Inlägg från: Jen070912 |Visa alla inlägg
  • Jen070912

Lidköping med D

Baka är skoj! Jag har hunnit med degen till pepparkakorna o även bakat dem. Lussekatterna fick mina föräldrar ta tag i o så byter vi sen. Ska försöka göra julgodis i helgen, har valt ut några nya godbitar o några gamla favoriter som jag ska testa ur mina julgodisböcker. Sen tänkte jag hinna gjuta ljusen i helgen med men får se vad tiden räcker till.

Clem: Jösses vad folk det va på lusse idag ju... tur jag hittade dig! *skrattar*

Miccca: Hur va huset igår? Blir det flytt? Är ni intresserade av att kolla på det huset Andreas föräldrar har till salu inne i byn i Saleby?

Trollungen Felicia 070925
  • Jen070912
    Clem: Hur gör man för att sminka inläggen med foto? Mysigt att hon redan får tänder, akta "mjölkbaren" nu då, annars kan det nog göra riktigt ont.

Jag har bästa botmedelet mot spöken o rädsla för mörkret.
    Gör som jag, flytta ut på landet nära skogen utan grannar o utan gatlampor.
    Innan du vet ordet av måste man bota alla sånna rädslor för att våga bo kvar!

Fika på stan kanske? Jag ska till stan både ons, tors o fre vad jag vet redan nu.
  • Jen070912

Fika på tors funkar säkert för min del. Ska till bvc under dagen tror jag det var så då e jag ändå i stan. Tror det var vid 13 lr nåt, men jag kan alltid fönstershoppa eller nåt tills ni andra hinner med att fika! *billigast så*

Elia: Gratta stora tjejen från oss! Såg den söta bilden i tidningen.

Miccca:
    Sitter oxå själv hemma då sambon e på julbord inkl alkohol med sitt jobb. *suck* Varför får aldrig respektive följa med undrar jag?!?!

Guuuud så seeeegt... vad ska jag hitta på? Det e bara en timma sen Abel åkte o jag har redan tröttnat. Felicia sover, Izor snarkar, Lucky sover, Destiny e ute och Crazy sover. Underhåll mig... roa mig... jag måste ha något att göra. *panik*

• Jen070912
    Isak: När är det du är beräknad? Hoppas det inte blir en julaftons bebis bara!

Miccca:
    Ännu en timma passerat... segt... segt...
  • Jen070912
    Miccca: Jag har verkligen noll förslag känner jag. Ska nog se På spåret o filmen som kommer efter det, visserligen har jag sett den men vad ska man göra?

Clem: Ja Crazy fick det bli... han åkte med på traktorkärran igår och trillade av i Lovene den token... Vart ska ni åka?

Isak: Okej, då är jag med. Hoppas att du går förbi julen o nyår då eller får innan.
  • Jen070912
    Elia: Vilken jubelåsna som riktar julmusten mot bokhyllan, hade det inte vart lättare att försökt få på korken igen?! *funderar* Vem är den där Jimmy förresten?

Miccca:
    Ja det var ju synd att vi inte visste om det. Själv har jag en otroligt ledsen Felicia här, har inte några idéer kvar på vad man ska göra för att få tyst på henne. Börjar bli smått hungrig nu har inte ätit sen 12. (Igår t.o.m. kollar klockan). Å så skulle jag hämta maten som blev över i middags, då sitter en kattf-n å käkar i grytan... smidigt... not...

Clem:
    Skoj för Romeo, hoppas att de får trevligt.
  • Jen070912
    Elia: Tack för inbjudan på tårta, tyvärr var jag inte i stan + att jag ditt inlägg först nu. Felicia lugnade sig till slut men vet inte vad som var felet, gissar på tänder...

Isak:
    Jag tyckte pappret va ok på Näl men en egen rulle e väl aldrig fel om man får plats med det. Instämmer med Elias lista ang packningen, men glöm inte KAMERAN!!!!

Felicia har börjat jollra! Nu märks det att hon e min trollunge för käften glappar ständigt!

Fika tors em blev det av o vart i så fall?
  • Jen070912
    Elia: Har ni haft den stående inomhus utan att ha den i foten nåt dygn innan ni satte i den? Det kan också vara förklaringen, granen mår bäst av att stå en tag inomhus så att stammen kan svälla i värmen innan den pressas ner i foten med ett nytt snitt. Hoppas att det löser sig!

Ang. mellandagsfika, får se om jag kommer fram en sväng, ska vara på julmiddag kl. 13. Jag återkommer.
  • Jen070912
    Clem: Vad söt han e Romeo, o ännu fler dop blir det ju... han kommer tro det i fortsättningen med! Har Leias napp här oxå, tvättad o klar... du får den då vi ses.

