• meic

torra händer

Mina händer har blivit sjukt torra de senaste två veckorna och jag smörjer jämt känns det som... med apotekets olivcreme.

Nån som har nått "husmorstips" som kan hjälpa?

• Svar på tråden torra händer
  • Annanym

Det finns en kräm på hälsokosten som innehåller, håll i er nu - laxrom! Det låter lite äckligt, men den är tydligen helt magiskt. Läste om en som hade svåra eksem över hela kroppen och blev bra med den krämen. Tyvärr vet jag inte vad den heter.

• Tant Elin

en tub aloe vera köpte jag på rea för runt 70:- räcker i evigheter. Rapsodinen kommer jag inte ihåg men under hundringen för en tub iaf.

• Vintervila

Helosan är det enda som hjälper på mina händer som blir extremt torra när det blir kallare ute.

• Sparkling Dragonfly

Pa Body shop hittar du handskar som man kan ha pa sig efter man smorjt in handerna med ett tjockt lager mask eller kram. Jag anvander vit vaselin, har pa ett jattetjockt lager och sen pa med handskarna och sa sover jag med dem. Funkar kanon!

• Tant Elin

ääää länken funkade inte, klicka på "alla produkter" uppe i hörnet.

men en stor tub på 200ml kostar 99:-, liten tub 100ml 69:- helt OK priser tycker jag. Har provat betydligt dyrare krämer som inte hjälper ett dugg.

• meic

tant elin tack! ja det var inte farlig! och funkar det så är det ju absolut värt det!

sparkling... vit vaselin? är det vanligt vaselin?

• Lilla Trule

Ren olivolja är jättebra - perfekt att smörja på kvällen innan läggdags.
    Produkter med bivax i är också jättebra - riktigt välgörande! Har hittat en som heter Bio Eee natursalva som innehåller bivax, men det finns ju fler.
    Mary Kays handkit som "Källan" här uppe nämnde innehåller också en ljuvlig kräm med bivax, som man smörjer in händerna med innan man peelar dem men en aprikosdoftande peeling för att sedan smörja in dem med en handcreme. Rekommenderas!

• Sparkling Dragonfly

Ja det ar vanlig vaselin, du hittar storre tuber pa apoteket.

Svar på tråden torra händer