• Liten Stjärna

varför hängselbyxa?

varför har de flesta på sig detta plagg när de blir gravida?

ngt jag funderat på ett tag..tycker inte de är så speciellt snygga och varför skulle de på ngt sätt bli snyggare när man är gravid?

tjipp

• Svar på tråden varför hängselbyxa?
  • jazzy

Tycker det är skitfult...även hängselkjol...Skrattande

* Vi väntar på Måns , BF 1/11*
  • MiaAnnette

hehe ja de va en bra fråga.. kanske för att man e säker på att de hålls upp och inte glider ner under magen.. :)

Bebis i magen! BF 31 Mars 08
  • lia76

De är sköna...
    Men kan justera dem allt eftersom magen växer

De sitter bra och de ramlar inte ner vilket vanliga mammabyxor kanske gör då det är svårt att ha skärp om dem

Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
  • Emmiez

Jag tror att det är lättare att ha hängslebyxor när man är gravid för att dom inte trycker på magen men ändå hålls kvar.
    Jag tror inte man gillar hängslebyxor mer för att man är gravid, tycker man illa om hängslebyxor i vanliga fall så gör man väl det även om man är gravid?

Personligen tycker jag om det både när jag inte är gravid, och när jag är gravid

Mitt fotoalbum: www.familjebilder.se /tussis ♥Bebis i magen♥ BF 29/11
  • Liten Stjärna

men byxor med mudd över magen är väl guds gåva till kvinnan..en lapp över magen som hålls med två spännen kan inte stödja så bra?

• Kerplunk

Jag gissar på att många använder hängslebyxor för att de inte sitter åt nånstans! Ingen resår eller mudd som håller dem uppe. Utan sitter skönt utan att trycka på magen! Magen är liksom..fri.Glad

Har själv letat och provat massa hängslejeans, men gillar inte riktigt hur jag ser ut i dem.. Men troligtvis kommer det inhandlas ett par inom kort ändå!

Nåt som inte var IKEA, nåt som inte hade lösningen i kanten.
  • tiniz

Har 2 par vanliga gravidbyxor och ett par hängselbyxor. Tyckte under min förra grav. o även nu att hängselbyxorna var jättesköna. I slutet av grav. kändes det skönt med den där "lappen" som liksom bar upp magen lite.

• hellokitty

Köpt det vid min första grav,tyckte bara man skulle ha det...kan inte påstå att dom är välanvända precis! Tycker också det är sjukt fult!ha ha.Väldigt få klär i det,de flesta ser ut som jättebebisar!

• lia76

Men varför stödja magen? Den hålls ju uppe ändå. och mycket finns det trosr man har på sej som stödjer magen så det behöver inte byxan göra
    Jag gick med kjol, byxor som var under magen... Även jeans med resår som jag kunde ha över magen... Jag hade vanliga resårbyxor...

Jag hade gärna haft hängselbyxor om jag hade hittat några för jag gillar dem

Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
Svar på tråden varför hängselbyxa?