Smink Smink Smink!

S u s s skrev 2007-10-25 21:34:13 följande:
mjuffpuff
Bra rouge utan glitter och skimmer hittar du på både MUS och FACE. De kostar mellan 150-180 kr. Vilken färg du ska ha? Ja, det beror mkt på dina färger, hur mörk du är osv. Det rouget de tipsade om på aftonbladet Complex är ett bra glitter/skimmer-fritt rouge. Från Make up store.
Ögonskugga. Måste ha... nja om man vill. Jag tycker att det är bra att ha en ljus o en mörk, det kommer man ganska långt på. Två som jag tycker är bra standard skuggor är Muffin och Choco d'or från Make up store.
Lipgloss. Jag tycker att det finns 1000 och åter 1000 underbara gloss att välja på. Vill du ha ett neutralt så gillar jag MAC glosspitality clear, ett fint mjukt rosa är nr 419 Glossy Milky, men det finns så många fina.
Smink är dyrt. Men jag köper hellre bra lite dyrare grejer än billigt skräp. Det jag tycker man ska lägga mest pengar på är foundation, concealer, puder och fuktkräm. Basen är a och o.
Jag har faktiskt inte povat något av de du nämnde, men kan säga att jag läst mkt bra om Clarins Beauty Flash Balm. MUS tri brow är också en mkt bra produkt, kräver en snedställd borste att applicera den med.
Mjuffpuff
NARS orgasm innehåller mycket skimmer!