Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Lejån

Jag kommer inte heller in. Men vill gärna se?

• Fridapida
    Lejån skrev 2007-10-25 20:08:43 följande:
    Har släppt in dig nu Fridapida. Glömde skriva, ignorera mina hemska ögonbryn. Höll på att dö när jag såg korten. *haha*
    Fint! Det är svårt att få bra bilder... jag får aldrig till det! Jag vet inte hur man klipper... eller jag vet hur man gör men då kan jag inte lägga in dem i galleriet.
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-10-25 20:23:14 följande:
    Någon som har lite konstruktiv kritik ang. min sminkning idag? Vad ska jag förbättra/göra annorlunda för att det ska bli bättre?
    Tycker att det var fina färger. Jag skulle kanske tycka att det vore fint om du istället för svart på insidan av fransraden använda en mörkgrön.
    Väldigt fint med det blågröna.
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-10-25 20:32:38 följande:
    Men fortfarande svart på ovansidan?
    Tycker att det går bra vilket som på ovansidan. Jag brukar alltid lägga svart kajal INNAN jag lägger de vanliga skuggorna. Den jobbar jag ut lite så den ska gå in i fransarna. Sedan när jag lagt skuggorna så lägger jag den mörkaste skuggan (torr eller blandad med vatten) över den svarta kajalen. Det tycker jag blir bäst. Så jag har både svart och en färgad, såvida jag inte har just svart som mörkaste skuggan.
  • Fridapida
    Linny skrev 2007-10-25 20:51:54 följande:
    Ok Men då måste jag ändå köpa en kajal. Jäklar Jag som var så nöjd för att celebration funkade även på insidan
    Men prova att lägga celebration först innan du köper en kajal.
  • Fridapida

S u s s skrev 2007-10-25 20:59:47 följande:

Hej igen.Har strosat runt lite i smink-djungeln nu, och idag kom jag hem med 3 MUS-burkar.Shadows: Cheerleader & Penny Lane, och Blush: Sugar Muffin.Var tvungen att smygtesta färgerna lite snabbt nu ikväll.I cheerleadern ser jag nästan ut som om jag ska på rejv-fest med barbie (vilket enligt mig är et gott betyg )Men tyvärr var det svårt att få med det hela på bild nu när det inte är dagsljus, ser ju rätt naturellt ut på bilderna. Vi är lite allergiska mot taklampor hemma, och har mest myslampor, så jag får väl fota nästa gång jag har på mig dem istället.www.familjeliv.se/krypin/s_u_s_s/gallery/phpr...Linny - Hur lyckas du få till så bra foton? Tar du alltid i dagsljus eller har du ap-bra belysning hemma?Nu längtar jag efter den där primern, men jag undrar om jag verkligen har råd denna månad...
    Det var ett avancerat kollage! Och fin sminkning. Använder du "sunpowder" från MUS? Jag köpte det i somras, men tyckte att det var lite för rött. Fungerar bara på kroppen på mig.
  • Fridapida
    LMK skrev 2007-10-25 21:16:12 följande:
    Nu så, kära vänner!Jag har fixat in lite bilder i mitt galleri.Inga mirakel-bilder direkt... Krävs att fota i dagsljus helt klart.2 olika gröna sminkningar. De ser dock ganska lika ut på bilderna... Den för idag är lite softare medans den fr. 20:e är mer GRÖN. Imorgon blir det nog apricost & brunt... skall försöka fota...
    Nej... kan inte se.
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-10-25 21:01:48 följande:
    Linny- Moahahaa och jag har stött på en tjej här på FL som envist påpekade hela tiden att hon ska ut på ballen och sola ,på balkongen alltså!! Gissa om jag blev förvånad*asg*Lejån, får inte jag snoka hos dig då?? Hos Lilja71 också*fniss*Ah, jag är inte alls nöjd med wooden metallic kajalpennan, vad ska jag med den till liksom??
    Har du inte treasure o savanna? Eller det kanske inte var du som hade dem... de har ju grönt i sig. OM du har dem så passar den till dem!
  • Fridapida
    LMK skrev 2007-10-25 21:22:35 följande:
    Hjälp, hur gör jag då?Är verkligen nybörjare på FL....
    Gå in på mina sidor. På nederdelen av sidan ser du flera ikoner. Gå in på inställningar. Scrolla ner lite och du ser två rutor med pliar emellan. Markera bildgalleri, tryck på pilen mot höger, sedan spara längst ner.
  • Fridapida
    Fridapida skrev 2007-10-25 21:26:18 följande:
    Gå in på mina sidor. På nederdelen av sidan ser du flera ikoner. Gå in på inställningar. Scrolla ner lite och du ser två rutor med pliar emellan. Markera bildgalleri, tryck på pilen mot höger, sedan spara längst ner.
    Men hjälp... är jag dagisfröken?!
Svar på tråden Smink Smink Smink!