Go Fika
ja, varför inte... studiebesök!
Jag tycker nog inte det sur som laminat... ser ut som vår snygg TV-bänk ju!
Men bilden ser ju ut som tagen från någon katalog. Fråga var hon hittat bilden, så kanske det går att lista ut på det viset?
ja, varför inte... studiebesök!
Jag tycker nog inte det sur som laminat... ser ut som vår snygg TV-bänk ju!
Men bilden ser ju ut som tagen från någon katalog. Fråga var hon hittat bilden, så kanske det går att lista ut på det viset?
Jessica:
Du är så välkommen så välkommen! Med eller utan fika! Sällskap är alltid trevligt när man dreglar...
Men jag tittar som sagt i takt med USA... men det kanske spelar kvitta? 
Jag tror de gjorde likadant förra året (IKEA alltså)... ![]()
Era skitungar (
) ligger säkert och sover eller nattas nu, men vi har ganska nyligen varit och handlat lite lördis (lördagsgodis, Dinos ordbok). Luke får ca 10 bitar i en speciell godisskål. Alexis får russin, torkad mango, ett kex, osv i sin lilla "godisskål". Men jääävlar vad snabb hon är på att nalla!!
NEEEEJ!!! Alexis äter mitt godis!!! Mammmmmma!!! Alexis tagit en godis från mig!!!
*lillfisan VÄGRAR öppna käften, hur mycket vi en drar och sliter i läpparna på henne... hennes läppar är blå, så vi är ganska säkra på att hon nallat en blå non-stop* ![]()
Jag måste faktiskt säga att jag tycker inte man ska låta barnen få bete sig hur som helst, inklusive hoppa i sängen. Man måste dra gränsen någonstans för vad som är "ok beteende". Man måste lära sig respektera andras egendom och personal space, dvs vårt sovrum. Inte barnens sov och lekrum, utan VÅRT rum. Det enda stället i huset som faktiskt är bara vårt.
Och jag vill definitivt inte ha några nakna smutsiga barn i sängen. Där ska jag sova, och mina barn kan ju inte gärna vara unika i att de inte alltid är renast på planeten. Ok om de kommer inte på morgonkvisten och sover/gosar en stund, men inga skitiga fötter eller kläder för den delen i min säng. Hur lätt är det att tvätta överkast och täcken egentligen... inte så.
Näe, det där gick inte ens jag på!
Här får man hoppa tills man flyger av och inte vill hoppa längre själv. Vi anser som så att våra barn (och kompisar på besök) är välkomna i hela huset. Och sktiga ungar... jo, ni behöver väl inte klampa in med skorna på om ni vill komma hit och hoppa, men annars är det nog vi som får be om ursäkte för skiten i våra hörn... 
Jag tycker definitivt jag har blivit segare i bollen sen jag blev mamma. Jag letade upp mitt sista CV idag, eftersom det snart är dags att börja jobba igen
(va´???) och gud vad bra och professionellt jag formulerade mig på det. Blev riktigt imponerad av mina egna ord. Jag tror inte jag skulle få ihop något liknande i dagens "state of mind".
Så nu har jag vågat mig på ett IQ-test:
www.illvet.se/htm/IQTest/sv/index.html
Och jag fick (till min glädje) ett resultat på 121. Man undrar ju lite smått vad resultat blivit innan man blev seg, då man fortfarande använde lite av sin hjärnkapacitet...
Min styrka ligger helt klart på den matematiska delen. Jag skulle ha valt ett huvudämne med mer siffror i... *ångra ångra ångra* Men nu sitter jag här med en fil kand i flummiga psykologi. Skit också!
Men nu ska jag ta min höga intelligens *haha* och snusa lite på min karl... kanske på den eller de ungarna som ligger bredvid honom också! ![]()
Luke har fått sig en släng av maginfluensa!
Det hade man inte kunnat ana när man såg hans spralliga vanliga jag i morse, redo för dagis. Måndagar är bäst för då behöver han inte sova på dagis, eftersom vi ska till Eivor klockan 13. Men de ringde redan vid 10:30 och sa att han var hängig. Jag hann knappt komma dit förrän han spydde.
Hem och sova, sen äta glass. Det är regeln i vårt hus. Är man sjuk, då får man glass. Han åt en, spydde, åt en till, spydde... sen fick det bli "jordgubbetuggummi". Och Dino ska köpa med sig några klubbor. Min mormor sa alltid att man ska äta syrligt godis när man mår illa. Det hjälper faktiskt.
Så nu är han så ynklig och liten, men samtidigt så stor. Han har sagt till innan han behöver spy (förutom den första på dagis). Jag vill spy, säger han, och jag bär honom till toan. Torka min mun, säger han när han är klar. 
Jag tror Alexis känner på sig att det inte är vanliga Luke. Hon har inte fightats om mitt knä/min famn, som varit okupperad av Luke sen han kom hem. Det är inte riktigt hennes stil, fröken sotis.
Hon ska liksom alltid vara med på ett hörn i vanliga fall. ![]()