• Liten Stjärna

varför hängselbyxa?

varför har de flesta på sig detta plagg när de blir gravida?

ngt jag funderat på ett tag..tycker inte de är så speciellt snygga och varför skulle de på ngt sätt bli snyggare när man är gravid?

tjipp

• Svar på tråden varför hängselbyxa?
  • 0Love0

Man slipper gå och dra upp dom hela tiden och dom är så sköna

• jorialel

Passar på att höra om nån bor nära eller i åkersberga (norr om sthlm). Här hemma finns nämlingen ett par nästan nya snickarbyxor från hm. Har tvättat de 2 ggr men växte tyvärr ur de ganska snabbt. De är i stl L. Bara att hämta, vill inte ha några pengar för dom. Tror de kostade ca 350 kr, känns synd då de är snygga.

• habibty81

Jag tycker att det är superfint med snickisar på gravida. Tänker absollut köpa sådana när magen växt lite till. Provade et par på lindex härom veckan. De satt superfint och fanns i två tvättar.

• Nilka

Själv avskyr jag snickarbyxor o vägrade att bära såna när jag va gravid! Trots påtryckningar från vänner o familj som sa att det är ju sååå fint o ha det när man har stor mage.... NOT!!! Dom är fula!

Men kanske praktiska o självklart gör man ju som man själv vill

Wilma - vår ögonsten
  • Valkyriah

Egentligen är det väl inte jättesnyggt,men det var skönt för den tunga magen (gick upp 33 kg)

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • livsenergi

Jag tycker de är snygga!!! Dessutom är de sköna och de går verkligen att växa i tack vare knäppningen på sidan.

• Älskade Ängel

Tänkte köpa snickisar själv, men magen e redsn nu förstor

Den jag upptäckte var dock nåt som många sagt redan att man får lite extra hjälp att bära magen... kännde så fort man knäppt hängslena

Synd bara att jag inte kunde ha dom...
    Kanske inte världens snyggaste plagg, men tänk va skönt att få lite bärhjälp...
    Sedan så värmer dom magen på vintern.

(¯`°?.¸ ღ BF 071216 ღ ¸.?°´¯)
  • Nadjis

Jag har två par, men har inte börjat använda dem denna graviditeten ännu, ett par kaki färgade och ett par i jeans. Bodde nästan i dem sista tiden med sonen i magen. Snyggt? Ja, hyfsat. Praktiskt? JA! Skönt? JAAAAA!

• principisessan

jag tänkte innan jag fått min enorma mage att jag aldrig någonsin skulle köpa ett par snickarbyxor bara för att jag är gravid.. kunde inte förstå varför folk var tvugna att förlora snygg klädstil bara för att de var gravida.. sen inser jag att här i stan finns knappt något utbud av snygga mammakläder, det enda som finns är h&m, lindex och polarn&pyret.

Polarn o pyrets kläder är enligt mitt tycke fula och dyra.. så jag lägger helt enkelt inte 700 kr och uppåt på ett par byxor som man kanske bara kan ha en månad.
    Lindex utbud är ju inte det största, och allt ska vara så pluttinuttigt.
    Så då återstår h&m.. stod inne i provhytten och provade alla mammabyxor de hade, tyckte att det var så konstig modell på dem så att höfterna såg så breda ut mot vad de gör normalt sett.. så tänkte att jag bara ska testa et tpar snickarbrallor iallafall..
    Hitta ett par som var rätt låga i midjan, inte sådär höga som snickarbyxor brukar vara.. sambon och jag konstaterar att höfterna ser inte så breda ut men framförallt så får jag snyggare röv i dem än i de andra jeansen..
    sagt och gjort, köpte ett par snickarbrallor och de är faktiskt väldigt sköna..

• Maddelene

Tycker ju det e så himmla vackert med gravida kvinnor i snickarbyxor, hade klart bestämt mig för att själv ha ett par när jag själv vart gravid.
    Men jag kunde verkligen inte, kändes som jag hade en sparkdräkt på mig, ussch vart så besviken.
    Men jag trivdes verkligen inte i mina.

• LitetL

Jag älskar mina snickisar! Köpte dem på Lindex =D

• AnniPanni

Ja du den som ändå visste.
    Snickisar är jättefint - på barn under 3år 
    Jag har ett par som jag fick av en kompis men jag vägrar ha de på mig. Jag ser ju ut som en förvuxen bebis

• akleyan

Jag vaggar stolt omkring i mina! Mycket för att jag inte kommer i så mycket annat :o)

Svar på tråden varför hängselbyxa?