• Iorlover

spyfobi!!!!!

Hjälp...hjälp...HJÄLP!
    Masade mig på bio igår fast jag tycker de är jobbigt i spyfobisyfte! Hamnade någolunda för oss själva, jag var kissnödig men kunde bara inte låna toan där...huga!
    Filmen gick o tog slut. Då vi går ut så ligger det vad jag tycker se ut som en spya alldeles utanför dörren. Ja, ni kanske vet hur jag kände då/nu o vad man tänker? Jaha, vem, vad när? Kan de vara magsjuk person, kan det vara den tidigare föreställninge? Mm.
    Fan, vad det förstörde min kväll. Så himla jobbigt det här! Grät hela vägen hem! Sjukt, är vad det är!

• Iorlover
    zasata skrev 2007-11-02 12:02:18 följande:
    åååå fy vad äckligt!!hur har det gått?hoppas det är nån unge som ätit  för mycket chips bara!själv försöker jag bara blunda när jag ser nått. även om man har samma tankar slipper man att se..
    Jo..det går bra. Tröstade mig med det att antagligen så var det någon unge som ätit för mycket bara. Men det är ju otroligt vad en sån här sak kan göra!
    Man kan nästan förstå att folk tycker man e liiite nasig i bollen!
    Men om de bara kände vad jag känner just där o då så skulle de faan hålla klaffen! (förlåt mitt språk, men det är så jobbigt nu)
  • Iorlover
    bellanbus skrev 2007-11-02 17:00:10 följande:
    Hej alla!Jag är emetofob (som det så fint heter när man fått diagnos ) och jag har gått i kognitiv beteende terapi för det, jag har gått på hypnos och i vanliga samtal för det...Jag kan inte säga att jag är helt fri från min fobi, men jag mår mkt bättre och har lärt mig hantera min rädsla och ångest inför det!Dock är vks-säsongen den jobbigaste tiden för mig på året...men jag har oerhört bra stöd i min familj och mina vänner faktiskt...
    Hur stöttar de dig? Vill också att folk ska förstå o stötta men jag vet inte hur, så jag förstår att de måste vara svårt för de ju!
  • Iorlover
    zasata skrev 2007-11-04 21:24:04 följande:
    sambons syster är här hon är 27 och vet att jag har spy fobi... hon har ätit hur mkt godis som helst och sitter nu och säger jag mår så illa jag mår så illa..men håll käften! nu e jag livrädd.
    Visst är det elakt!!
    Jag är skitskraj då folk äter godis...sitter som en hönsmamma o ber dom ta det lugnt o känna efter så de inte äter för mycket!!
  • Iorlover
    Emma w S skrev 2007-11-05 15:28:31 följande:
    Här är en till!Jag är så otroligt rädd så det finns knappt.Det är så illa att jag överväger att inte skaffa barn eftersom det dåfinns ökad risk att drabbas av eländet.Grav.illamående o sen alla dagissmittor.Jisses, vad jag känner mig fånig, men vad kan man göra?
    Välkommen! I den här tråden behöver du INTE känna dig fånig! Här är vi alla lika!
  • Iorlover

Hej allihopa! Helgen har varit tuff här...syrrans son har legat i magsjuka! Bara att veta det! Sen var vi på affären i Lördags o en unge gråter och jag börjar genast fantisera att han nog har ont i magen o kommer snart börja kräkas! Måste skynda på min stackars mamma med handlingen o fort ut!

Idag igen då vi var på ÖB så gråter en unge o håller sig för magen, hans mamma tar han ut till toaletten! Hur i helvete kommer det sig att det bara sker kring mig? Verkar dras till mig! Vet inte ens om han var magsjuk, men ni vet ju hur det är?

Faan, är så trött på att alltid vara rädd o känna efter!

• Iorlover
    jezzie skrev 2007-11-11 20:32:32 följande:
    IOrlover, känner igen mig precis, om det nu kan vara någon tröst, så här då det blir vinter så börjar jag typ inbilla mig att alla barn som ser lite ledsna och hängiga ut ju kan ha viruset...
    Det är en STOR tröst att veta att någon känner igen sig o förstår! För folk man berättar det för  tror ju att man är dum i huvudet eller nåt!
  • Iorlover
    Aussielotta skrev 2007-11-11 20:17:29 följande:
    igår var min bror och hans son och dotter hemma hos oss. Idag spydde tydligen dottern....fasen också. Idag var vi hemma hos min mamma och då var min bror och sonen också där. Nu är jag LIVRÄDD för att jag, min sambo eller vår son blivit smittad igår när hon var här hos oss eller att min bror eller hans son bär på viruset och kommer insjukna och sen blir vi smittade...Fasen, jag kommer inte kunna somna inatt........
    Hu ja! Jag skulle också vara livrädd. Men om man kollar på det lite annorlunda så har du ju inte direkt varit utsatt för smitta! Hoppas du klarar dig/er!
  • Iorlover

Måste kika in o bara säga hej! Här är det ganska lugnt än iallafall med sjukor. Bara för att jag skrev det där så är det väl magsjuka på dagis idag!
    Jag tycker det är super jobbigt att vara på affärerna nu. Tänkte också på att tråden stänger väl nu i början på December. Vill ni att vi gör en ny? Jag vill o kommer nog göra det sen. Hoppas ni hänger på då!

• Iorlover
    zasata skrev 2007-11-21 08:59:45 följande:
    www.familjeliv.se/Forum-5-98/m27139025.htmlså gick det. var inne max 5minuter! han ansåg att jag inte behövde hjälp. så jävla ledsen nu.
    ++++++++VARNING FÖR SPRÅKET!+++++++++++++
    Alltså jag blir så fullkomligt galen på dessa läkare! Har varit med om en sak jag med denna vecka med läkare som inte lyssnar!! Det var inte första gången heller! Å när man mår dåligt så är det ju som du skrev att det tar såå mycket kraft att ringa det där samtalet och sen bemöts man av en stressad läkare som inte verkar ha tid!!!
    Jag blir så jävla förbannad! Jag har varit med om detta alltför många gånger för att det ska vara en tillfällighet känner jag!

Tycker så synd om dig och förstår hur du mår nu! Men ring igen eller ring någonannanstans! Lättare sagt än gjort...jag vet! Men försök! Ska göra det jag med men vet inte riktigt vart i mitt ärende. Man får kämpa!
Svar på tråden spyfobi!!!!!