• SaramedM

spyfobi!!!!!

Tyvärr inte
    Jag tigger dem av min mamma som jobbar inom vården, de var guld värda när M var magsjuk

molie skrev 2007-10-15 14:00:20 följande:
    Tack D med N och A! Vi blev inte sjuka, men jag var orolig i två dygn. Analyserade barnen typ hela tiden, suck! Nästan bättre o få det direkt än att inte veta om det kommer el ej.Går det att köpa sån där påse? lite smidigare än en stor hink i sängen, och så slipper man det ekande ljudet när det kommer i hinken
  • SaramedM

Fast de tabletterna ska man inte ta vid magsjuka, det enda som händer är att man har kvar alla bakterier i kroppen när de inte kommer ut.

stolt2barnsmamma skrev 2007-10-16 15:30:54 följande:
    min sambo kräktes igår =/ har asont i magen idag. Han kräktes bara 1 gång sen tog han en tablett mot illamående och kräkningarna. Primperan heter dom. Han sov gott hela natten. har oxå tatt nu 1 o känner inget alls. DOm hjälper jätte bra mot det.Min flicka kräktes oxå i söndags natt bara 1 gång sen inget mer. O Min älsta pojke började hulka o inget mer. Kom inget kräk men han va extrem illamående. så nu mår vi alla bra. O den minsta som e 8 månader klarde sej. som tur e..*peppar peppar*
  • SaramedM

jo jag förstod det eftersom du skrev i den här tråden.

Menade inget illa, men om han inte får ut det kommer det när han slutar ta tabletterna istället.

stolt2barnsmamma skrev 2007-10-16 18:31:08 följande:
    joo jag vet men nu kräktes han o han ville inte mer så han bad mej om en. Jag har alltid tagit en sån o det kommer alltid på andra hållet på mej. =/ klarar inte av o kräkas. jag är emetofobi
  • SaramedM

Man överlever, jag minns att när det var som värst tänkte jag "om några dagar är detta endast ett jobbigt minne"

Resten skriver jag eftersom du frågade....

Jag kräktes två gånger, men hade jag varit som alla andra hade det nog blivit många fler.

M var den som blev värst därann, och min ångest var faktiskt värre innan jag blev sjuk, rädslan för att bli sjuk var värst. Bortsett från att kräkas då.

Men M spydde en gång i halvtimmen under första natten, sen varannan timme i flera dagar. Helt bra blev hon inte förrän efter en vecka. Men då hade min ångest lugnat sig, det var bara så vidirgt att se henne lida så utan att det gick över.
    Hon grät på nätterna för att hon var så hungrig och hade så ont

ANg de tabletterna; ta inte dem vid magsjuka! Det är inte alls säkert att ni får diareé utan det enda som händer är att ni skjuter upp det tills ni slutar ta tabletterna och destuom är smittsamma under hela tiden, eftersom bakterirerna ligger kvar i kroppen.

Jag har ätit dom mot migrän och fick många tillsägelser om vad som händer om jag skulle ta dom vid magsjuka.

zasata skrev 2007-10-16 21:42:04 följande:
    ja det måste vi göra!men ni som varit magsjuka och haft familj med VS. hur överlevde ni?!hur många gånger kräks man oftast med VS?
  • SaramedM

1) det kommer kroppen att tala om för dig

2) du kommer inte att bli så dålig, vuxna håller ju emot på ett helt annat sätt än barn. och vi kan ju också känna hur mycket vi måste/kan äta och dricka för att det inte ska bli för mycket/för litet.

zasata skrev 2007-10-17 19:24:02 följande:
    saramedm..ååå det låter så himla jobbigt.. jag fattar inte ens hur man gör om man ska spy!'tänk om jag skulle spy som M!?
  • SaramedM

Ja jag tror det, vi har ju bara gått i två månader men när det gick mask skrev de det.

Tyvärr kan vi inte hålla M hemma när det börjar gå, har inte såna jobb.

Krisselina skrev 2007-10-23 20:25:04 följande:
    Blir ni informerade på ert dagis när magsjuka och sånt går? Det blir vi och det är jag väldigt tacksam för.. Tänker hålla min dotter hemma när Vinterkräkan börjar..
  • SaramedM

hua....
    Julen har jag inte ens tänkt på
    Nu blev jag ledsen känner jag

Krisselina skrev 2007-10-24 08:19:39 följande:
    Nä, jobbar man är det såklart jättesvårt men nu går ju jag bara hemma så då tar jag chansen :) Slipper jag oroa mig för att vi ska ligga i kräksjuka under julen osv..
  • SaramedM

Inte ditt fel
    ´Jag har bara inte tänkt att vi skulle vara sjuka just över jul
    Vi har det tufft på dagis och jag ser fram emot julen då vi får vara tillsammans.

Nej de klarade sig från just VKS förra året när det var så illa överallt så det finns ju hopp.

Krisselina skrev 2007-10-24 08:23:12 följande:
    Oj, det var ju såklart inte meningen att du skulle bli det =/ Ta det lugnt bara.. Det är ju inte ens säkert att er förskola drabbas av vinterkräkan! Man kan ju ha tur :)
  • SaramedM

Kanske med lite tur.
    Men det ska jag kolla

Min man är ledig över själva julen och fram till den 7/1

Men förmodligen måste hon gå till precis innan jul
    Vet inte ens vilket datum som är sista vardagen innan?

Krisselina skrev 2007-10-24 08:32:07 följande:
    Ja, titta där ser du :) Vi klarade oss oxå över julen, sen var dottern ledig i 2 veckor så det värsta hann gå över tills det att hon var tillbaka igen. Men ena hennes pedagog insjuknade 2 dagar innan julafton så vi satt ju på helspänn iaf.. Men som sagt, inga spyor :) Har du några släktingar eller så som tar semester som kanske kan passa dottern då, innan ni själva är lediga så att säga.. ?
  • SaramedM

tack
    Då kanske man kan ta ledigt från onsdagen i bästa fall

Krisselina skrev 2007-10-24 08:48:38 följande:
    Jag vet att julafton är en måndag, så det borde ju vara på fredagen innan då, dvs 21:a?
Svar på tråden spyfobi!!!!!