Inlägg från: Billy och Jag |Visa alla inlägg
  • Billy och Jag

Smink Smink Smink!

lilja71 skrev 2007-11-09 14:19:13 följande:
    Äntligen har jag fått till några bilder....fast det var en snabbsminkning igår....ni får gärna kolla och kommentera. Och så är det inte så proffsiga bilder som Linny alltid tar....vi hade ingen ixus....utan en Canon Powershot 6.0 snacka om att jag hade nollkoll!!
    jag kan inte komma in.. Buhuuu
    alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Billy och Jag

jag använder faktiskt inte mina skuggor från pl.. Vart inte så nöjd med dem.. dålig pigmentering i de flesta.. de ligger bara och ser otroligt söta ut

• Billy och Jag
    Hallontrollet skrev 2007-11-09 17:40:33 följande:
    Jag som är helt borta i er lilla värld, vad betyder pigmentering??? Tycker du jag skall strunta i att beställa??
    Hmm.. hur förklarar man?! haha.. Ögonskuggor med bra pigmentering har starkare färger.. kanske man kan säga.. pigment= färg! Skuggor med dålig syns inte lika tydligt och kanske man behöver lägga på mer än högpigmentrade skuggor.

Neeej, det är värt att testa. Linny gillar dem tex.. Och Fluffguf också tror jag.. Men jag har inte provat så många av mina heller.. kvaliten verkar skifta mycket mellan de olika färgerna.
  • Billy och Jag

Lilja: åååh vilken fin ögonfärg du har..!! och dina fransar vill jag HA!!

• Billy och Jag
    Hallontrollet skrev 2007-11-09 18:49:29 följande:
    Sådär då var man 400 kr fattigare men måååånga ögonskuggor mm rikare :) Nu hoppas ja de kommer hem till mig fort så jag kan börja öva på sambon :)
    Får du det?!!? Min man vääägrar ställa upp på att bli sminkad.. :-P hehehe
  • Billy och Jag
    Fluffguf skrev 2007-11-09 18:59:36 följande:
    Min också! Jag fick till slut efter mycket tjatande lov att använda pore minimizern på honom, men det var knappt
    Hahaha..

Men jag har sminkat min man en gång.. de va inte kul iaf.. tårarna rann och han blinkade hela tiden.. så känslig så..
  • Billy och Jag

tjoho.. nu har jag beställt en Dior foundation.. en kompakt.. Får de om det är nått.. är inte helt nöjd med min mary kay.. kanske till vardags, men inte fest. Köpte ju en face foundation på tradera (ny så klart ) förut men den kom bort i posten.. Eller vad som nu hände.. Grr..

• Billy och Jag

Hallontrollet: jag gör så här: Rengör huden, smörjer, smetar på cover all mix från MUS på ställen där jag vill dölja eller framhäva. Smetar på eyeprimer på ögonlocken. låter det torka. lägger foundation. Lägger ögonskugga och sen kanske eyeliner.. maskara och sist rouge  
    Det är en vardagsmake.. Men i det stora hela gör jag så.. till fest ungefär samma men kanske starkare färger osv..

Jag använder inte primer i hela ansiktet eller puder.. inte för att jag inte behöver utan för att jag inte fått tummen ur och köpt än... Ett puder ska jag definitift köpa snart..

• Billy och Jag
    Hallontrollet skrev 2007-11-12 17:40:23 följande:
    Tack för ditt svar! Blir de bättre och finare med både foundation och puder? Tänkte införskaffa mig både puder och ny foundation. Vill dock inte lägga en förmögenhet på det men känner att dom inte är lika kunniga på att veta vilken färg man behöver på tex Kicks. Några förslag på hur ja ska lösa mitt dilemma?? :)
    http://www.makeupstore.se/sesv/products/base/loosepowder/pale den från MUS funderar jag på att köpa Som det står så fixerar man foundationen.. men jag vet inte riktigt vad det innebär..

På Make up stora kan du ju också bli medlem och får 10% rabatt, det är skojj Men det kostar 100 spänn att bli medlem.. per år. Men det tjänar iaf jag in snabbt

Jag gillar inte kicks.. det luktar så starkt där inne så man får huvudvärk och det är (här i Borlänge iaf) mest bara gamla tanter som jobbar där..
  • Billy och Jag
    02 05 skrev 2007-11-13 19:24:33 följande:
    Inte glömma bort min fråga *snyft
    när jag gifte mig förra året så hade vi köpt en sån där svart "bok" som man klistrar in bilder i... vet du vad jag menar? ganska tjocka blad.. sen köpte vi en guldpenna och dekorerade framsidan lite fint med grejjer från en hobbyaffär.. Scrap, typ.

Skrev Gästbok på den och gästerna skrev precis vad de ville!! Det är mitt bästa minne från bröllopet.. förutom dem i huvudet då
  • Billy och Jag

i dag kom min UD med posten.. men till ett utlämningsställe och jag hann inte hämta.. men i morgon så, för på torsdag så byter vi län

• Billy och Jag
    S u s s skrev 2007-11-13 22:46:16 följande:
    0205 - Jag håller med Linny, det kan vara bättre med färre frågor! Men det beror ju kanske lite på vad du har för släkt och vänner, och vad de har för realtion till er? Är det ömsinta närstående personer så tar man väl sig tid hursomhelst.Vi hade en liknande bok på Mirandas välkomstfest, fast en helt blank där folk fick skriva hälsningar. Men eftersom vi inte hade frågor så var det en del släktingar som bara skrev sina namnteckningar! Hur kul är det liksom?Där har vi satt in foton på hennes presenter hon fick den dagen också.Nu till sminket Jag har inte råd att handla nånting! Vi ska ju flytta till mars och måste gneta lite extra nu, speciellt eftersom maken är hemma med FP. Men det är sååå kul att läsa om det ni skriver iallafall, vilken tur att jag har denna tråd!
    Haha. låter ju jätte kul med signaturer haha.. Vi fick jätte fina lyckhälsningar i våran gästbok.. Lite synd kanske att de flesta handlade om små fötter.. (barn) när vi kanske inte ens kan få några.. :-P Men de vet ju inte dom.. Men ändå..

Jasså, ni ska flytta till Mars.. Förstår att det kan kosta lite Hehe.. Koppla på släp på rymdfärjan eller? *retas*
  • Billy och Jag

Hallontrollet: jag har precis lika penselsett som dig... Är gaaanska nöjd.. ögonskuggepenslarna är ganska bra.. men de stora borstarna hårar en del

Den som ser ut som en maskaraborste är jätte bra att fixa brynen med... och skumgummi-grejjen använder jag ibland när jag suddar kajal.. Så den är inte helt värdelös

• Billy och Jag

Har provat min UD eyeprimer.. är SUPERNÖJD!!! mycket bättre än mus!

• Billy och Jag

jag pillar med Men skulle ALDRIG använda det i ansiktet.. urk :-P Lite otäckt att de använder de grejjerna när de sminkar på MUS...

Men de mesta måste man iaf få känna konsistensen på..

• Billy och Jag
    Linny skrev 2007-11-26 12:53:32 följande:
    Urban Decays Potion primer (UDPP) rocks!!!!!! Skuggorna sitter hela dagen och kvällen, och samlar sig inte i veck. Vissa skuggor fäster inte ens bra utan primer.
    Håller med till hundra procent!!    Jag är frälst!
Svar på tråden Smink Smink Smink!