Inlägg från: lilja71 |Visa alla inlägg
  • lilja71

Smink Smink Smink!

Hej, här är en som smygläst på tråden ett bra tag och även kikat på era snygga sminkningar Nu kan jag inte hålla mig från att skriva heller

Måste säga att era snygga sminkningar ger mkt inspiration!!! Själv så har jag hittills varit helt såld på MAC-skuggorna men har beställt ett gäng från Pl (när jag sett Linnys snygga skuggor ) Jag tycker att MAC-skuggorna sitter så himla bra så jag har hittills inte använt ngn eyeprimer men det ska jag nog testa för att se om skuggan sitter ännu bättre.

För att rekomendera ngt märke istället för Dermalogica (som jag också har en del produkter ifrån) så har jag köpt ett "provapåkit" (eller egentligen ett resekit) från ngt som heter Nimue. Det säljs nog bara på salong men det verkar kanonbra!! Huden blir så skön!!

www.nimueskin.com

• lilja71

Använder också Kanebos Golden glow, gillar den skarpt!!

• lilja71

oj oj, förlåt, såg att jag missat att fråga om det är OK att jag hänger här med er på tråden??

• lilja71

Linny, jag tycker att dermalogica produkterna är bättre än decleor men det är självklart en smaksak. Jag har testat båda och även den som jag skrev om längre upp och decleor är nog på 3:e plats där.

Mac's pain är den i tub va? Den har jag haft och den är bra, sitter kanon.

• lilja71

Linny: Från dermalogica så har jag tvål:special cleansing gel och spray: multi active toner och kräm: smoothin cream och så har jag daily microfoliant. Tycker inte att dom luktar ngt speciellt egentligen. (och jag är rätt känslig vad gäller lukter)
    Dock så luktar dom från nimue helt annorlunda, mer lukt på dem.

Ögonskuggepennan har jag inte testat.

• lilja71

Förresten jag har nog en sån penna när jag tänker efter, men jag har inte använt den på väldigt länge. Har för mig att jag var sådär halvnöjd med den.....

Har deras pigment som jag gillar bra också.

• lilja71

Majestic: jag har pink opal, pink bronze, golders green samt blue brown. Den sista är såå snygg när man är brun tillsammans med en turkos skugga. Den skiftar i brunt och turkost!

• lilja71

Ja, painten funkar jättebra att lägga under pigmenten och även under andra skuggor men pigmenten brukar jag använda direkt också, de sitter ok ändå.

• lilja71

Fluffguff: när beställde du dina saker från PL? Är nyfiken på när mina saker kan komma men jag beställde ju inte förrän i förra veckan. Väntar och väntar......

• lilja71

Tack!!  Jag tror jag beställde förra måndagen så då kanske mina grejjer kommer nu i början av veckan också.

Svar på tråden Smink Smink Smink!