Smink Smink Smink!

jag använder faktiskt inte mina skuggor från pl.. Vart inte så nöjd med dem.. dålig pigmentering i de flesta.. de ligger bara och ser otroligt söta ut
Lilja: åååh vilken fin ögonfärg du har..!! och dina fransar vill jag HA!!
tjoho.. nu har jag beställt en Dior foundation.. en kompakt.. Får de om det är nått.. är inte helt nöjd med min mary kay.. kanske till vardags, men inte fest.
Köpte ju en face foundation på tradera (ny så klart
) förut men den kom bort i posten..
Eller vad som nu hände.. Grr..
Hallontrollet: jag gör så här: Rengör huden, smörjer, smetar på cover all mix från MUS på ställen där jag vill dölja eller framhäva. Smetar på eyeprimer på ögonlocken. låter det torka. lägger foundation. Lägger ögonskugga och sen kanske eyeliner.. maskara och sist rouge
Det är en vardagsmake.. Men i det stora hela gör jag så.. till fest ungefär samma men kanske starkare färger osv..
Jag använder inte primer i hela ansiktet eller puder.. inte för att jag inte behöver utan för att jag inte fått tummen ur och köpt än... Ett puder ska jag definitift köpa snart..
i dag kom min UD med posten.. men till ett utlämningsställe och jag hann inte hämta.. men i morgon så, för på torsdag så byter vi län
Hallontrollet: jag har precis lika penselsett som dig... Är gaaanska nöjd.. ögonskuggepenslarna är ganska bra.. men de stora borstarna hårar en del
Den som ser ut som en maskaraborste är jätte bra att fixa brynen med... och skumgummi-grejjen använder jag ibland när jag suddar kajal.. Så den är inte helt värdelös
Har provat min UD eyeprimer.. är SUPERNÖJD!!! mycket bättre än mus!
jag pillar med Men skulle ALDRIG använda det i ansiktet.. urk :-P Lite otäckt att de använder de grejjerna när de sminkar på MUS...
Men de mesta måste man iaf få känna konsistensen på..