Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Sedan ska tilläggas... jag gör inte ett streck o sedan är det färdigt. Nej, det tar ca 5 minuter per öga för att få ett bra streck! Om man inte har tur o det sitter direkt... vilket inte händer när man har bråttom i alla fall!

• Fridapida

goa mia skrev 2007-11-02 15:43:21 följande:

är det nån som har förslag på en riktigt bra täckande foundation, där man kan dölja ärr, finnar o dylikt??
    Jag vill återigen puffa för mineral foundation. Den täcker perfekt, helt beroende på hur du applicerar, och är snäll mot huden. Har du finnar är det inte bättre att stänge inne huden för mycket. Jag gillar i.d. säljs på nätet, NK o Åhlens o hos vissa hudterapeuter. Andra billigare märken, pris o kvalité hänger inte alltid ihop, finns länkat till i TS.

Vill du hellre ha en flytande foundation prova Kanebos. Deras grejer är dyra men håller extremt hög kvalité.
  • Fridapida
    Lejån skrev 2007-11-03 11:41:13 följande:
    Man är väl för blek helt enkelt!! Ni som provat i.ds borstar och andra, hur är de i jämförelse? När hon sminkade mig hårade den MASSOR så jag fick lite dåliga vibbar, men den var ju iaf skön... Jag vet ju inte riktigt hur de ska vara.
    Jag använder inte deras Kabuki, har gjort men gillade inte. Men jag har deras flawless, concealerborste o två skuggborstar. De är alla bra!
  • Fridapida
    Lejån skrev 2007-11-03 11:46:16 följande:
    Fridapida: Det var just kabukin som hårade som en dåre... Såg ut som om man fått skägg!
    Det var min upplevelse också. Dessutom river den och ger inte så jämnt resultat!
  • Fridapida
    Lejån skrev 2007-11-03 11:51:30 följande:
    Åh vad svårt det är det här! Kikar nu på everydayminerals och funderar på om jag ska köpa ett sånt kit istället. Eller är jag dumsnål då? Tyckte ju att i.d var så himla härligt...  Men det blir ju verkligen massor med pengar om man både ska ha borstarna och sminket. *suck*
    Men om du vet vilken färg du vill ha, då kan du ju köpa MV o foundation från i.d. och borstar från EM. Jag tycker inte man ska snåla när det kommer till foundation. MEN jag har hört mkt bra om EM också.
  • Fridapida
    Lejån skrev 2007-11-03 11:59:10 följande:
    Fridapida: Oj, jag tyckte den var jättemjuk och att det blev jätteslätt! Men då har jag ju inget att jämföra med. Vad ska jag satsa på? Hjääälp!!!
    Det finns mjukare o bättre!
    Så det man bli ännu snyggare!
  • Fridapida
    elma skrev 2007-11-03 12:11:48 följande:
    Lejån: japp, för under 1000-lappen. Dessuton får jag 27 samples på pigment i dealen! Världens bästa julklapp!
    Verkligen bra! Billigt som 17! Har du använt deras borstar förut?
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-11-03 13:40:12 följande:
    Jag har också tänkt att skaffa mig en i.d mineralfoundation, men hur 17 lägger man den och hur använder man den där kabukin (roligt namn)??Kan man gå till Åhléns eller NK och bli provsminkad och se om det passar en, välja ut rätt nyans och sen beställa på nätet där de är billigare???
    Ja, det är ett bra sätt. Då kan de visa hur man lägger dem. Sedan kan du säga att du vill känna hur det känns o hur den blir under dagen. Om den håller sig snygg osv... man måste inte köpa bara för att man provar den.
  • Fridapida
    elma skrev 2007-11-03 12:33:54 följande:
    fridapida: jag har en ögonskuggeborste därifrån och det är min favorit!
    Aha, jag skulle gärna köpa fler borstar. Jag älskar borstar! Men jag vill typ köpa en i taget, o känna o väga den... Du vet lite sakleteri. Det älskar jag!
Svar på tråden Smink Smink Smink!