• Liselottang

Hur ung är för ung?

Läser så många olika trådar som handlar om unga mammor och ekonomi, äldre mammor och ekonomi, mognad, ansvar och skola/utbildning.

Svara med eller utan att ta hänsyn till ovanstående faktorer.

När är man gammal nog att få barn?

• Svar på tråden Hur ung är för ung?
  • iidalinnéa

Det beror på person till person, men jag är nu 19 år & känner mig väldigt redo för att bli mamma & ta ansvar & allt det där.

Jag tror att det är väääldigt olika!

• susye

man bör väl ha avslutat skolan o börjat jobba så man kan försörja sitt barn tycker jag

• iidalinnéa

susye
    man bör väl ha avslutat skolan o börjat jobba så man kan försörja sitt barn tycker jag

Jag håller med dig :)

• Shirley

Går inte att säga en ålder, är från person till person tycker jag. Finns 40 åringar som är lika omogna för att ha barn som en 10 åring kan vara.

Sophie - Mamma till Liam 0202, Ebba 0307, Felicia 0410, Nova 0605 & Freya 0706
  • Lycklig Mamma

Oj, svårt att säga. Jag var 20 när mitt första barn föddes, vissa tyckte nog att det var för ungt. Jag tycker att man ska kunna ta hand om sig själv innan man får ett barn att ta hand om, kunna försörja sig själv samt åtminstone gått ut grundskola och gymnasium.

• iidalinnéa

Mamma är ingen ålder!

• Valkyriah

Så länge man har tryggt och stabilt förhållande till sin partner,egen ekonomi så är det bara att planera barn om man har den viljan

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • HellviHumle

Är nog ingen nackdel att dessutom ha bott ihop något eller några år först.

• iidalinnéa

jag tror inte att det spelar så jätte stor roll om man har bott ihop eller inte , enligt mig gör ALLA slut/skiljer sig!
    Tyvärr =/=/ Stackars barn .

Svar på tråden Hur ung är för ung?