• 1980 längtar

Vinterskor???

Vinterskor är ju som med allt annat, en enda djungel!!
    Min dotter är 22 månader och går på dagis!! Jag måste köpa ett par vinter skor till henne självklart! Vi har ett par nu, men de kommer bli för små på ett tag!!

Fick nys om ett finskt märke: Kuoma och var in och tittade på dem idag, men tyckte att de var väldigt dyra: 550 kronor och det var de billigaste!! Så jag var in och tittade på en annan affär som sålde PAX skor och på dem så står det att de är vattentäta och försäljaren sa att Kuoma inte är det, det är bla därför de är så lätta!!

Så nu undrar jag, vad har ni för erfarenhet av vinterskor!! Prisklass?? Märke?? Billigt/dyrt??? Berätta för mig

• Svar på tråden Vinterskor???
  • Annamaja

Kuoma är ett jätte bra märke, och dom håller. OCh framför allt barnen fryser inte i dem. När jag köpt pax har barnen frysit, och fodret lossnat... så jag är inte nöjd med pax skorna jag köpt till mina barn.

• Gustafsmamma2005

Kuoma skor är absolut de bästa skorna man kan ha på sitt barn tycker jag.
    Min son hade det förra vintern och jag har nyss inhandlat ett par nya till honom.
    Bra kvalité, de såg fortfarande nya ut fast sonen haft dem hela vintern. Bra att det inte är snörning och sånt eftersom dem är lätta att få på.
    Dagispersonalen älskar dessa skor just av denna anedning + att barnen är torra fast de varit ute länge.

De är absolut vattentäta, min son har då aldrig blivit blöt i dem fast han gått i snö och slask.
    Kanske säljaren sa så bara för att få dig att köpa skor i just deras affär.

Visst kuoma skor kostar 550 kronor men kollar du runt så ligger de flesta bra märkena på detta pris. Tänk också på att kuoma skor har oftast ett andrahandsvärde på 200-250 kronor.

• Line 83

jag tycker kavat skorna är bäst.håller bra för regn/snö .super bra

• 1980 längtar

Någon fler med åsikter om vinterskor! Det behöver inte nödvändigtvis vara Kuoma eller Kavat skor!!

• Bappalén

Kouma tycker jag själv är bäst. Har provat viking och kavat också!

• Ankan1980

Vikin skor tycker jag e jätte bra- dom håller bra så lille bror kan få dem sedan också.

• Kirste

Jag har testat Kavat, Pax, och Kuoma. Kan lugnt säga att Kuoma är Bäst! Håller mina barns fötter varma!

• nanci

Hur funkar Kuoma på ett barn med superknubbiga vader? Inga av de stövlar vi testat har gått på henne... Men Kuoma har vi inte sett någonstans och därför inte provat. Jag röstar för att köpa dyra vinterskor, det lönar sig, och lägga mindre kläder på de vanliga kläderna.

Svar på tråden Vinterskor???