Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Majestic skrev 2007-11-03 13:48:54 följande:
    Är det så??Kommer ihåg en gång när jag skulle handla present åt en polare så skulle jag bara köpa en EdT, men hon prackade på mig roll on och nå mer. Jag sa inte ens nej, utan köpte allt. Men det var ju ett tag sen, nu säger man ifrån*asg*
    Haha! Ja, märkligt... varför köper man för att vara "snäll"? Jag är f*n så mycket fattigare än butiken jag köper ifrån. Det är de som ska vara snälla mot mig.
  • Fridapida

Lone Star State skrev 2007-11-03 16:11:09 följande:

I går köpte jag en jätte fint bas-skugga! Undrar om den hetter Pink frost?? Från mus... Skimrade fint och var så där lagomt läcker.. Blev nöjd iaf! Här hemma håller vi på att flyttpackar och grejjar så man hinner knappts sminka sig.. eller ens hitta allt smink.. haha! Att flytta från hus är jobbigt!!!
    Jobbigt att flytta men det är alltid kul när man kommer till rättaa i den nya.
  • Fridapida

Hej tjejer! Hinner inte läsa igenom. Jag har praktik nu o bor på landet... inget internet. Men jag kikar in när jag hinner!

• Fridapida

02 05 skrev 2007-11-07 21:43:46 följande:

Hur ofta bör man skrubba ansiktet? Det är väl för övrigt samma som att exfoliera? Eller har jag fått det om bakfoten?Majestic, tack för tipset om receptet, skrubbade idag o det funkade jätte bra ^^
    Högst TVÅ gånger i veckan. Jag äter som sagt medicin mot acne nu och får inte exfoliera. Vilket är hemskt eftersom jag till o med har en liten exfolieringssång...
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-11-08 09:32:55 följande:
    Haha, menar du allvar? Får höra!! Exfoliera gör jag aldrig Det är väl häderi att säga i en sånhär tråd. Men jag minns inte när jag gjorde det sist, mer än tre år sedan åtminstone.....
    Jag hoppas att du driver med mig...

Min sång... samma melodi som Lotta på bråkmakargatans födelsedagssång. (inte så avancerad alltså)

Vad är det för en dag? Är det en vanlig dag?
    Nej det är ingen vanlig dag, för det är Fridas exfolieringsdag! Hurra! Hurra! Hurra!
  • Fridapida
    lilja71 skrev 2007-11-08 09:44:54 följande:
    Har Ni testat Dermalogicas Daily Microfoliant? Den kör jag 4-5 ggr i veckan, huden blir såå go efteråt. Rekommenderas varmt! Den är dyr när man köper den men den räcker hur länge som helst!!
    Jag ska börja använda den snart. Jag kan inte det så länge jag äter min medicin mot acne. Men sedan...
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-11-08 10:27:57 följande:
    Någon som vet vad Dermalogicas Smoothing cream kostar i Sverige? 50 ml..?
    450 kronor. Japp... jag var tvungen att köpa till fullpris! Grrr... försöker annars handla på nätet eller genom kontakter. Men nu körde det ihop sig.
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-11-08 11:09:21 följande:
    Nej, det är alldeles sant.. *skäms och gömmer mig*
    Ja! Och det ska du göra! Du måste genast köpa en exfoiliering. Prova den från FACE, kostar ca 250 kr. Green Tea. Underbar! Köp köp köp...
  • Fridapida
    Hallontrollet skrev 2007-11-08 11:14:42 följande:
    Har senaste 2månaderna fått finnar och undrar vad ni har för tips?

Något hyffsat billigt bra märke?
    Har testat lite Clerasil (?) nu och tycker den gör lite skillnad men är inte jätte nöjd.
    Något bättre som inte kostar hela mammapengen??
    Tyvärr... det kostar skjortan.

Men du kanske ska gå till läkaren? Ju snabbare desto bättre. Men min medicin (som fungerar) kostade väl ca 500 allt som allt.

Billigt o bra... ja jag tänker apoteket. Men annars är det exfoliering, inte för fet salva, akta sig för att torka ut. Rengöra med mild rengöring. Undvika smink (usch hemska tanke)...
Svar på tråden Smink Smink Smink!