vi att han kanske inte behövde äta, men vi hade fel! Har absolut inget emot att amma nån gång/natt, han är ju liten fortfarande, precis som du säger!
Påminner om barnvagnssoppan, och hoppas att nån mer vill följa med! det finns 3 biljetter kvar! Jag inboxar mitt kontonummer till dem som skrivit upp sig senare ikväll, och hoppas det är ok att ni betalar innan tisdag?
BARNVAGNSSOPPA 3/10 (Stadsteatern, 160 kronor)
Swe
Frill - betalat
bianca2
ABC08
sole
Hellur
Lillie74
Murgrönan
Ginger
ABC- du får berätta om babydiscot sen!
Plutten- har också kollat på de där böckerna, verkar roliga! Men tyckte de var dyra, men nu ska jag kolla Adlibris!
Lillen- det jag tycker är svårt är att veta om de verkligen behöver äta eller om det är en vanesak- men jag "testar" inte igen, aldrig kommer han att få skrika så igen.
Plutten- nu har jag beställt, hurra!
Björklöv- kul att du följer med på barnvagnssoppan, jag inboxar kontouppgifter till dig!