• Liten Stjärna

varför hängselbyxa?

varför har de flesta på sig detta plagg när de blir gravida?

ngt jag funderat på ett tag..tycker inte de är så speciellt snygga och varför skulle de på ngt sätt bli snyggare när man är gravid?

tjipp

• Svar på tråden varför hängselbyxa?
  • Yenna

Jag älskar mina snickisar.
    Jag håller med om att det kanske inte är så värst snyggt, men jag känner mej faktiskt inte så snygg överhuvudtaget som höggravid.
    Men jag tycker snickisarna "bär upp" magen på ett väldigt bekvämt sett. Ställer in dom på sidorna så att de håller ihop både bäcken och hjälper till att avlasta ryggen

• Virriga familjen

De jag har är MAMA-byxor från Lindex och så grymt sköna. De sitter ju inte åt i midjan men de hasar ju inte ned eftersom man har hängslerna. Kanske inte så snyggt men väldigt praktiskt och skönt. Jag får dessutom väldigt lätt förverkar då något sitter åt runt magen och jag rör på mig lite så de är helt suveräna.

• Lejonhonan
    missis skrev 2007-09-16 11:55:59 följande:
    jag tycker det är skitsnyggt särskilt om man är smal i kroppen i övrigt, så att bara magen sticker ut, hade sånnna i militärgrönt med knytband. jättefint tycker jag.
    Åh, vad de lät snyggt! Vart hittade du dom?
  • Ananaspaj

Nja inte särskilt snyggt faktiskt. Lite Jättebabyvarning!

• Suzisuze

Ha ha..ja, smaken är som baken.
    Jag tycker dessa byxor e såååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå sköna, så jag pinkar rätt upp å ner i HUR andra ser på dem, jag behöver inte se sexig å småkåt ut när jag e höggravid helt enkelt. Hel, ren å bekväm känns ok för mig.
    Hängslebyxor i jeans , moderna modeller e snygga tycker jag, de sitter tight men inte över magen å livmodern, jag mår bättre av det än av pösiga gympabyxor. Och såklart, ska jag på fest tar jag på mig annat, ska jag bara på stan å fika kan jag dra på en söt kofta å då ser man inte att jag ser ut som Karlosson på taket. Jag e rätt söt ... hi hi hi

• ester

Jag har alltid föraktat hängselbyxor. På min femåring och på byggarbetare passar de.
    Denna graviditet köpte jag sköna jeans med mudd i midjan plus diverse stretchbyxor.
    MEN!!!! Plötsligt kunde jag inte ha NÅGOT som klämde på magen. Prövade allt jag hittade utom de fula hängselbyxorna. Allt klämde. Då undrade min gubbe om jag inte skulle pröva hängselbyxornai allafall. Tjat, tjat, jag gör väl det då!

Har då aldrig haft så sköna byxor. Visst, jag ser ut som en hippialien, men de är sköna!!!

• juzze

Tycker det är urfint med snickisar på gravida, och jag kommer förmodligen själv köpa ett par när magen växt till sig lite. Smaken är ju som baken!

• FridaLee

tyckte de var så grymt sköna mot slutet av graviditeten hade 2-par från lindex som var thigtare i stretch älskade dem

• 2 ska bli 3 är nu 4

det är dom enda mammabyxorna som inte sitter åt under magen när man sitter. sååå skönt att ha nu på slutet. dom andra mammajeansen jag har börjar bli tighta och gör ont när jag sitter länge. hittade mina snickisar på lindex i aug och har bosatt mig i dom.
    Har precis insett att komfort går före snyggt nu på slut tampen. dom är visst gulliga men inte snygga! Ska jag vara fin då får jag lida pin, dvs då åker mina snygga men obekväma P.O.P mammajeans på. .

• 5by5

min mage är för stor för mammabyxorna i min stl (S) (och jag är bara i v 28) så det gör bara ont om jag försöker ha sådana med resår över magen. Har ett par jeans med trikå över magen där jag har sprättat bort själva resåren men de glider bara ner och är inte alls sköna. Hängselbyxorna är därimot jättesköna. Därför använder jag dem om jag inte behöver vara så fin.

Svar på tråden varför hängselbyxa?