Tilcha skrev 2008-01-03 23:26:49 följande:
Tycker att profylax-kurser å amningskurser ska vara gratis. Iaf för förstföderskor. Man känner sig ju helt vilsen i allt nytt. Åtminstone jag. Jag har iaf beställt "att föda" från
alidbris.com så nu ska här pluggas inför förlossningen.Går in i vecka 27 i morgon så det känns som att det närmar sig med stormsteg.Apropå kurser så tyckte min BM att jag skulle gå t.ex. en Yogakurs. Hon sa att det satt lappar på anslagstavlan på vägen ut när vi var på besök sist. Visst det gjorde det ju men kursen kostar 1500kr. Lite väl dyrt tycker jag. Då köper jag hellre en cd med avslappnignsmusik å tränar andning själv. Jag vet ju iaf hur riktigt svår menvärk känns så jag får väl tänka på det när jag träningsandas.Dessutom ska man ju punga ut med över 4000kr på vagnen plus lite till som behöver köpas in. Sen nästa lördag går det 1200kr till 3D-ultraljudet. Många bäckar sm...halvstora....
Håller med om att det borde va gratis.. Här ska vi förutom vagn, säng och allt annat nödvändigt punga ut 6000 dollar(!) dvs ca.38000kr för sjukvård under graviditeten + förlossning och BB. Ojojoj, billigt är det ju absolut inte.
Ett tips är att köpa en DVD med yoga för gravida.. jag spelar in ett yoga program på min TiVo varje morron så jag kan träna här hemma framför TV:n. Jätteskönt..
Jag lyckades hitta ett ställe där dom gör 3D UL för 500kr.. jättebra

Va där och gjorde 'vanligt' köns UL (för bara 150kr) och tjejerna där är jättetrevliga och stället är fint (inte alls oseriöst lr nåt som man kan tro när man ser deras prislista). Jag ska på 3D i v.28 hade jag tänkt. Håller tummarna att det fortfarande är en tjej där inne.. skulle bli lite smått chockad om det helt plötsligt växt ut en liten pille-snopp på bebben

Kommer iofs inte tro att de e en tjej förrens hon kommer ut. haha.