Inlägg från: Honey1982 |Visa alla inlägg
  • Honey1982

Smink Smink Smink!

Fridapida skrev 2007-11-19 12:34:04 följande:
    Jag tycker att det är så fint. Men man får inte vara för mörk, då syns det inte. Men är du som jag: varm hudton, blond och blå ögon, då passar det dig med säkerhet.
    jag är ganska mörk men inte jättemörk. orgasm syns bra på mig
  • Honey1982
    Fridapida skrev 2007-11-19 12:34:04 följande:
    Jag tycker att det är så fint. Men man får inte vara för mörk, då syns det inte. Men är du som jag: varm hudton, blond och blå ögon, då passar det dig med säkerhet.
    jag är ganska mörk men inte jättemörk. orgasm syns bra på mig
  • Honey1982
    lilja71 skrev 2007-11-19 21:06:56 följande:
    Jag har ID-blush färg Golden Gate, gillar den mkt. Köpte den för ca 1 månad sedan. Rekomenderas varm!
    vad är det för färg? kan man se alla färgerna nånstans? *orkar inte söka*
  • Honey1982
    Nathalie009 skrev 2007-11-20 13:45:20 följande:
    oj d va snabb leverans på beautyplanet =) nice fick min hypnose mascara nu idag, men väntar lite me å testa har diorshow kvar Hur länge håller en mascara vet ni de?? hur länge använder ni era?Om man har 2 olika så tar dom ju itne slut lika fort.. Men har hört att man endå ska byta var 3dje månad, men d har jag inte råd med ju haha vill juh inte slänga när d finns kvar..
    var 6:e månad har jag lärt mig på min mua-utbildning.
    om man vill att mascaran ska vara bakteriefri länge så finns det en mycket enkel lösning. man använder INTe borsten som medföljer utan använder en el två separata borstar som man tvättar mellan användningarna.
  • Honey1982
    Fluffguf skrev 2007-11-20 13:54:46 följande:
    Men det känns ju lite konstigt också med tanke på hur stor skillnad det är på olika borstar, det är ju borsten som gör nästan hela effekten!
    japp men vill man ha den helt bakteriefri så .
    personligen använder jag borsten som medföljer i mascaran till mig själv. men när jag jobbar och sminkar andra så kan jag självklart inte använda samma borste/den som är i mascaran utan då får man ha separata borstar.
  • Honey1982
    Majestic skrev 2007-11-20 14:48:46 följande:
    Honey- Vad bra, för tänk om en och samma borste skulle användas på alla kunder*ryser vid tanken*!!
    hahha ja eller hur? men det värsta är ju att en del ibland faktiskt provar mascarorna med den medföljande borsten. *suck*
  • Honey1982
    Majestic skrev 2007-11-20 14:53:10 följande:
    Fy, jag har sett många som provar läppglans, läppstift, petar i skuggor/eyedust. Varför har inte MUS som MAC tops till skuggor???*undrar*
    vet inte faktiskt.. tycker det är hemskt också när folk provar läppstiften genom att måla med de direkt på läpparna . speciellt när man precis sagt att man bara ska hämta en spatel.
    på såna människor.
  • Honey1982
    Lejån skrev 2007-11-20 15:32:31 följande:
    Har aldrig varit inne på ett MUS där de INTE petat i skuggorna!!
    öööh va?? menar ni att alla försäljare petar i skuggorna? det gör iaf inte vi i min butik. vi använder uteslutande bara penslarna.
    bara så ni vet så finns det folk som jobbar på de ställena som ni nämnde innan som läser och skriver i den här tråden .
    (dock inte jag för jag är ju i småland)
  • Honey1982
    Fridapida skrev 2007-11-20 16:11:06 följande:
    Jag petar alltid med fingrarna i sminket. Det är ju där för att man ska prova o känna. Det är ju ingen människa i världen som tar det i sitt ansikte sedan! Om jag inte får känna på det, hur ska jag då veta hur det sitter. Nej jag pillar. Så det så.
    fast när man går sminkkurs på MUS så är det faktiskt proverna som används.
Svar på tråden Smink Smink Smink!