• Tutilure

Vapen som leksaker?

Köper du leksakspistoler eller andra leksaksvapen till ditt barn? Isåfall, varför?

Hos oss kommer inga vapen (leksaker eller ej) innanför dörren. Vapen är och kommer aldrig att bli leksaker och med tanke på våldet som ökar så är det ännu viktigare att markera detta.

Om man målar fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vapen som leksaker?
  • Teskedsmamman

Nej, på sin höjd en vattenpistol i bjärt färg... inget annat kommer in här!

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Tutilure

Ni som har skrivit ja, varför gör ni det? Köper leksaksvapen alltså.

Om man målar fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • moppet

Jag röstade ja. Hon har redan ett antal olika leksaksvapen. Skytte är en utmärkt sport. Givetvis siktar man inte på varandra utan på måltavlor och annat.

Håller med om att det är mycket beklagligt att våldet ökar. Men det har ju inte någon koppling till seriösa skytteföreningar.

• lövet2

Ja, vi har flera svärd. En gång i tiden hade vi visst några principer om det där, men efter alla olyckshändelser med barn som fäktades med vassa pinnar och krattor bl a, så kom vi fram till att det var säkrare med plastsvärd. Sedan dess har vi sluppit olyckor av den sorten!

• Ayla

Jag köper INTE vapen till mina barn.

Tyvärr är de juh så att de är jätte spännande i en viss ålder med pistoler känns de som och då blir allt en pang pang om de s är lite lego eller en pinne.
    De kan jag inte hindra känner jag.
    Men att köpa vapen. NOPP!!!

• Jessica24

Ja, här är det OK med vattenpistoler i färgglada färger och typ ett riddarsvärd.

♥ Victor 14/3-2006 + BF 14/1-2008 ♥
  • Erkens mamma

Ojoj nu kommer jag att bli slagen på.... Väljer att sticka ut hakan här :-P

Jo min son (och dottern sedan också om hon vill) får leksaksvapen. Dock sådant som man absolut inte kan ta för riktiga.
    Han leker ibland "rädda"-lekar och springer omkring i vardagsrummet och räddar sina låtsaskompisar från drakar och elaka häxor.
    Jag tror inte att han tar skada av att ha leksaksvapen. Jag tror på att inte göra så stor affär av det hela utan att han har många alternativ på leksaker.
    Han leker tex mer med sina bilar och med kompisarna leker han gärna mamma-pappa-barn eller tar fram modelleran med tillbehör.

Att han har en pappa som sedan jobbar med vapen (officer) bidrar ju självklart till en mer liberal inställning till just vapen.

• adrenalin

jag har egentligen inget emot det. jag älskade att jaga min lillasyster med armborst när jag var liten eller varför inte fäkta lite med en pickadoll. Slåss med svärd var en favorit. Skjöt även med luftbössa och riktigt hagelgevär då och då (med vuxen hjälp).

jag har inte blivit nåt vapenfreak, tvärt om... ogillar starkt tanken att skjuta någon eller något med ett armborst eller dylikt.

Jag tror det hela hänger på nåt annat, jag visste ju hela tiden att lekarna var på låtsas... ett rollspel typ
    men jag har inget intresse i att ge min 2-åring sånna här leksaker och hon har inte visat nåt helt intresse till att leka sånna lekar heller. men den dagen hon vill jaga sin lillebror med ett armborst så.. varför inte

burriburr.wordpress.com - läs bloggen, den handlar om saker du gillar! :)
  • Lillan7704
    moppet skrev 2007-10-08 23:48:08 följande:
    Jag röstade ja. Hon har redan ett antal olika leksaksvapen. Skytte är en utmärkt sport. Givetvis siktar man inte på varandra utan på måltavlor och annat.Håller med om att det är mycket beklagligt att våldet ökar. Men det har ju inte någon koppling till seriösa skytteföreningar.
    Håller fullständigt med! Äntligen nån som har fattat galoppen!
Svar på tråden Vapen som leksaker?