Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

LMK skrev 2007-10-25 21:27:29 följande:
    Thanx girls!Nu är det fixat!
    Fina!
  • Fridapida

S u s s skrev 2007-10-25 21:34:13 följande:

FridaPida - Nä, jag fick den på köpet idag! De ville väl bli av med dem... Har aldrig testat deras, och är inte speciellt sugen nu heller. Speciellt inte på min glåmiga höstbleka hy.
    Det var nog så... har sett att de haft dem med i flera erbjudande. Jag använder en bronzer från Lancome nu istället, innehåller inga röda pigment.
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-10-25 22:33:45 följande:
    Fridapida- Ja, jag har Tresure och Savanna, de skiftar lite grönt, men den här pennan ÄR grön, metallic också. Jag har ingen inspiration att trixa med den, kanske kan bära den med Oliv eller MAC´s Humid som jag köpte igår. Aja, vi får de!!!
    Ibland måste smink stå till sig ett tag innan man hittar på vad man ska ha dem till. Jag köper ofta smink, ställer undan, glömmer nästan bort för att sedan "hitta" det igen o då använda det hela tiden.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-10-26 01:07:35 följande:
    Hur gör du för att jobba in kajalen i fransarna? Jag hade velat kunna det, men jag får inte till det!
    Ja, alltså... du får inte ta det alltför ordagrant.
    Först ett kajalstreck. Sedan tar jag en mkt liten pensel (eyelinerpensel) och jobbar ut kajalen. När jag lägger kajalel så sträcker jag ögonlocket också för att komma ner. Vill jag ha det ännu mer så tar jag svart skugga o lägger nära o mellan fransarna så gott det går. Ju mer tid jag lägger på det desto bättre blir det.
    Det är bara att öva.
  • Fridapida

mjuffpuff

Bra rouge utan glitter och skimmer hittar du på både MUS och FACE. De kostar mellan 150-180 kr. Vilken färg du ska ha? Ja, det beror mkt på dina färger, hur mörk du är osv. Det rouget de tipsade om på aftonbladet Complex är ett bra glitter/skimmer-fritt rouge. Från Make up store.

Ögonskugga. Måste ha... nja om man vill. Jag tycker att det är bra att ha en ljus o en mörk, det kommer man ganska långt på. Två som jag tycker är bra standard skuggor är Muffin och Choco d'or från Make up store.

Lipgloss. Jag tycker att det finns 1000 och åter 1000 underbara gloss att välja på. Vill du ha ett neutralt så gillar jag MAC glosspitality clear, ett fint mjukt rosa är nr 419 Glossy Milky, men det finns så många fina.

Smink är dyrt. Men jag köper hellre bra lite dyrare grejer än billigt skräp. Det jag tycker man ska lägga mest pengar på är foundation, concealer, puder och fuktkräm. Basen är a och o.

Jag har faktiskt inte povat något av de du nämnde, men kan säga att jag läst mkt bra om Clarins Beauty Flash Balm. MUS tri brow är också en mkt bra produkt, kräver en snedställd borste att applicera den med.

• Fridapida
    mjuffpuff skrev 2007-10-26 16:53:23 följande:
    fridapida: är det bruna o becha nyanser ? kan man ha båda två samtidigt och få det snyggt tonat?
    Ja, alltså jag tycker ju att man alltid ska ha två färger för att få fint resultat. Ta den ljusa, champangefärgade, på ögonlocket. Den mörka, bruna, i globlinjen o längsfransraden över kajalen och sedan sudda ihop dem.

Choko d'or är brun men går lite åt lila, endast i undertonerna.
  • Fridapida
    mjuffpuff skrev 2007-10-26 17:01:50 följande:
    uhm.. fridapida.. vad är globlinjen? har man kajal över ögat över ögonlocket?förresten jag sparar era tips i word, nu jäklar ska jag bli fin !
    [/citat]
    mjuffpuff skrev 2007-10-26 17:03:00 följande:
    [citat]
    ska man sudda ihop båda ögonskuggföärgerna och kajal linjen med varandra?
    Kajal har man över fransraden, så nära det går. Sudda den lite med en liten pensel. Sedan lägger man den ljusa över ögonlocket. Globlinjen är det samma som vecket som man får när man öppnar ögat.

Ögonskuggorna ska inte blandas utan det är kanterna man suddar ihop.
  • Fridapida
    Dill skrev 2007-10-27 08:51:48 följande:
    Jag har nyligen testat mineralsmink för första gången - av märket everydayminerals. Är tyvärr inte särskilt nöjd med resultatet:- foundationen gör min redan ganska torra hy torrare (använder formulan original glo), den är svår att få jämn och lägger sig ibland/efter ett tag i små, små "kluttar" på huden- blushern sitter kvar typ en halv dag och ögonskuggan lägger sig i vecket, trots att jag grundar med foundation. Jag avslutar sminkningen med pure silk dust som sägs ska fixera makeupen, men det hjälper inte och dessutom blir hudytan ännu torrare. Mer fuktkräm är inget alternativ - har testat det och då nästan rinner sminkningen bort.Jag har akneärr och stora porer och pormaskar och tycker att everydayminerals foundation snarare förstärker än döljer skavankerna. Någon som har samma problem/erfarenheter som kan ge mig tips på mineralsmink av annat märke samt vilka produkter som är bra?
    Fuktkräm är nog något som du bör ha. Annars blir man torr. Men du kanske skulle prova att ha en primer under make upen? Då sitter foundationen mkt bättre. Sitter foundationen bättre så sitter även rougen bättre.

Ja, jag tycker också att mineralfoundationen kan förstärka porer och ärr. Men inte om man innan foundationen lägger ett ordentligt lager med löspuder. Prova det!

De problem som du nämner kommer du nog ha även om du byter märke.
    Hur är det med appliceringstekniken? Jag tycker att man får öva ett tag innan man kommer på hur det ska vara. Jag kan ibland trycka på alldeles för mycket o sedan arbeta in det.
  • Fridapida
    mjuffpuff skrev 2007-10-27 16:14:42 följande:
    är MUS ett märke ?... varför använder man mineralsmink?
    Mineralsmink ska INTE förväxlas med mineraloljor. Mineralsmink är gjord av mineraler.

Det är snällare mot huden och ett nytt roligt sätt att sminka sig.
Svar på tråden Smink Smink Smink!