• Pumpalicious

Flyttar till Västerhaninge - närmsta MVC?

Flyttar snart till Västerhaninge och måste byta MVC - vart ska jag vända mig?

• Svar på tråden Flyttar till Västerhaninge - närmsta MVC?
  • Mogika

Jag har inte ens börjat titta efter förskola eller så än.. så där är jag ingen hjälp för hur det är här i området!

Vi ska bli mamma och pappa!
  • Pumpalicious
    Mogika skrev 2007-09-13 10:16:46 följande:
    Jag har inte ens börjat titta efter förskola eller så än.. så där är jag ingen hjälp för hur det är här i området!
    Jag är nog bara skadad för att jag själv jobbat på en förskola med en förskräcklig kötid.. Vill gärna försäkra mig om att jag får en plats där jag vill ha mina barn. Långt i från alla förskolor är bra tyvärr
  • Mogika
    Pumpalot skrev 2007-09-13 10:17:58 följande:
    Jag är nog bara skadad för att jag själv jobbat på en förskola med en förskräcklig kötid.. Vill gärna försäkra mig om att jag får en plats där jag vill ha mina barn. Långt i från alla förskolor är bra tyvärr
    Jo det är sant.. fast jag tror att jag inte tittat så mycket för att vi inte vet hur länge vi kommer att bo kvar.. har bara en tvåa nu, och det klarar vi ju oss på nåt/några år men sen måste vi ha större.. och då är vi gärna ute efter en villa!
    Vi ska bli mamma och pappa!
  • pikequeen

Du får välja vilken mvc du vill.
    Blev väldigt dåligt bemött på mvc i haninge, ont om tider och väldigt otreviga, som är närmast, så vi valde MVC i farsta centrum i stället. detta var dock 02.

• HeddaBigBum

Hoppar in lite... VH-bo som man är...

Igelkotten heter Montessori-föskolan och man kan ställa sina barn i kö där. De tar bara in på hösten och givetvis följer de kölistan, men försöker även balansera grupperna (ålder, kön).

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • uniMog

...tyvärr är det ingen garanti att få plats bara för att man ställer sig i kö direkt... vissa av förskolorna har ÅR av kö.

What do they need such good eyesight for anyway?
  • HeddaBigBum
    Pejgan skrev 2007-09-13 10:32:27 följande:
    ...tyvärr är det ingen garanti att få plats bara för att man ställer sig i kö direkt... vissa av förskolorna har ÅR av kö.
    Så sant så sant!
    Jag har ställt mina barn i kö till Igelkotten och hoppas att de får plats någon gång innan de börjar 6-årsverksamhet. Jag skulle gärna vilja att de gick i skola på Ugglan, och barn från Igelkotten har förtur dit.
    Men... ja, ja...
    Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • Pumpalicious

Någon som vet om det finns en reggio emilia förskola i närheten?

• Ällvira
    pikequeen skrev 2007-09-13 10:22:48 följande:
    Du får välja vilken mvc du vill. Blev väldigt dåligt bemött på mvc i haninge, ont om tider och väldigt otreviga, som är närmast, så vi valde MVC i farsta centrum i stället. detta var dock 02.
    Trist att du fick så dåligt bemötande. Så har jag inte allt upplevt det nu. Jag går hos en bm som heter Hanna och när hon var på semester fick jag en annan som var jättebra. Det har inte varit något problem att få tider heller.
  • uniMog
    Pumpalot skrev 2007-09-13 10:45:02 följande:
    Någon som vet om det finns en reggio emilia förskola i närheten?
    nej jag vet att vår dagmamma är inspirerad av reggio emilia men jag vet ingen som uttalat har den pedagogiken/arbetssättet
    What do they need such good eyesight for anyway?
Svar på tråden Flyttar till Västerhaninge - närmsta MVC?