Förstår att många köpt granar i år, känner själv att jag har jättemycket kvar att göra. Skulle det vara någon som ännu inte fixat gran o är sugen så hör av er, det e ok att komma ända fram till sön då det mörknar. Vi kommer ha folk här hela helgen nämligen som hämtar granar.

Snart ska jag iväg på julmiddag med jobbet, ska bli skoj. Dock har jag ingen julkänsla (idag heller). Måste väl ta o fixa mig klar o väcka lilla sömntutan... *snark*
  • Jen070912

Hmm, ja vad gör jag... springer runt som en skållad råtta o försöker fixa här hemma. Tvättar, städar, gör julgodis, rullar köttbullar, kokar skinkan, passar Felicia, rastar vovven, bråkar med katterna, slår in julklappar å så borde jag åka till stan igen då Felicia vaknar o köpa resten av julkapparna o handla mat. *pust*

• Jen070912

Herregud vad alla är rediga, hur hinner ni???
    Jag bor i ett katastrofdrabbat område känns det som. Du behöver ha sumbobrottarkropp för att manövrera dig fram numera.
    Måste slå in paketen, fixa julskinkan, klä granen, hinna till bvc om en stund, köpa mat + bingolottor, gå till systemet o så var det den där jäkla städningen. Är nog inne på tvättmaskin nr 14 nu den här veckan utan att överdriva. Tänkte få undan all tvätt innan jul för badrummet e så trångt annars. Så jag har tvättat massa hund o kattfiltar, lakan, gardiner, dukar o annat som nästan aldrig tvättas. Får snart panik över att det är jul om... räknar... bara 3 dagar... ännu mer panik!!!!!

• Jen070912

Hur tusan har ni hunnit skriva nästan 100 inlägg på julhelgen sen jag var inne sist?! Helt förundrad... en annan har ju sprungit runt som om man haft eld i baken för att bli klar med allt i tid och hinna fixa allt osv. Vi har mer eller mindre  bara börjat vårt julfirande.
    Den 23 var vi på uppesittarkväll hos Lisa o Skog, julafton - julbord hos mina föräldrar på dagen och Andreas familj på kvällen. Igår var vi 16 pers på julbord hemma hos oss (familjer syskon o sånt) och på kvällen julfest med vänner, fast det blev inget. Idag blir det julbord med Andreas kusiner o familj, imorgon julmiddag hos Andreas bror, nästa dag julmiddag med min morbror + fam, sen är det dop och nyår... *pust*

Clem: Häftig gran! Det gick sådär med allt pyssel o sånt jag hade kvar. Vi klädde granen julaftons morgon men sen flöt allt på.

Miccca:
    Jag säger som jag sa från början, jag älskar bokstaven W så helt klart det!
    Lika bra att båda barnen åker på vattenkoppor nu direkt då de är små, ju äldre man blir ju fler följdsjukdomar kan det bli. Är man pensionär ca 65 år o uppåt kan man till o med dö av följderna. Så smitta på bara!

Jag kan inte lägga in bilder, försökte göra så som Mia o Camilla skrev, men det funkar inte. Måste man ha någon speciell funktion? Det blir bara texten som syns då jag försöker.

• Jen070912
    Laban: Det går att komma massa 1000-lappar minus om man betalt med kort och handlat på massa ställen ungefär samma dagar. Särskilt nu kring jul då alla inte samlar alla babsköpen varje dag. Har legat - 10 000 som mest. Men då hade det dragits taxfree varor + massa annat ca 3 månader för sent.

Lena: Vad gullig hon e, så skoj när de pratar o uppfattar saker, kul att se vad som rör sig i ett barns huvud! Syns imorgon ska bli skoj!

Får oxå säga tack för en trevlig sväng på stan, trots att jag avvek tidigare. Blev som tur var inte mer julbord hos svågern. Blev massa hemmagjorda pajer med mumsiga fyllningar! *mumma* Så gott med något annat än julbord. När blir nästa fika? Dags att dra igång efter nyåret hemma hos nån? Jag startar om ni vill!!!
  • Jen070912
    GOTT NYTT ÅR!!!

Själv ska jag försöka friskna till ordentligt, förkylningen börjar ge sig och jag kan svälja idag utan att det gör skitont! *jippie*
    Var på barndop igår och idag är jag så öm i magen efter att ha burit runt på sessan hela dagen. Abel är sjuk ännu, får se hur det blir med middagen ikväll.
  • Jen070912

Hoppas att ni alla fick en trevlig nyårskväll.
    För vår del blev det sådär. Abel blev sämre igår igen efter middagen så det blev inga familjespel och dessert för hans del. Utan han stod ute i trädgården och fick frisk luft hela kvällen fram till halv tolv då vi andra joinade honom för att gå till grannarna o skjuta raketer o skåla. Sen direkt hem till en hispig vovve och så stupade han i säng och sover än. Mindre skoj... Får hoppas att 2008 blir bättre.

Svar på tråden Lidköping med D