Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Liten Stjärna

varför hängselbyxa?

varför har de flesta på sig detta plagg när de blir gravida?

ngt jag funderat på ett tag..tycker inte de är så speciellt snygga och varför skulle de på ngt sätt bli snyggare när man är gravid?

tjipp

• Svar på tråden varför hängselbyxa?
  • Sussii

Tycker det är grymt gulligt har själv ett par men bara användt dom 2 gånger *korta stunder* under min första graviditet. lite praktiska är dom med det ger lite stöd för magen när man e stor!

Det jag vill ha sagt är

Smaken är som baken delad

• Ällvira

Kanske inte så snygga, men de är lätta att reglera i "midjan". De spänner inte åt eftersom det inte är resår. Jag har bara ett par veckor kvar och har just nu två par byxor som jag kan ha, dvs ett par som jag inte kan knäppa men funkar ändå för de är så sköna och ett par snickisar. Hemma går jag i kjol för man pallar inte något som trycker på magen.

• Vifslan

Tycker hängselbyxor är jättesnygga, om de har rätt skärning. Och äntligen har jag en ursäkt för att bära dem dag ut och dag in. HM har snygga hängselbyxor för gravida, inte "arbetarbyxor" som man ser jättestor ut.

• Susanna86

Jag har alltid sagt att jag ska ha hängselbyxor när jag är gravid tycker det är såååå gulligt och otroligt skönt nu när jag är gravid :)

• atten

Jag tycker att de är överlägset bekvämast. Men jag har både hängseljeans, mammajeans, mammabyxor med resår och mammabyxor med ställbart gummiband i ryggen. Tycker bäst om snickarbyxorna . Men man får ju tycka olika...

Mamma i november 2007
  • Oktober Längtan

Jag har också ett par, från lindex mörblå tajta i benen, inte sånna som är som arbetarbyxor

Tycker det är sådär snyggt, men det ger SÅÅ skönt stöd för magen nu när man är som störst!! Det lyfter upp magen och jag får inte lika ont i ryggen som med vanliga byxor. Mamma byxor med resårband högst upp tycker jag bara åker ner och är skitirriterande!

Och så länge det finns nåt som lindrar besvären under grav så tänker iaf jag använda det hur fult det än är haha... 

• Mollan

Jag tycker hängslebyxor av alla de slag är bland det fulaste man kan ha på sig vare sig man är gravid eller inte. Jättegulligt på småbarn men vansinnigt fult på vuxna helt enkelt.

• Gullan71

Jag gillar mina hängselbyxor bara för att jag slipper ha något sitta åt på magen, typ resår och sånt, det trycker så o då är detta ett bra alternativ tycker jag.. sen om det är snyggt eller inte det får väl andra tycka, jag har dom av bekvämlighetsskäl!!
    Plus att dom håller upp magen lite också.

Hej från Mig!

• lionez

Jag har ett par jag oxå och jag tycker dom är sååå sköna! Dom klämmer inte åt runt magen utan är lösa och lediga. Mina är rätt smala i benen så de är inte så vida. Visst dom kanske inte är supersnygga, men jag har dom mest för att dom är bekväma.

• buffybus

tycker det är det finaste en gravid tjej kan ha på sig...

det passar lixom.... till o med min pappa tyckte jag skulle ha det för det är så fint.. =)

Svar på tråden varför hängselbyxa?