• LCroft

Öb-träffar del 4

Ny tråd för fler träffar Skrattande

• Svar på tråden Öb-träffar del 4
  • beibikär

Int får man ha såde låg tanka om eiji fömågo Millami, Karttu bor fast i landsveiji, du böv typ sväng ein gang tå du komber från Vasa - å he e tå du ska åv riksåtto

Ronjas och Jonatans mamma
  • Millami

å ti esse hittar ja ju no....så kanski ja sku hitt då om he va såde enkelt..
    måst si sen närmare va ni bestämer om he passar mig...
    kan ju int va bort just nå från anton på kvällan då an tankar på kvällan å sen sover hela natten...men e kan ju ändras många gånger hede än så..
    måst si sen...

Lycklig Mamma till Anton
  • LCroft

Om jag skulle få mig medpallrad på nästa träff, har ju menat de här sista gångerna men inte blivit av.

Iallafall röstar jag på träff hemma hos någon, kan också öppna dörrarna hit. Och knytkalas är alltid roligt! Sen så kan man prata på ett annat  sätt än om man sitter på en restaurang. Och de som är gravida kan slänga sig ner om det behövs.

• Maja T

Ti som int e gravid med som var så de stinn o mätt kan väl o släng se en stund.

• Maja T

He sku int ha ve så illa ti släng se liti på crone baket dömde gräddpärona deiras!

• cia1975

Karttu..luciatåg
    Joo, he sku vara treevlit, men ja tror ni 2 får vara i år tå...ja klarar int åv i na flejr gang jag..
    Ja tror att ja sko pass bätär utklädd ti julgubb
    Ja kombe djäään ti Karttus!! He sko vara myki trevligari. He blir int så stelt tå. Tro me gott folk, he är myki friari och trevligare att träffas hejm hos naan.
    Tå får man röras fritt åtminstone milla saln och köksbordi

• Labolina FI

Nåmen ska vi sikt på ti fara ti Karttus å ha knytkalas tå ???
    No verkar jo ti flesta tyck he er en bra idé....!?

Ska vi rååkis föst december, elä ska man ta e typ ti lilla jul?
    Näänå, kanshi folk har ganska grömt ställt åt se tå, elä huru har ni e?

He byri jo pälsantiin jär vi oss, så vi har int na skillt fyri julafto!!!
    Så bara mamm har passlit ti koma sköit, så har ja int na stöör skillna.

Ska vi ta en fridaskväld, elä lödasettmeddag, elä löödaskväld.....
    Antar at int e var mitt i viko ? Antar ja feil tå....

Å ska var o ein laga va di lagar ti ta me. Elä ska man fösökdeil upp sjakki så at somt lagar na söött å somt lagar na salt.

Huru joo ni ifjol, ni som va på julfest ti Lilla My´s ???

Katjas, Wilmas & Linas mamma
  • Luffarmor

Labolina.... Vi laga na listo på va var o in to me se, somt  had na söt, nan had glögg, salt nan had paperstallirka eingangsmugga  odyl....

O ja komber no djer ti karttus. Så nor passar he för Karttu ska vi väll fråg ?

mamma åt Rasmus morgonstund har guld i mun ..
  • Labolina FI

Sindi- Jååå, he väl no närmast Karttu vi ska fråg åv !!!

Sidu, vi kan int all vara lika snabbtänkt !

Katjas, Wilmas & Linas mamma
  • Luffarmor

Labolina ja had o tänkt släng in ein heilan rad me datume som int  passar innan ja tänkt att Karttu sku kanchi böv få seij sitt  å o tint bara jaGenerad

mamma åt Rasmus morgonstund har guld i mun ..
Svar på tråden Öb-träffar del 4