torra händer
Mina händer har blivit sjukt torra de senaste två veckorna och jag smörjer jämt känns det som... med apotekets olivcreme.
Nån som har nått "husmorstips" som kan hjälpa?
Mina händer har blivit sjukt torra de senaste två veckorna och jag smörjer jämt känns det som... med apotekets olivcreme.
Nån som har nått "husmorstips" som kan hjälpa?
jag har en 10 liters bunke på jobbet
Kolla på innehållsförteckningen på krämerna, där ska det stå hur många % fett krämen innehåller, ju högre desto bättre! Tex 80% är bra. Många krämer saknar detta, o då e dem kanske inte mycket att ha.
Själv häller jag i barnolja i flytande tvål på vintern när händerna är som torrast. Blir mjukare vid varje tvätt..man tvättar ju händerna så många gånger om dan! ![]()
har testat barnolja, men det är som om den inte vill sjunka in liksom, vilket märke använder du?
barnolja går inte in i huden, ligger bara som en hinna utanpå. Hjälper inte när man är torr tycker jag iaf.
Jag funderar på att ta vanlig olivolja nu ikväll, jag är så frustrerad nu! tror ni det är bra?
Jag använder natusan, tycker det funkar bra.
Perfekt med 10 L ju! ta med lite hem nan dag och testa! Jag rekommenderar verkligen handskarna i vilket fall som for vilken kram du an valjer sa gor de att du kan sova med ett tjockt lager utan att kladda ner allt.
Skulle hellre använda sesamolja.
Men prova kokosfett!
Olivoljan kan iallafall inte skada dina hander, sa testa! Det funkade ett tag for mig men sen efter ett tag sa kandes det bara ackligt pa handerna.
sparkling... haha! ja det är sant! kan bli lite väl halt utan handskar!
miss pearl jag är allergisk mot det, de enda oljorna jag tål är oliv, palm och majs.
meic, oj då var det inget vidare bra med det
Själv gillar jag inte doften av olivolja
Hej Meic! Prova Elisabeth Ardens 8 hour cream, finns både som vanlig kräm (tjock och riktigt fet, kanonbra, men tar ngn minut innan den torkat) och som vanlig handkräm (också bra, men mer normalt bra). Det är riktigt riktigt bra, har båda. En i handväskan och en i nattdukslådan.
Använd en tvål som inte är för parfymerad heller, som inte torkar ut.
Lycka till!
engla grace: ska ta och googla innehållet på den!
Gör det. Suspekt doft har den, men det står man ut med.