Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

emby87 skrev 2007-09-20 22:28:23 följande:
    Jag kanske ska tillägga att jag har dessa skuggor från makeupstore sen innan:Lila - Dino (Eyedust)Guld - Lounge (Eyedust)Guld - Valley (Cybershadow)Svart - Pollution (Microshadow)Vit - Racnh (Microshadow)
    Jag är osäker på hur Dino blir på riktigt... men den är lite rödlila kanske? Svårt att se på hemsidan.
    En kvällsmakeup på dina färger... hmm
    Tycker du om att sota? I så fall tycker jag att du ska börja med att lägga svart utmed fransraden och var generös. Sudda o sudda till en fin form. Lägg lounge i slutet på det svarta och sudda ut lite.
    Eller:
    Lägg Dino på ögonlocket, lägg Pollution som ett V med spetsen i yttre ögonvrån, i globlinjen utmed fransraden. Har du svart eyeliner? Annars går det att blanda den svarta skuggan med lite vatten och lägg med en smal pensel.
    Eller:
    Lägg lounge på globlinjen, lägg Valley i globlinbjen och sudda den uppåt-utåt. Lägg sedan den svarta på samma sätt som ovan.

Några idéer...
  • Fridapida
    Honey1982 skrev 2007-09-20 22:35:00 följande:
    ska nog dit imon så jag kan skicka adressen till dig sen för jag vet inte vad gatan heter men det ligger väldigt centralt.
    OK, jättebra!
  • Fridapida
    SnuttanSnuttan skrev 2007-09-21 07:13:40 följande:
    Tusen tack för era beskrivningar - suger åt mig era tips som en svamp Tänkte nu höra om nån vet en bra sida på nätet man kan köpa smink ifrån ?
    Det finns många... beror på vad du är ute efter? Är det något speciellt märke eller vill du bara "fönstershoppa" lite? Kolla runt o bli inspirerad?
    hqhair.com
    strawberrynet.com
    satine.se
    blush.se

lite att börja med
  • Fridapida
    Anette31 skrev 2007-09-21 10:11:32 följande:
    Tjejer ett snyggt hallonrött gloss Har ni något tips?
    The Bodyshop har ett, men det fanns ingen bild på hemsidan... deras är bra.
  • Fridapida

Lone Star State skrev 2007-09-21 10:41:31 följande:

Jag är kär i ett från FACE! ________________________--Meeen.. när jag ska ha på skuggan med ett "svepande" drag så blir det ju bara koskit! Det blr randigt.. :P Svårt att förklara.. Men det liksom studsar på locken på nått vis så att det blir ett randigt resultat... Vad är fel? Är det penseln? Eller skuggan? Eller primern? Tänkte först att primern inte torkat ordentligt... Så att penseln inte fick så lent underlag.. Vad tror ni? Får sudda som en galning för att få det jämnt.. :-PHar nu en sminkning som jag inte är nöjd med.. :P Deep blue och celebration.. Men jag oorkar inte sminka om mig och vi ska bort.. Så jag får väll se ut så här.. Ha en bra dag alla!
    Det är viktigt att primern har fått torka och sjunka in ordentligt.
    Jag "sveper" inte direkt på min ögonskugga. Jag lägger den försiktigt så att den inte hamnar fel. De ljusa skugorna som man vll ha över hela locket kan man iofs svepa... Men men...
    Lägg skuggan först med en mindre pensel och sudda sedan. Lägg den mörka på ett mindre område än du vill ha den, du suddar sedan ut den. Iom att ögat är så litet så krävs det inte så mycket för att det ska se fel och ojämnt ut. När du har primer så måste man även sudda mer eftersom skuggan ska fästa på den, man får jobba lite.
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-09-21 11:41:06 följande:
    Tjejer, det här med penslar, hur många har ni?? Har ni en för varje ögonskugga/eyedust eller har ni några få??
    Jag har väl kanske... ja du... jag har i nuläget 12 st som jag använder till ögonskuggor. Brukar ge bort till lillasyster när jag tröttnar på en pensel, eller när jag märker att jag inte använder den.
    Vid varje sminkningtillfälle så använder jag ofta 1-2 små för att lägga skuggorna med, lite beronede på hur olika färgerna är. Sedan så när jag suddar så använder jag lite olika beroende på hur jag vill ha resultatet... men mina favoritsudd är de från Japonesque.
    Sköter man borstarna och köper av god kvalité så håller de.
  • Fridapida
    Flummig skrev 2007-09-21 11:47:59 följande:
    Fridapida O Linny, och alla andra, vilken primer använder ni? Vilken rekommenderar ni? Tänkte på MUS eller Chanels...
    Jag använder FACE primer till ansiktet och MUS primer till ögonen. Båda är bra och dryga.
  • Fridapida
    MajaMaria79 skrev 2007-09-21 11:56:27 följande:
    Nu har jag lagt upp en massa nya bilder. Tyvärr blir de inte rktgt bra när jag tar dem själv. Ska be sambon om hjälp nästa gång. Men betdligt bättre än de bilderna som var där innan iaf.Ögonskuggor och läppglans/läppstift är där på bilderna.Så nu vill jag se era!
    Snygga färger. Min dator ville inte visa alla i förstoring. :-/
  • Fridapida
    Honey1982 skrev 2007-09-21 16:14:41 följande:
    hmm ja.. jag har ju då 27 st penslar.fridapida - orkade inte gå till perukmakarna idag men det ligger i centrala göteborg. du kan ju söka på hitta.se eller nåt en bra vardagssminkning förresten - jag gillar MUS cotton candy, diva och ev sirocco till vardags.idag har vi kört 60 talssminkning med massor av eyeliners och lösögonfransar .
    Ja kan kolla upp det själv inga problem. Min kompis som gick samma kurs som du kan visa mig btw. Jag vet att hon handlade en del där.
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-09-21 16:16:06 följande:
    Ååååh, det är så mkt jag vill ha...jag skulle vilja ha en egen MUS butik, för privarbruk alltså!!!
    Det vill vi alla... man blir sjuk här i tråden...
Svar på tråden Smink Smink Smink!