spyfobi!!!!!
Tyvärr inte
Jag tigger dem av min mamma som jobbar inom vården, de var guld värda när M var magsjuk
Tyvärr inte
Jag tigger dem av min mamma som jobbar inom vården, de var guld värda när M var magsjuk
Fast de tabletterna ska man inte ta vid magsjuka, det enda som händer är att man har kvar alla bakterier i kroppen när de inte kommer ut.
jo jag förstod det eftersom du skrev i den här tråden.
Menade inget illa, men om han inte får ut det kommer det när han slutar ta tabletterna istället.
Man överlever, jag minns att när det var som värst tänkte jag "om några dagar är detta endast ett jobbigt minne"
Resten skriver jag eftersom du frågade....
Jag kräktes två gånger, men hade jag varit som alla andra hade det nog blivit många fler.
M var den som blev värst därann, och min ångest var faktiskt värre innan jag blev sjuk, rädslan för att bli sjuk var värst. Bortsett från att kräkas då.
Men M spydde en gång i halvtimmen under första natten, sen varannan timme i flera dagar. Helt bra blev hon inte förrän efter en vecka. Men då hade min ångest lugnat sig, det var bara så vidirgt att se henne lida så utan att det gick över.
Hon grät på nätterna för att hon var så hungrig och hade så ont
ANg de tabletterna; ta inte dem vid magsjuka! Det är inte alls säkert att ni får diareé utan det enda som händer är att ni skjuter upp det tills ni slutar ta tabletterna och destuom är smittsamma under hela tiden, eftersom bakterirerna ligger kvar i kroppen.
Jag har ätit dom mot migrän och fick många tillsägelser om vad som händer om jag skulle ta dom vid magsjuka.
1) det kommer kroppen att tala om för dig
2) du kommer inte att bli så dålig, vuxna håller ju emot på ett helt annat sätt än barn. och vi kan ju också känna hur mycket vi måste/kan äta och dricka för att det inte ska bli för mycket/för litet.
Ja jag tror det, vi har ju bara gått i två månader men när det gick mask skrev de det.
Tyvärr kan vi inte hålla M hemma när det börjar gå, har inte såna jobb.
hua....
Julen har jag inte ens tänkt på
Nu blev jag ledsen känner jag
Inte ditt fel
´Jag har bara inte tänkt att vi skulle vara sjuka just över jul
Vi har det tufft på dagis och jag ser fram emot julen då vi får vara tillsammans.
Nej de klarade sig från just VKS förra året när det var så illa överallt så det finns ju hopp.
Kanske med lite tur.
Men det ska jag kolla
Min man är ledig över själva julen och fram till den 7/1
Men förmodligen måste hon gå till precis innan jul
Vet inte ens vilket datum som är sista vardagen innan?
tack
Då kanske man kan ta ledigt från onsdagen i bästa fall