• Iorlover

spyfobi!!!!!

jezzie skrev 2007-11-21 21:41:09 följande:
    Komma på öppna förskolan dagen efter att man varit sjuk, jag tror jag blir tokig... jag skulle nog nästan ha ifrågasatt det (vet att man kanske inte ska och skulle säkert känt mig lite dum sen men vad f-n, jag fattar inte hur dom tänker)
    Håller med! Hur faan tänker man? Är de så dåligt upplysta eller vad?? Sen fattar jag inte att de orkar över huvudtaget!
  • Iorlover
    lizagirl skrev 2007-11-23 21:19:33 följande:
    Oh vad jag tycker synd om er Min syster har samma "fobi" och min dotter kräktes inatt.... (vi har våra barn på samma dagis, delar lekhall)Och nu sover hon hos mamma och HEnnes sambo är hemma med sonen.Jag skulle bara vilja sända er alla med denna otroligt hemska rädslan och oron för att kräkas en stor kram som botade er från detta... jag lider verklifen med er...det är så hemskt att se sin syster må såhär dåligt...Citerar "mina 78" inlägg... att du vill låsa in dig till maj.. exakt så sa min syster också...Pendula heter hon här på FL .. om ni vill prata?Kram och hoppas ni slipper eländet, själv sitter jag och väntar på att det ska komma inatt...
    Å, Tack de var fina ord! Hoppas din stackars syster klarar sig! Hon har tur som verkar ha en sån förstående syster iallafall! Runt mig tycker de flesta att jag är nojjig, löjlig o överdriver mm. You name it...
  • Iorlover
    killing skrev 2007-11-23 21:45:28 följande:
    Räkna med mig!Åhhhh jag jobbar som lärare på en låg-och mellanstadieskola och träffar dagligen barn som mår illa vet inte hur många gånger jag sagt till barnen att de måste gå till toan om de behöver spy annars får de torka upp själva!!!!Pepparpeppar....
    ÅHHHH...satan i gatan vad jobbigt!!! Hade ALDRIG klarat ett sånt jobb! Jag kan flippa ur bara av att gå på luciafirande men barn!

Var på klädaffär idag, då ett barn ligger på golvet o gråter o säger att han har ont i magen! HJÄLP tänker jag o bara förväntar mig kaskadspyan...lägger tillbaka de fina kläderna jag tänkt köpa o skyndar mig ut...PUH!!!
    Alltså hur jobbigt får det bli!
  • Iorlover
    Blackbutterfly skrev 2007-11-23 21:54:43 följande:
    Usch!! Här är en till som är så fruktansvärt rädd för ALLT som har med magsjuka att göra!! *ryyyyys*Dottern började på dagis i okt...och nu är jag rädd typ varje dag jag hämtar henne...Frågar fröknarna varje dag om det varit nått "äckel" som jag kallar det!!Jag skulle ge vad som helst för att slippa vara rädd för detta, man blir ju helt handikappad varje vinter!! Har aldrig haft VKS *peppar, peppar* men nu när man har barn så kanske det blir svårt att undvika att få den!! usch!!Känns så skönt att läsa i sånna här trådar...att det finns fler som jag!!
    Ja, visst är det skönt att se att man inte är ensam! Lätt att känna att man är det då man tex står i en affär o håller på att bryta ihop (igen) pga detta! Jag blir så ledsen varje gång och tycker det är jobbigt o jaa TRAGISKT!
  • Iorlover
    Blackbutterfly skrev 2007-11-23 22:18:51 följande:
    JAAAA.....senast idag när jag hade hämtat dottern så skulle jag skjutsa hem en kompis...Ella började blir jätteledsen i bilen och började bara störtgråta...det ENDA jag kunde tänka på var att "nu spyr hon snart...hon gråter för att hon mår illa" man känner sig så hemsk...jag tycker heller inte om att hon ska se att man är så rädd....TUR att min sambo är världens mest förstående och skulle ta hand om allt om Ella blev magsjuk!! Det är som du säger....det är verkligen JOBBIGT och tragiskt!!
    Exakt så är jag med! Så fort de gråter eller har ont i magen!
  • Iorlover
    D med N och A skrev 2007-11-23 22:51:07 följande:
    Faktiskt så fick sonen magsjuka exakt ett dygn efter dagis luciafirande förra året. Det var väl nån som kände sig tillräckligt frisk för att gå dit trots att de kräkt dagen innan eller nåt. Vågar man gå i år, eller ska man göra dagisdottern besviken?
    Ja men lite så är det ju...just då det är något extra o folk varit sjuka så joo nog ska vi orka säger de! Vi har ju bara spytt igårkväll liksom! Sucka!
  • Iorlover
    josefsmamma skrev 2007-11-24 20:41:07 följande:
    mysko... vi smittade hela umgängeskretsen dagen innan det bröt ut!hur kan det komma sig då?
    Kanske kan varit någon annan som smittat er allihopa?
  • Iorlover

