• SaramedM

spyfobi!!!!!

Jo samma här
    Men tyvärr så det ju inte den enda magsjukan

zasata skrev 2007-11-11 19:20:50 följande:
    jag skulle betala vad som helst för det!i fredags tog jag ett stort steg i rätt riktning, ringde vårdcentralen och satte upp en tid och hoppas jag får något lugnande i alla fall. hon i telefon skrattade typ åt mig, men jag brydde mig inte
  • SaramedM

Ja det gör jag
    Jag jobbar hårt med att leva så sunt som möjligt och normalt även om det kostar av ångest.
    Detta för att inte sjunka djupare ner

zasata skrev 2007-11-15 20:51:26 följande:
    nu har vinterkräksjukan tydligen dragit igång ordentligt... jag e sååå rädd.hur göt ni när ni köper frukt också?
  • SaramedM

Håll honom hemma några dagar om du kan!

Men jag förstår din panik

Hjerpe skrev 2007-11-19 21:36:10 följande:
    Har följt tråden i det tysta men nu måsre jag skriva av mig...Nu har magsjukan börgat på sonens dagis och naturligt vis va han brevid tjejen som kräktesTroligen får han det eftersom att han börgade nu i höstas.Viserligen är han 4 men inte van vid dagis bacillerHan har varit hemma med mig och lillasyster tills nu i höstas Har nu världens panik har varit och tok handlat klorin,handskar,vätskeersättning,hinkar hand sprit cola Man e ju inte riktigt klok att man inte kan bli av med denna fobi och ångestSkönt att det fins fler som jag Fast bäst vore om man slapp fobin Massor av kramar till er alla
  • SaramedM

Du ska beskriva händelser som din ångest styr som tex att gå till affären eller körteorin, bio osv

zasata skrev 2007-11-20 23:14:49 följande:
    i morgon klockan 8a skall jag till läkaren, hoppas verkligen han förstår att jag behöver hjälp. undr vad jag skall säga.
  • SaramedM

Jag hade sagt till, och sen gått hem och hållt tummarna

jezzie skrev 2007-11-21 21:41:09 följande:
    Komma på öppna förskolan dagen efter att man varit sjuk, jag tror jag blir tokig... jag skulle nog nästan ha ifrågasatt det (vet att man kanske inte ska och skulle säkert känt mig lite dum sen men vad f-n, jag fattar inte hur dom tänker)
  • SaramedM

Jag bor på toan istället och slits mellan hur skönt det är efter att man kräks när man faktiskt i alla fall en stund mår bättre pch att jag inte vill spy, nästan inte klarar det heller.

Jag önskar faktiskt att jag inte kunde hålla emot det så länge som jag gör, tycker att timmarna innan man kräks är värst nästan.

Emma w S skrev 2007-11-22 15:50:27 följande:

wavvaJag spyr aldrig i toaletten.Jag blir så paralyserad att jag intekan röra mig, än mindre ta mig till toaletten. Jag är glad om jag träffar spannen.Oftast brukar vi behöva köpa ny matta...En gång lyckades jag pringa till duschen. Vet inte vad som flög i mig då
  • SaramedM

Precis!

Emma w S skrev 2007-11-22 16:27:49 följande:

SaramedMJag håller med dig. Efter jag har kräkt så känns det helt okej. Då kan jag ta hand om allt, och går gärna och duschar. Men innan... HU... vad jag mår dåligt då.Det är så man önskar att man hade modet att stoppa fingrarna i halsen...
  • SaramedM

gah
    M säger att X har kräkt hemma
    Jag har ingen aning om det var idag efter dagis eller tidigare i veckan och nu var han tillbaka.
    Personalen hade sagt det i alla fall till henne idag

Men de nämnde inget vid hämtning, men de kan ju ha glömt att jag har bett att bli informerad

Jag ska ringa 7 imorgon och höra hur det ligger till, är det nytt och han är hemma magsjuk just nu så får hon vara hemma imorgon

Men jag har ingen aning om hur jag ska överleva tills imorgon bitti
    Det känns som att vi redan är smittade och hon kommer att spy i natt

• SaramedM

Stackars lilla vän
    Så här ska du inte behöva ha det

Äter du inte så kräks du galla och det är värre

Äter du inte så försämras ditt immunförsvar också, du måste verkligen äta.

Ta sempersmagdroppar du också, det har jag gett till M idag.

Och när ångesten slår till, tänk på att det allra allra värsta inte varar många minuter.

Och andas med magen

zasata skrev 2007-11-22 20:02:55 följande:
    nej, antidepresiva.. ingen uppföljning inget alls, han lyssna inte ens på mig utan trodde jag spyr varje dag! tvingade sambon ringa pysk idag, fick nått nummer till kbt så skal ringa dit i morgon.. för nu kan jag inte ens äta längre typ.. i fall jag blir sjuk finns ju midnre att spy ut i så fall
  • SaramedM

Hur får man tag i primperan?

Om man inte kräks ligger ju sjukdommen kvar i kroppen...

stolt2barnsmamma skrev 2007-11-22 21:35:56 följande:
    när man mår illa eller man känner att man ska snart kräkas så ta en primperan tablett..det gör succen =)
Svar på tråden spyfobi!!!!!