• SaramedM

spyfobi!!!!!

Vilken fart det blev här plötsligt!

Jag försökte få tabletter av min läkare men har från flera stycken fått svaret att det är inte är lämpligt eftersom viruset då finns kvar i kroppen och till sist måste det ut
    Är det fel?

Jag blev inte sjuk 2002 men hade heller inga barn då, förra vintern blev vi dåliga allihopa så det var förmodligen VKS
    Kan inte vuxna få rota?

• SaramedM

Var det en snäll säsong?
    Men det är väl ca varannat år eller ?
    Och ifjol var det ju hemskt

mal skrev 2007-10-26 16:05:46 följande:
    Tänk om det kunde bli som säsonen 2003-04..
  • SaramedM

Men hur var det 2005 var inte det ett mellanår?

mal skrev 2007-10-26 16:12:16 följande:
    Tycker tyvärr det ser ut som att det bli värre och värre för varje år. HOPPAS innerligt att jag har fel
  • SaramedM

Jag hade inte EDA men vart igångsatt, vet inte om det kan påverka eftersom jag var på dropp hela förlossningen
    Men jag kräktes och det var faktiskt inget problem, alla krafter var så starka och snabba och onda att jag inte hann fundera på att det var jobbbigt eller försoka hålla emot.

Tror ( bara det....att jag inte vet!) att jag kräktes två gånger snabbt inpå varandra, i en påse som jag fick av barnmorskan

MammaHela skrev 2007-10-26 19:37:52 följande:
    Jag har fött tre barn. De två första förlossingarna spydde jag massor, den sista spydde jag inte alls.De två första hade jag ingen EDA, det hade jag sista. Ni som har fött barn och inte kräkits, har ni använt EDA?
  • SaramedM

fast är det verkligen ett vaccin i ordets rätt bemärkelse?

Med tanke på alla olika saker i mat man kan bli dålig av så verkar det osannolikt.

Är det inte mer bra bakterier som man laddar kroppen med ?

Mamasnest skrev 2007-11-03 21:37:43 följande:
    Det är vaccin mot den typ av magsjuka som man får genom något man äter. De flesta har ju haft "turistmage" när de åker utomlands och det är sånt detta vaccin hjälper mot. Om min son blir lös i magen tror han att han har magsjuka och får panik direkt. Detta hjälper ju inte direkt och eftersom han tror att han har magsjuka så blir han illamående osv. Nu när vi var ute och reste sist efter att han fått vaccinet så slappnade han av mer och det var det vi hade hoppats på. I mars ska han till Egypten med sin pappa och då tänker jag hämta ut en till dos vaccin till honom. Om någon är intresserad av detta vaccin ska ni prata med husläkaren så skriver de ut detta åt er. Det är ett litet medel som man blandar ut i vatten och dricker så det är inte någon spruta eller så.
  • SaramedM

Ok
    Vet du vad det heter?

Mamasnest skrev 2007-11-03 22:12:42 följande:
    Läkaren sa att det är ett vaccin och på apoteket sa de samma sak. Jag vet inte exakt hur det funkar men de sa att det är det vaccinet man ger till folk som ska åka utomlands och är rädda att bli dåliga i magen pga maten.
  • SaramedM

Jag äter någon form av magsyrebakterier och ger M Sempers magdroppar när det börjar gå ms runtomkring oss.

Inte vet jag om det hjälper men det skadar knappast heller.

• SaramedM

Usch
    Jag tycker synd om er bägge två

Du måste försöka få hjälp någonstans, så här illa kan du inte ha det.

zasata skrev 2007-11-05 18:36:46 följande:
    shit vad detta tär på förhållandet.. jag vill inget mer än att bo själv..bråkar ni mkt när ni får panik?
  • SaramedM

Om alla magsjukor är virus kan ju inte magdropparna och liknande funka alls?

Hm

• SaramedM

Tack för hjälpen

Så de kan hjälpa då mao?

bellanbus skrev 2007-11-05 18:55:04 följande:
    Vid virus blir ju den normala tarmfloran rubbad, och det är det dessa magdropparna "stabiliserar" det är kroppens egna bakterieflora, det är inte samma sak som bakterier som gör dig sjuk.
Svar på tråden spyfobi!!!!!