Sessan85 skrev 2007-10-24 23:10:23 följande:
slänger in lite frågor om smink som nyligen blivit ett intresse för mig! *några bra tips på foundation? hittills har jag haft en lumene men den har nu utgått ur sortimentet! vill ha en bra, men inte alltför dyr!*gillar sotiga ögon! har bara billiga hm-skuggor som jag börjat tröttna rejält på! vad ska man satsa på för skuggor om man som jag vill ha sotiga eyes?*till dessa ögon, vad ska jag då ha på läpparna?? vill inte va FÖR MYCKET...nu kör jag bara med lite idomin.några mer måste-ha-prylar i sminkväskan??har ögonbrynspenna, men behöver snart köpa en ny, tips?precis köpt ny mascara å kajal å har även såna där kulor till kindbenen från oriflame!
Hej o välkommen!
Jag har fastnat för mineralfoundation, är du bekant med det? Det finns en länk i TS till everydayminerals. De har bra o billigt smink. Beställ först prover gratis (enbart frakt) för att hitta rätt färg.
När det kommer till att sota gillar jag att använda celebration (svart), Devildust (lilasvart), Inka (bronbrun). Alla är eyedust från MUS. Jag gillar MUS skuggor överlag eftersom de är pigmentrika o finns i så många fina färger!
Ögonbryn, snyggast resultat får man oftast om man lägger en ögonbrynskugga med en snedställd borste. MUS har två olika varianter av brynskuggor (beroende på vilken färg man har). Den snedställda borsten är även bra att ha till att lägga eyeliner eller sudda en kajal.
När jag sotar så använder jag alltid en ganska korallrosa färg på läpparna, ganska ljus. Jag gillar framför allt Estee Lauders läppstift Crystal Coral 311, och ett liploss från MUS som är ganska rosa "la-la".
Andra måsten... Jag vill alltid ha tre saker: Ett allround lipgloss som är diskret o mjukt, MAC Glossbitality. Det andra jag vill ha är en ljus ögonskugga som jag har även när jag inte är sminkad för övrigt, den har jag bara för att ljusa upp. Då använder jag Muffin från MUS. Sist vill jag ha en snygg rouge, jag är förälskad i NARS Orgasm. En ljus persikorosa rouge med skimmer. Den har jag på kinerna och i globlinjen när jag inte är sminkad ordentligt.