• 1980 längtar

Vinterskor???

Vinterskor är ju som med allt annat, en enda djungel!!
    Min dotter är 22 månader och går på dagis!! Jag måste köpa ett par vinter skor till henne självklart! Vi har ett par nu, men de kommer bli för små på ett tag!!

Fick nys om ett finskt märke: Kuoma och var in och tittade på dem idag, men tyckte att de var väldigt dyra: 550 kronor och det var de billigaste!! Så jag var in och tittade på en annan affär som sålde PAX skor och på dem så står det att de är vattentäta och försäljaren sa att Kuoma inte är det, det är bla därför de är så lätta!!

Så nu undrar jag, vad har ni för erfarenhet av vinterskor!! Prisklass?? Märke?? Billigt/dyrt??? Berätta för mig

• Svar på tråden Vinterskor???
  • invo

Här kör vi med ecco, tycker det är kanon. Hoppas det blir bra i vinter oxå.

• jessicax

Vi har mest haft Superfit till vår son, alla typer av skor och de är verkligen super!! Vinterskorna är lätta, vattentäta och i bra andandes material.

• FiaÅkotten

Kuoma är osalgbara om du har möjlighet så köp dem i finland, det gör vi kostar ca320kronor där dvs ett riktigt klipp!

• MariaF

Kuoma skorna är helt klart dom bästa skorna som finns, håller värmen och athena har aldrig blivit blöt om fötterna i dom. Har precis varit och köpt kuoma för 3 året i rad och dom är värd varenda krona

• MBert

Det beror på var man bor och behöver ha vinterskorna till. Mest kyla eller mest snöslask?
    Kouma håller värmen för frusna fötter långt ner på minussskalan! Det gör inte Kavat eller Pax.
    Eccos Goretex kängor eller stövlar är också kanon och håller både väta och kyla borta medan fötterna andas, men de kostar tyvärr lite mer.

• jen bossman

vart kan man köpa kuoma någonstans?

• Gustafsmamma2005

jen bossman skrev 2007-10-03 11:41:22 följande:

vart kan man köpa kuoma någonstans?
    Finns i de flesta skoaffärer. Dock bara på sådana ställen där de enbart säljer skor. Har inte sett dem någon annan stans.
  • Lillan74

Jag har köpt Coop friends skorna till tjejen den här vintern. Tycker med att över 500:- är för dyrt.

• LillaÄrtan

Kuoma rösar jag för

Har köpt det åt dottern till vintern. Hade det förra året också. Kanonvarma!
    550:- var billigt.. Här kostar dem 590:- utan tåförstärkning och 650:- med!

~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Kotten i magen Bf 071023 ~
  • Faster M

Jag köpte varma och vattentäta Kavatliknande "stövlar" på Din Sko. Känner mig jätte-nöjd med dessa. Kostade ca 300. Vi hade tänkt köpa Kavat först, men sen hittade jag dessa och blev verkligen helnöjd! Så innan du köper, gå in o kolla på Din Skoär mitt tips.

Svar på tråden Vinterskor???