• elia82

Lidköping med D

Tackar för inbjudan!

Clemenza:
    Ät köttfärsröra. Det har vi precis gjort, gott å "gör-enkelt"

Alicia 041214 och Samuel 061128
  • elia82

Den innehåller: nötfärs, tomatpure, senap, köttbuljong, salt, peppar, potatis o cremef.
    Låter lite mysko men är faktiskt jättegott, Alicia är helt tokig i det. Hon skulle gärna äta det varje dag.

• elia82

Först så bryner man köttfärsen (ca 500 g), krydda med salt o peppar o blanda i buljongtärningen. När köttfärsen är genomstekt blandar du i ca 2 msk senap o  ca 4 msk tomatpure. Därefter lägger du i 6 st (stora) tunt skivade potatisar. rör om noga. Häll sedan på lite vatten. Inte för mkt men potatisen ska ha lite att koka i. Sätt sedan på lock på stekpannan o låt koka på svag värme ca 30-40 min. Rör om då o då. När i stort sett allt vatten kokat in o potatisen är mjuk o lite mosig är det klart. Blanda då i en burk cremef, (jag brukar använda den 8% ) o sen är det klart.

Glömde skriva att du behöver salta rätt så mkt!

• elia82

Kikar in o säger go`natt!!
    Vi ses i morron flickor

• elia82

Minizzen:

DET kan man kalla lyx, här har vi vart uppe sen 5 i morses  .

Nån mer som klivit ur sängen än?

• elia82

Clemenza:

Då kunde ju du o jag hållt varandra sällskap i natt .
    Samuel har just vaknat nu efter att ha sovit i 2½ timma, men fick hans stackars mor sova? Icke sa nicke! Hon fick passa på att kurera sig med litervis kaffe ist

• elia82
    angYY skrev 2007-10-11 08:47:29 följande:
    Tänkte kolla mer om hur ni trivdes på Kss för er som valde att föda där och om ni har några bra tips på smärtlindring o så?Var på den informationen igår i föräldragruppen =D
     Jag har fött båda mina barn på Kss i Skövde  o tyckte att det vart jättebra båda gångerna, bra personal, pappan fick sova så många nätter han ville (om de hade plats vilket det fanns båda gångerna). Med Alicia stannade vi bara 1 dygn men med Samuel som kom i v 35 stannade vi 5 dagar o då hann man få en lite bättre inblick o jag har verkligen inget att klaga på.

Som smärtlindring kan jag starkt rekomendera ryggmärksbedövning, om den tar som den ska så är det helt underbart. Även lustgasen funkade bra för mig.
    Har du tänkt att föda på Kss o vilken vecka är dU i?
  • elia82

angYY:

Va inne o kikade på din sida nu o såg att du väntade ett decemberbarn! December är en mysig månad att få barn i. Båda våra barn har varit beräknade i december men Samuel hade ju lite bråttom att komma ut men han kom ändå rätt lagom till 1:advent iaf!

Ha en bra dag!

• elia82

Ja fy vilket trökigt väder!
    Jag som tänkte va så redig att gå till jobbet i dag...får nog se hur det blir med den saken....
    Hos oss blir helgen lugn, det räcker med att vi för en gångs skull är lediga en hel helg tillsammans, det händer ju inte allt för ofta!
    Hur har ni andra det då?

• elia82

Kikar in o säger god natt jag med!

Ha en trevlig helg flickor!

Svar på tråden Lidköping med D