• sannamamma

Hjälp, min kille köper kläder till mig

och det är ju i och för sig gulligt, men problemet är att han inte har någon smak. Han kommer hem med små klänningar som skulle passa på "femåringar", massa ryschpysch, spets och volanger, häromdagen fick jag en vit blus och en plisserad liten hängselkjol. Jag ser ut som en skolflicka med den på. Och han tycker jag är "så söt". Jag vet inte hur jag ska kunna säga det till honom men jag är faktiskt vuxen och ingen bebis.

• Svar på tråden Hjälp, min kille köper kläder till mig
  • Nyfiken gul

Ta med honom ut nästa gång o visa honom vad du tycker är snyggt!

Eller kryssa för med stor svart tuschpenna i en katalog o visa honom att "det där skulle jag vilja ha när jag fyller år"

O för att mer markera vad du INTE Gillar skulle jag högt o högljutt och helt ogenerat peka ut kläder i butiker, tidningar o på tv att "fy fan det där skulle jag aldrig vilja sätta på mig -värsta äckliga alltså" o så peka på något du vet att han skulle köpa till dig.

• Nyfiken gul

O sen också en annan sak: Använd inte kläderna - Frågar han varför så säger du precis som det är - att kläderna inte får dig att känna dig bekväm.. Du känner dig äcklig eller vad det nu är...

• sannamamma

Om det bara vore för att han tände på det i sängen så skulle jag gärna gå omkring så hemma, men han vill ju att jag ska ha kläderna "annars också".

• sannamamma

Jag känner mig inte äcklig, bara "fånig"... Litengjord på något sätt.

• Grannen

Har du inga bilder på likande kläder i en internetkatalog typ hm så vi kan få se hur de ser ut?

• Linda1976
    sannamamma skrev 2007-09-22 18:13:23 följande:
    Jag känner mig inte äcklig, bara "fånig"... Litengjord på något sätt.
    Men herreud - säg det till honom då? Hur  svårt kan det va? Ärlighet varar längst - det är väl inget att trippa på tå med.
    Linda, faktafanatiker, språkpolis och vardagsglamourberoende.
  • sötäpplet

1 använd dem inte!

2 frågar han säg som det är

3 tala om för honom att du inte vill att han köper kläder åt dej

4 gör han det ändå. använd dem inte!

• sannamamma

Det kan vara så olika, men det är den där "oskuldsfulla" barnsliga stilen. Klänning med underkjol, blus med puffärm, lite "lolita-goth" fast mer "på riktigt".

• sannamamma

Nä jag kanske är överkänslig...

• sannamamma

Men typ trosor med spets i rumpan. det ser ut som jag har ankstjärt...

Svar på tråden Hjälp, min kille köper kläder till mig