torra händer
Mina händer har blivit sjukt torra de senaste två veckorna och jag smörjer jämt känns det som... med apotekets olivcreme.
Nån som har nått "husmorstips" som kan hjälpa?
Mina händer har blivit sjukt torra de senaste två veckorna och jag smörjer jämt känns det som... med apotekets olivcreme.
Nån som har nått "husmorstips" som kan hjälpa?
Länk:
www.hth.cederroth.com/
Tack! ska kolla in det!
smörjer in sonen med lacobase och locobase repair från apoteket. Den senare är den fetaste och fungerar perfekt när man är som torrast.
Tack!
Ska ta och kika på hemsidan efter den, bra om den är fet! De andra bara försvinner in i huden och så händer det inget mer...
har testat allt jag kommer över nu... INGENTING hjälper!
Fick en ny igår av en på apoteket, acos salva var det. Men hjälp vad den kliade! Måste ha reagerat mot nått i den, kunde knappt sova i natt för händerna var kokheta och kliade så mycket.
Fortsätter att använda olivas ansiktskräm på händerna, den hjälper inte, men den ger lindring för stunden.
Börjar bli så trött på detta! Det svider och kliar... och imorrn börjar jag jobba igen med sprittvättar och handskar, förstår inte hur det ska gå!
olivas handcreme...funkar inte på mig, är torr sen födseln, men nu det sista har jag provat apotekets oliva,men tycker bara jag blir torrare..
Har köpt Jäsön (Jason) med aloe vera på hälsokosten förut, tyckte den funkade bra. Har jag akutbehov, väldigt torrt och narigt så kör jag med ringblomssalva några dar.
Då blir det hälsokosten nästa... är sjukt trött på detta kliande! kan ju inte ha ringar eller nånting utan att man reagerar mot det nu
det som funkar på mina händer är aloe vera och rapsodine kräm.
Först smörjer jag in ren aloe vera på dom värsta fläckarna, sen när det torkat in smörjer jag med Rapsodine Exlusiv fuktighetskräm. Funkar kanon på mina eksem, dom har nästan försvunnit helt nu! Och dom har jag dragist med i över 2år.
Både aloe veran och rapsodine krämen finns på hälsokosten (Hälso Kraft, Rapsodinen finns oftast inte i Life butikerna)
Är krämerna dyra? Kvittar väl iofs har lagt ut en smärre förmögenhet nu...
det som ställer till det är ju att jag är allergiskt mot så mkt
det som fungerar för mig är mary kays handkit.