• lillajag82

april 08 ~~1,0~~

HALLÅ BRUDAR
    Här håller vi förväntansfulla APRILMAMMOR-08 ihopp
    här snackas allt mellan
    himel o jord
    TILLBAKABLICKAR

modertråden
    1.  www.familjeliv.se/Forum-11-227/m23011244.html

bf-tråden
    1.  www.familjeliv.se/Forum-11-227/m23737418.html
    Emelié010224 & Albin060520
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-19 11:56:34:
    könsgissnings tråden
    1. www.familjeliv.se/Forum-11-227/m26042567.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-11-07 12:18:02:
    KIKA GÄRNA IN I GISSNINGS TRÅDEN
    JAG ÄNDRADE LITE JUST FÖR ATT JAG HAR SVÅRT ATT HÅLLA KOLL PÅ ALLA
    SÅ NU ÄR DET BF INLAKT OXÅ
    FINNS MÅNGA SOM JAG INTE FYLLT I MEN ER SOM JAG FANN I BF TRÅDEN SON GJORDES I 1:A TRÅDEN LIGGER FÖRHOPPNINGS VIS PÅ RÄTT DATUM NU I DENNA TRÅD

MED ANDRA ORD SÅ HAR JAG SAMLAT ALL FAKTA I EN TRÅD O INTE I FLREA TRÅDAR..
  • Svar på tråden april 08 ~~1,0~~
  • Lorelei

Hej alla!
    Har nu varit till läkaren som konstaterat att allt ser bra ut trots att jag mår skit. Blev sjukskriven i 3 veckor 50%, först 100% men då protesterade jag för jag vill jobba men inte heltid. Blodtrycket hade sjunkit rätt mycket i övertrycket men var acceptabelt. Från 135/85 till 102/79? Har aldrig legat så lågt i övertryck? De tror att det är anledningen till yrseln. Ordinerad vila på 50% med andra ord.

• Albin 080509
    lillajag82 skrev 2007-10-15 13:15:59 följande:
    är jag den ända som inte har fått tid för ul ännu ??känns som om dom glömt mig snart e det ny månad o  (ul månaden)o jag har ingen tid blää annars så mår jag bra förutom att jag lägntar enormt mycket efter ul o få se lilla ärtan sprattla runt där inne
    Jag har inte heller fått någon tid än, men en tid borde dyka upp i bervlådan inom 2 veckor! går in i v 13 imorn
    Jag Är Gravid i vecka 12
  • malinmys

Hej igen töser!

NJag har fått ul-tid o ska iväg den 5:e nov En EVIGHET kvar känns det som!! nu väntar jag också på tid till spec.mvc då vi ska diskutera snity igen. Förhoppningsvis får jag tid då också! Skulle vara bra för nerverna! Nu borde jag eg sitta och skriva på hemtentan som ska in på torsdag men jag har visst ett visst flyktbegär

Trotsiga barn är trygga barn.....
  • MarinaNina

Lorelei - Nu minns jag, det var ju lågt blodtryck som var problemet för min svägerska också. Jag brukar ligga lite lågt och känna mig yr. Hade ordentliga svängningar i början, men inte så mycket på sistone. Bara igår och idag. Fast jag är ganska bra på att vila, kanske därför jag klarar mig rätt bra.

Vi berättade för familjen på en gång, min bror och svägerska visste att vi försökte igen efter ma i januari, och dessutom såg jag kanske ingen anledning att inte berätta. Man ville dela med sig av sin glädje, och kanske prata lite om oron också..

Min dotters pappa har jag dock inte pratat med än.. Fast, jag tror att han vet, för han mamma har förstått.

• BeccyBoop
    Lorelei Va skönt att du blivit sjukskriven, jag vet att det var det du hoppades på. Hoppas verkligen det hjälper mot din yrsel. Hade din son nåt roligt att berätta efter helgen hos farmor o farfar? Tror säkert en hel massa spännande hänt!

