Inlägg från: HeddaBigBum |Visa alla inlägg
  • HeddaBigBum

Go Fika

Maria:
    Fundersam Vilken smet! När vill det nya jobbet veta om du verkligen tänker jobba för dem eller inte? De måste väl också veta om de behöver leta efter någon ny? Har du hört något mer om varför det inte funkade med den förra sekreteraren (är det rätt titel?)?

Life is what we make of it. Always has been, always will be.
  • HeddaBigBum

Håller med Mia! Nu slipper du den skiten!

Idag kom Halloween-kläderna... och jag gjorde misstaget att visa dem för Luke.
    Polishatten var bara skit. Den sitter liksom inte på, utan ligger på huvudet... och vrider han på huvudet trillar den av. Blir te å fota snabbt! Men jackan och allra allra speciellt bältet med alla grejer. Woooow! Pistol, batong, handbojor med nycklar, polisradio, vissla, ficklampa. Vicka grejer!
    Undrar om jag kan gömma allt och hoppas att han inte märker något förrän den 27:e.... hmmm... Hur dum får man bli? Är jag ny eller? Generad

Alexis dräkt har vi inte provat, förutom skorna... och de gillade hon inte. *haha* Snabbt foto på henne också, sen barfota!

• HeddaBigBum
    Maria från Bahia skrev 2007-10-03 08:27:48 följande:
    Marks pappa som dog en månad sen utan att någon berättat. Han fick reda på i helgen. Hans faster säger att mark inte är hans son och slänger på luren. Kul! Det verkar ha med arv att göra efter försäkring mm. Detta var den korta versionen
    Förvånad Oj! Hur tar Mark en sån kommentar? Kan det vara sant? Har han haft bra kontakt med sin pappa?
  • HeddaBigBum

Hur känner och tycker ni om tjej -och killkläder?
    I en tråd här på FL var en mamma ledsen för att någon trott hennes son var en flicka. Och när hon sen sa att det var en pojke, hade personen sagt "han ser ut som en flicka."

99 av 100 trodde ju Luke var en flicka det första året typ. Jag fattade aldrig, traktorer på tröjorna, blå kläder, osv. Men, ja ja...
    Men när man "rättade" folk och sa att HAN heter Lucas, var det ingen som propsade på att han visst såg ut som en tjej.

Och i tråden i fråga (jag kanske är på dåligt humör), men fan alltså, dess moralkärringar. Det känns som om det bara haglar kommentarer som "dets eplar väl ingen roll"... "han är ju ett BARN inte ett kön"... "är det sämre att vara tjej?"
    Men jeez?? Måste man i dagens samhälle (läs FL) tycka att allt ska vara så jävla unisex? Skjut mig för att jag tycker det är kul med rosa kläder på Alexis och Spindelmannen på Luke.
    Luke talar klart och tydligt om vad han vill ha, så där är det inte jag som styr (förutom at jag inte direkt kämpar emot). Men om Alexis sen blir en liten tomboy, då får hon gärna bli det. Men nu är det JAG som väljer hennes kläder, och då väljer jag ROSA!!!!

Jag blir så trött på dess politisk korrekta människor hela tiden!!!

ok... nu har jag avreagerat mig lite!

• HeddaBigBum
    JessicaåIda skrev 2007-10-03 22:37:28 följande:
    å mina barn har alltid tagits för pojkar TROTS klänningar & rosa färger
    Men vad har vi gjort för FEL???

Ingen har trott att Alexis var en kille, förutom läkaren vid 6-månaderskontrollen. Han kom inte och kollade på en NAKEN Alexis och sa:
    Och här ligger en rund och go liten kille!

Hmm... ska man lite på en sån läkare eller inte, är frågan...
  • HeddaBigBum

Jag undrar hur många av dessa FL-moraltanter skulle tjafsa och hålla på "in real life." Hur många sådana mammor har vi träffat på öppna förskolan? Ingen vad jag vet.
    Och det är klart kläder diskuteras titt som tätt, var köpt, söt tröja, tuffa byxor, storlekar och dittan och dattan.
    Denna hysteri om unisex är absolut inte lika uttalad (? outspoken) i verkligheten. Jag tror många sitter och gömmer sig bakom en nick här på FL, och då är det lätt att "sätta en ny mamma på plats" med kommentar om könsroller och vad som är viktigt och inte viktigt.
    ARRGGGHH!

• HeddaBigBum

Äh, men jag var nog mest irriterad över att varenda jäkla tråd man öppnar så blir det sådana extreme åsikter. Ingenting i mitten, inga grå områden.
    Erkänner man att man slarvar med tandborstningen någon gång i vecka... men shit, då får man veta hur illa det är och hur man skadar sitt barn.
    Erkänner man att man använt någon sömn-metod... men shit, då kan man lika gärna gå och dö.
    Erkänner man att man låtit sin bebis smaka chokladpudding... då är man hemsk, förstör barnets matvanor, yada yada yada...
    Och hur man än gör med amningen så blir det fel.
    Har man vänt barnet framåt ivagnen innan X ålder... men guuuuuuud, vilka intryck. NU är barnet FÖRSTÖRT!
    osv osv osv...

Visa mig EN tråd där ett happy medium är accepterat?

Men nu är jag inte lika förbenad längre. Alla kan ju inte vara lika perfekta som jag ju! Räcka ut tungan
  • HeddaBigBum

Du kanske skulle kunna få jobb på någon ostfabrik? Mögelost? När färdigmöglad, osv?

• HeddaBigBum

LMAO!!!!

Ännu en cancerpatient på K219?? Cool

• HeddaBigBum
    Förvånad Förvånad Förvånad Förvånad Förvånad Förvånad Förvånad Förvånad Förvånad Förvånad Förvånad

Dino håll på att kissa på sig när han såg Danne!!! LMAO!!!

Men det konstiga var att först tänkte jag "MEN SHIT??!!??"... men ju mer jag tittade på honom, desto snyggare blev han!
Svar på tråden Go Fika