Läste i tidningen idag att om man inte insjuknat de senaste 10 åren så var det troligt att man klarade sig o var imun. Men helt säker var man ju inte! Men det lät bra iallafall

• Iorlover
    Avelyn skrev 2007-11-27 20:04:25 följande:
    Nu har magsjukan börjat härja på dotterns dagis. De ringde mig och berättade. ( De vet om min fobi. ) Nu tror jag inte min dotter får vara på dagis för min del något mer före jul. Hennes  pappa är arbetslös så hon klarar sig bra hemma ändå. Känner mig som en usel mamma. Dottern älskar dagis och dagisfröknarna tycker att jag är jätteskum som behåller mitt barn hemma.
    Måste fråga HUR du berättade för dagis? Jag skulle vilja tala ut ordentligt om min fobi. Har mest dragit de på skämt liksom.
  • Iorlover

Ok, får ta det med dom ordentligt känner jag!

• Iorlover
    verrron skrev 2007-12-01 22:16:28 följande:
    glömde ju, när de är magsjuka, visst brukar de lukta riktigt kräk då? Eller? För det var både lukt&färglöst (såg bara massa slem) av det dottern kräktes, och luktade som sagt ingenting!
    Låter ju inte som magsjuka...är/var hon förkyld? Hostig?
  • Iorlover
    zasata skrev 2007-12-02 19:22:59 följande:
    idag ahrj ag vart på ikea! fan vadm kt folk. tror ni man e rädd eller+
    Ja, visst är det hemskt! Jag skulle varit på julskyltning idag men hoppade över för jag orkar inte vara med en massa människor o trängas!
    Ser INTE fram emot alla klappar som måste inhandlas o så.

Går ni ut o äter typ julmiddagar? Jag gör det ALDRIG! Vågar inte!
  • Iorlover
    sandra1978 skrev 2007-12-03 11:10:07 följande:
    nåt jag har lärt mig efter alla år med kräkfobi är att handla alla julklappar innan julhysterin kommer igång så slipper man trängas bland alla folk nu när vks går som bara den. ett litet tips bara
    Skulle jag gärna gjort men lyckas inte riktigt få till det med ekonomin. Skulle lagt undan så man har innan o så.
    Men i år har jag handlat mycket via nätet.
    Sen är jag ute i friska luften o går ett par mil i veckan, inbillar mig att det hjälper mig att stå emot!
  • Iorlover

Var på lasarettet idag. Så gick jag på toa, frid o fröjd med handspriten i högsta hugg! Sen skulle jag gå ut o vid ingången står en stackars pojke med världens spya på golvet och sin förtvivlade pappa brevid!!!!
    Hjälp!!!!! Gissa vem som fick brottom hem?

• Iorlover
    zasata skrev 2007-12-04 15:34:22 följande:
    men det e på sepciella avdelningar osv..
    Ja, jag tröstar mig med att det var något annat fel iallafall! De stod ju i entren utan ytterkläder så jag antar att det varit på nån avdelning för nån anledning. Hade de varit på avdelning med magsjuka lär de ju knappast gått ut dit. Så tänker jag o så får det vara!

Fasiken vad det ska vara jobbigt!!!!!
  • Iorlover
    Lenis80 skrev 2007-12-04 15:49:10 följande:
    åhh nu kom gubben hem och mådde pyton så nu ligger han på toa...Jag vill bara skrika och gråta ut min ångest men måste hålla en god min inför barnen.Blir nog när dom somnat i kväll som det kommer.varför ska denna hemska sjukdom finnas??
    Å fy! Stackars dig!
Svar på tråden spyfobi!!!!!