Själv har jag precis vaknat från en helvtimmes lur, så nu har jag kuddmärken i halva ansiktet
    Har även jag påbörjat renovering som så många andra här inne. Vi ska måla om i hallen och köket. Målade vitt när vi flyttade hit förra sept (big misstake!) så nu ska vi måla grått. Så det är förmodligen klart imorn!
    BF 8 april 2008
  • Lorelei
    MarinaNina skrev 2007-10-15 14:28:31 följande:
    Lorelei - Nu minns jag, det var ju lågt blodtryck som var problemet för min svägerska också. Jag brukar ligga lite lågt och känna mig yr. Hade ordentliga svängningar i början, men inte så mycket på sistone. Bara igår och idag. Fast jag är ganska bra på att vila, kanske därför jag klarar mig rätt bra.
    Det komiska är att jag legat konstant högt efter förra förlossningen och var helt övertygad om att det var det som var problemet den här gången också. Och 102/79 är eg. hyfsat normalt, men för mig som alltid ligger högt så är det lite för lågt... så därav yrseln. Konstigt är det iaf. Men det känns bra att veta!
  • Lorelei
    BeccyBoop skrev 2007-10-15 14:47:52 följande:
    Lorelei Va skönt att du blivit sjukskriven, jag vet att det var det du hoppades på. Hoppas verkligen det hjälper mot din yrsel. Hade din son nåt roligt att berätta efter helgen hos farmor o farfar? Tror säkert en hel massa spännande hänt!Själv har jag precis vaknat från en helvtimmes lur, så nu har jag kuddmärken i halva ansiktet Har även jag påbörjat renovering som så många andra här inne. Vi ska måla om i hallen och köket. Målade vitt när vi flyttade hit förra sept (big misstake!) så nu ska vi måla grått. Så det är förmodligen klart imorn!
    Hej! Det känns skönt att få gå ner i tid och skönt att slippa sjukskrivning på heltid som de först ville. Mer normala tider borde hjälpa lite iaf

Han hade massor att berätta! Han hade kört farfars blåa traktor (som faktiskt är blå och inte bara "daniel-blå"), tittat på skogsmaskinen, bytt till vinterdäck på alla 4 bilarna och lekt massor med farmor.

Åh! Måla om! Underbart! Vi väntar fortfarande på besked om när hyrsevärden tänker tapetsera om våran lägenhet. De sa inom 6 månader när vi flyttade in och det var 1 aug... längtar!
  • BeccyBoop

Loerlei Så bra att han hade haft roligt.
    Måste ju säga att jag är avundsjuk på din sons namn. Jag vill döpa vår son till Daniel, men det är lite svårt då min man heter Daniel. Så det blir ingen Daniel jr här inte! Hoppas istället på en ev David

BF 8 april 2008
  • Lorelei
    BeccyBoop skrev 2007-10-15 15:04:06 följande:
    Loerlei Så bra att han hade haft roligt. Måste ju säga att jag är avundsjuk på din sons namn. Jag vill döpa vår son till Daniel, men det är lite svårt då min man heter Daniel. Så det blir ingen Daniel jr här inte! Hoppas istället på en ev David
    Jaaaa.... fast varför inte Jag hade en klasskamrat på universitetet som döpte sin son efter maken... Det var faktiskt Daniels pappa som valde namnet, eller rättare sagt jag rättade till det. Han ville döpa honom till Dan och jag sa att då blir det Daniel eftersom brorsans bästa vän som vi umgås med heter Dan. Nu blir det lite svårare istället. Jag tror ju att det här är en kille och vill egentligen döpa honom till Erik vilket maken vägrar, och mitt andra alternativ är Fredrik. Men det är brorsans andra närmaste vän som vi också umgås med!! Blir ju lite galet kanske Mycket lättare med tjejnamn bara för att jag är övertygad om att det inte blir en tjej.
  • Lorelei

Beccy - David är också jättefint! Men det heter en av Daniels bästa kompisar på dagis *hehe* Blir nog förvirrande för honom.

Svar på tråden april 08 ~~1,0~~