• meic

torra händer

Mina händer har blivit sjukt torra de senaste två veckorna och jag smörjer jämt känns det som... med apotekets olivcreme.

Nån som har nått "husmorstips" som kan hjälpa?

• Svar på tråden torra händer
  • emet

propyless det är en kräm som finns på apoteket det är det enda som hjälper för mig iallafall!

• meic

snyggeric

jag kollade den på apoteket nu, men hittar inte vilken det är, det finna några olika med det namnet...

• Susanneh

Mitt tipps är Boddybutter från Bodyshop! Funkar superbra!

• SnyggEric

Hm, den är gul och orange och vit... Sitter med en sovande bebis i mitt knä, så jag kan tyvärr inte springa upp och kolla. Sorry.

meic skrev 2007-09-20 18:00:19 följande:
    snyggericjag kollade den på apoteket nu, men hittar inte vilken det är, det finna några olika med det namnet...
    Eric är snygg idag.
  • meic

Susanneh jag har kollat på den, men det var saker i som jag är allergisk mot tyvärr...

snyggeric inga problem! är nog lättare för mig att komma ihåg färgerna ändå ska kolla på apoteket imorgon.

• SnyggEric

Ett tips är att kika på Apotekets hemsida.

Eric är snygg idag.
  • Heranell

Själv använder jag HTH hudlotion till allt utom ansiktet. Hur bra som helst, inte kladdig, och den återfuktar verkligen. Inte som en del andra som är feta men efter en stund känns det lika torrt igen. Har också torra händer och har provat en uppsjö av krämer, men återgår alltid till HTH.

• meic

Finns HTH i vanliga butiker eller är det apoteket med?

• meic

Finns HTH i vanliga butiker eller är det apoteket med?

• Heranell

TS: HTH brukar finnas i vanliga affärer och på apoteket. Sen finns den i fler varianter (eller har funnits iaf), på flaska 2 sorter (torr eller extra torr hud) och en lite tjockare kräm på tub.

Om du provar vore det kul att höra vad du tycker om HTH!

Svar på tråden torra händer