Inlägg från: Honey1982 |Visa alla inlägg
  • Honey1982

Smink Smink Smink!

jättefint.. men jag hade nog inte lagt den mörka kajalen så långt in mot ögonvrån utan mött med ljus skugga på halva vägen alt. lagt den mörka kajalen hela vägen.

tycker du ska testa lägga svart kajal på innerbandet av ögat, det skulle vara skitsnyggt på dig!

• Honey1982

fridapida - jo då wella hade ringt imc så några av mina klasskompisar är där och sminkar idag .

själv har jag fått mitt första jobb tills efter utbildningen, en modevisning med 60 modeller!

• Honey1982

man har visst tid att sköta om sitt utseende och ägna sig åt smink+hudvård även om man har barn . skulle aldrig försumma det för då skulle inte jag må bra själv.

• Honey1982
    Linny skrev 2007-10-12 08:26:23 följande:
    Honey: Nu när sonen är äldre är det ju lättare tycker jag. Men även när han var en liten bebis så hade jag foundation, skugga, rouge osv osv.. Däremot hade jag oftast inte tre nyanser ögonskugga. Alla andra mammor på Öppna Förskolan var mer eller mindre osminkade så jag kände mig som värsta sminkbruden ändå
    haha jag med! nu har jag haft turen att aldrig ha haft ett kolikbarn eller liknande, så jag kan ju inte säga hur det är då. likaså har jag ju ännu bara ett barn. är det nån skillnad med två? hmm..
    låter kanske naivt att säga att jag alltid kommer ta mig tid för smink o hudvård, men faktum är ju att det kommer vara mitt yrke så det måste jag ju göra ändå .
  • Honey1982
    Fluffguf skrev 2007-10-12 22:41:40 följande:
    Hur gör ni andra, värmer ni ögonfransböjaren innan ni böjer?
    har en batteridriven som ska bli varm innan man böjer fransarna men jag tycker att den vanliga fransböjaren är bättre och den värmer jag inte innan.
  • Honey1982
    02 05 skrev 2007-10-13 08:16:23 följande:
    Jag köpte Urban Decays primer efter att ha blivit tipsad här i tråden, jag har ingen erfarenhet av andra primers, men jag tycker den är toppen, det enda som stör mig är att huden ser lite äldre o rynkigare ut, men det gör den väl med alla primers antar jag.
    ? nej det ska huden inte göra.. det gör den INTE med MUS primers iaf.
  • Honey1982
    02 05 skrev 2007-10-13 08:25:25 följande:
    Den blir inte lite torr då alltså?
    nej inte alls, inte på mig iaf. är det någon annan som upplever det så?
    hur länge blir din hud torr?
  • Honey1982

ska snart iväg och jobba så jag kan ju berätta för er hur dagens sminkning kommer se ut:
    -eyedusts x-ray och spionage
    -microshadows pacific och lite crystal queen
    - twinkle eyeshadows alva och acorn
    - kajalerna secret agent och black.

så idag blir det de blålila temafärgerna för spy.
    har inte bestämt färger på läppar och rouge ännu.

• Honey1982
    Lone Star State skrev 2007-10-21 18:47:06 följande:
    Forest från MUS, VAD är det? så man vet vart man ska kolla.. Dust? Penna? Cybershadow?
    en microshadow, stor burk
    Lone Star State skrev 2007-10-21 19:39:53 följande:
    Måste också fråga, liquid grejjset (ni vet vad jag menar, från mus) kan man bara använda den till dust?
    den funkar till glitter också . man kan ju ha lite på penseln då man lägger de fasta skuggorna också för att förstärka färgen men det behövs verkligen inte.
  • Honey1982

är det någon som har lust/möjlighet att ställa upp som sminkmodell i centrala göteborg på tisdag morgon??

Svar på tråden Smink Smink Smink!