Hepp... nu känner jag för att ta "ton" igen!
Vart ska jag börja?
Av alla här inne på FL har säkert några en positiv inställning till bonusar, säkert MÅNGA som har en negativ syn på bonusar och detsamma om biosar!
Tycker inte att man ska påpeka att det inte är ALLA som tycker och tänker lika för det tror jag att TS är medveten om! Men frågan är riktad till folk som har problem med boisarna!
Jag tycker att allt liknar skit rentutsagt!
Det finns biosar som är rena rama pesten som är ena riktiga ragator. De är "sotis" som folk skriver på den nya kvinnan osv, de lägger sig i hur barnen ska skötas, inte litar på pappan och den andra kvinnan, ringer i tid och otid!
För det första... Jag som bio födde mitt barn för att ta hand om det själv tillsammans med pappan. Det är hur JAG/VI vill forma mitt barn till en vuxen individ som ska gälla. Finns ingen annan människa på denna jord som kan komma o tala om för mig vad som är rätt o fel! Helt plötsligt så står man i en seperation o pappan träffar en ny kvinna som jag då helt plötsligt ska lämna över barnet till då o då... Då kommer den naturliga reaktionen " Vem är hon? Vart står hon i livet? Hur ser hon på barnuppfostran? Etc... Där kanske NI står helt olika i tyckande o tänkande! Helt plötsligt så står inte mannen för era regler utan då har de SINA regler!
Som mamma märker man att barnen kanske har svårt att anpassa sig efter det! O som mamma så vill man ju sitt barn bästa! Eller hur? Då försöker man prata med pappan om barnet men DÅ LÄGGER MAN SIG I DERAS LIV och blir en PISSJOBBIGT EX!
Sen finns det bonusar då... Som inte klarar av detta! Klart att man vill som kvinna ha sin man, sina barn, sin egna familj i fred, men som det ser ut i dag så är det MÅNGA som är skilda, har barn sedan tidigare och jag tycker att ALLA tillsammans ska kunna försöka mötas upp för alla barns bästa! Hans barn/Hennes barn/ Deras gemensamma barn... Så det blir lika för alla!
Jisses, jag har själv varit bonus och har mina regler o uppfostran med mig för mina tre barn! Träffar en man som har två barn som har sina regler och uppfostran! Weee.... Hur löser man detta?
kompromissa! Tala med bion, berätta vem du är, fråga vad hon har för regler hemma, dela med dig dina åsikter/tankar/rädslor för hur det kan komma att bli så kan man oftast mötas upp!
Det är väl inte en fråga om konkurans? Utan det hela borde gå ut på hur man kan göra detta för allas trevnad!
Det kan bli mycket med bion/bonus i en början, men det lönar sig i slutänden!
Ni vet var ni har varandra, barnen kan inte spela ut er mot varandra!
Härom dagen så ringde mitt barns bonus. Vi pratade om ett föräldrarmöte som ska vara...
Då kommer det fram att min son är lite uppkäftig, lat o likgiltig! (Barnet bor hos´mitt ex o henne) Usch vilken tråkig ålder han är i nu sa hon...
Jisses, jag tog mig ett snack med grabben och talade om vad som gällde!
Han vrålade till mig" Ska du oxå börja nu...Pappa ringde nyss o skällde på mig!"
Stackars barn... 4 vuxna (min sambo oxå gick på honom) som ser efter honom o försöker få honom att få en bra uppväxt o växa upp till en fin ung man!
Egentligen, tänk vilken lyx för barnen om allt fungerar!
4 personer som bryr sig om dem!
Hepp.. nu har lolalamba kramp i fingrarna. Skulle nog kunna diskutera detta i en evighet!
Nu menar jag inte att ALLA kan ha en bra relation till ex, men i det stora hela så tror jag att saker går o ösa om inte bitterhet, svartsjuka, hämd o allt skit som finns fanns!
Vi är vuxna människor och borde ta o lägga mer energi på det som är viktigt än på det som är oviktigt!