Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Pumpalicious

Flyttar till Västerhaninge - närmsta MVC?

Flyttar snart till Västerhaninge och måste byta MVC - vart ska jag vända mig?

• Svar på tråden Flyttar till Västerhaninge - närmsta MVC?
  • Mogika
    Pumpalot skrev 2007-09-11 12:26:33 följande:
    Åh vad roligt, fick i bra bilder? I vilken vecka gjorde ni?
    Vi fick med oss 111 bilder och ett gäng klipp, i början ville h*n inte visa ansiktet, men sen så!
    Jag va i v 27 när vi va där!
    Vad för paket ska ni ta?
    Vi ska bli mamma och pappa!
  • Mogika
    pulmones skrev 2007-09-11 12:29:27 följande:
    Hon verkar också ta en på allvar. Hon tittade länge tyst på mig och sa:" hmmmm?, vad ska vi göra med dig då?". 
    Jo men det gör hon!
    hahaha okej.. Vad kom ni fram till då?
    Vi ska bli mamma och pappa!
  • pulmones
    Mogika skrev 2007-09-11 12:31:29 följande:
    Jo men det gör hon!hahaha okej.. Vad kom ni fram till då?
    Jag har barn ganska tätt och de senaste 2 barnen har jag fått förtidigt pga GBS. Dessutom vill jag föda vaginalt fast jag gjort 2 snitt tidigare ......därför sa hon så tror jag

Jag väntar 4de barnet, fick första 02 . Det blir 4 barn på 5½-6 år.
    Det finns lika många olika åsikter som det finns människor!
  • pulmones

Pejgan. Du är inte gravid nu?

Det finns lika många olika åsikter som det finns människor!
  • Pumpalicious

Åh, har ni sett så fint! *ska beställa*

väggord
    Väggord

• Ällvira
    Pumpalot skrev 2007-09-11 11:50:56 följande:
    vad kostar vattengympan?
    Vattengympan kostar 70 kronor (sjukgymnastbesök) och det går på frikortet om du har ett. Har uppfattat det så att det är en sjukgymnast som håller i vattengympan varannan gång och varannan gång är det en bm från mvc som håller i det. Jätteskönt är det iaf

Jag flyttade till Västerhaninge för ett drygt år sedan utan att ha någon anknytning hit alls, men jag trivs toppen här. Lite lantkänsla; mkt skog, hästar, kossor o en kyrka mitt i byn.
  • Pumpalicious
    Ällvira skrev 2007-09-11 12:47:38 följande:
    Vattengympan kostar 70 kronor (sjukgymnastbesök) och det går på frikortet om du har ett. Har uppfattat det så att det är en sjukgymnast som håller i vattengympan varannan gång och varannan gång är det en bm från mvc som håller i det. Jätteskönt är det iafJag flyttade till Västerhaninge för ett drygt år sedan utan att ha någon anknytning hit alls, men jag trivs toppen här. Lite lantkänsla; mkt skog, hästar, kossor o en kyrka mitt i byn.
    Härligt, jag som just fick mitt högkostnadskort utskrivet
    Då ses vi där om några veckor då..
  • Pumpalicious

sökte på google, på föräldrakooperativ och västerhaninge. Fick då upp ugglans montessori-skola - men kan inte hitta ngn info om vilka åldrar på barnen som får gå där.. Ngn som vet?

• uniMog
    Pumpalot skrev 2007-09-11 13:24:48 följande:
    sökte på google, på föräldrakooperativ och västerhaninge. Fick då upp ugglans montessori-skola - men kan inte hitta ngn info om vilka åldrar på barnen som får gå där.. Ngn som vet?
    hm.. ugglan är väl en skola, så det är väl från 6-7 år men däremot har de en förskola i samma regi... ekorren? Ring ugglan och fråga, tror de har lång kö.
    What do they need such good eyesight for anyway?
  • Pumpalicious
    Pejgan skrev 2007-09-11 13:30:01 följande:
    hm.. ugglan är väl en skola, så det är väl från 6-7 år men däremot har de en förskola i samma regi... ekorren? Ring ugglan och fråga, tror de har lång kö.
    ok, då är det väl bäst att sätta in direkt vid födseln.. ska se om jag hittar en reggio emilia förskola i närheten först - gillar den pedagogiken skarpt
Svar på tråden Flyttar till Västerhaninge - närmsta MVC?