Inlägg från: Swenglish |Visa alla inlägg
  • Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Förklaring till förvirringen: Den här tråden försvann ett tag, det gick inte att komma in på den. Jag rågade en moderator och hon sa att det händer ibland, att trådar bara försvinner. då startade jag en ny och tänkte länka till den i era gästböcker, men hann bara med typ tre personer så uppfattades det som spam (eftersom det var samma inlägg) och jag blev avstängd några timmar. Hursomhelst så kom tråden tillbaka så det gjorde ju ingenting!

Ja, jag är så glad att tråden blev så bra som den har blivit, det kunde ju ha blivit hursomhelst!

Tack Sole och Pluttmor för härlig dag i solen idag!

Sole- det är nog en Cameleon du ska ha, den har ställbart styre, de andra två (frog och Gecko) har inte det. Jag skulle satsa på cameleon, men jag har å andra sidan ingen erfarenhet av de andra. J79 har en Gecko.

• Swenglish

Sole- varför ber du om ursäkt? Vi är ju här för alla slags frågor!

Plutten- åh, det låter gott! Gav F Hipps pasta med broccoli idag och det verkade helt ok, men roligt att göra själv!

• Swenglish

Godmorgon! Här kommer jag och klagar om dålig natt igen, F vaknade 12, 03 och 05 och hade långa omsövningar varje gång som ändå slutade med amning innan han blev nöjd. Suck. Jaja, det är freeeedag iallafall! Imorgon ska jag ut och äta och drick öl med några kompisar, första utekvällen utan barn sen F kom!
    Idag tror jag jag håller mig hemma, kanske tar en promenad med returpapper med F i nya Ergon (som jag redan är helt kär i!). Exciting stuff.

• Swenglish

Ginger- jag tror att våra barn kan vara lite för tunga för mobyn nu. Jag har också en som jag ska lägga ut på tradera nu tillsammans med baby björnen. jobbigt att du också haft jobbig natt!

• Swenglish

Bianca- Pluttmor har en Patapum, de är rätt lika, du kan få prova min (Ergo) vid tillfälle!

• Swenglish

Sole- Det man inte har från födseln får man köpa sig online!

Angelicious- det hade varit roligt men har för mycket kläder just nu! Nästa gång får det bli!

• Swenglish

Grattis William!

Lillie- jag har läst att Ergo/Patapum är bättre för barnet också, eftersom de avlastar bättre (Barnet sitter i grodställning istället för att hänga med benen) Fördelar för bäraren: den har bälte runt höften, vilket gör att vikten fördelas över höften istället för axlarna. Man kan bära både på magen och på ryggen (med Ergon dessutom på höften). En i min BVC-grupp har en sån stol-påse och hon tycker den är jättebra!

• Swenglish

Åh Bianca vad jag är avundsjuk på dig! Inatt har F haft en likadan natt som igår, dvs vaknade 12, 02.30 och 05 och behövde ammas för att somna om. flaskan tar han inte. Nyss när han skulle somna igen försökte vi faktiskt med napp, men den ville han inte heller ha. Jag blev trött på allt och stampade ut ur rummet och lämnade J och F åt sitt öde. Han blir nog buffad till sömns nu. Vad ska vi göra? Jag skulle ju ut ikväll första gången! Känns lite jobbigt att vi kämpade så för att få amningen att fungera och nu när jag skulle vilja trappa ner så går inte det utan jag får istället amma mer än nånsin!

• Swenglish

Tack för stödet! pipmugg funkar inte heller, men ska fortsätta att försöka. nappen tittade han på en lång stund och började sedan tugga på den, han fattde ingenting... jag går ut ikväll som planerat, vi trattar i honom massor med gröt och så ammar jag precis innan jag går, då SKA han klara sig ett bra tag. J får kämpa. Sen tänker jag sova på soffan med öronproppar och amma högst en gång i natt. nu ska jag prova att pumpa ur lite och se om det funkar med flaskan då!

• Swenglish

Ja gröt äter han gärna, så det får han nu. Sen ammar jag honom det sista jag gör. Pumpade ur 60 ml nyss, men det ville han inte heller ha. Men det finns iallafall i kylen nu, alltid kan man ju mata honom med sked. Fast jag tror inte han är hungrig när han vaknar på natten, för han äter så kort stund och lugnar sig på två sekunder. I värsta fall får val J lägga honom i vagnen och dra runt på den ett tag. Som du säger Frill kan det ju vara nåt övergående. Idag åt han en halv burk Hipp till lunch, så det går framåt med maten! Vad räknas som en portion egentligen?

Pippil8- skönt att vagnen inte var trasig! Dina föräldrar kanske inte "vågar" be att få ta E? Är supernöjd med Ergon! Men måste fråga dig om det sitter en ring på varje axel, där man ska trä huvudstödsbanden igenom? Min har bara en ring på ena axeln? Beställde inget från KiwiKid för jag orkade inte vänta typ tre veckor som jag har hört att det kan ta, köpte en Skiphop saddlebag på tradera, rätt dyr men perfekt storlek och den var oanvänd! Lunch/fika i Sickla låter bra!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6