• Bei Bei

Ni borde skämmas!

Ja alla ni som är "vardagsrasister" här på FL.

Jag läser tråd efter tråd om hur "dom" (invandrare, mörkhyade, ickesvenskar) bara förstör, lever upp våra bidrag, hotar våran tradition, invaderar dagis, tar över våra bostäder och jobb. Jag blir så TRÖTT på denna trångsynhet!

Fattar ni inte att många av dessa människor som ofrivilligt blivit tvungna att söka sig hit har gjort det för att de inte ÖVERLEVER annars!
    Fattar ni inte att många av dessa människor har enormt djupa sår och har upplevt hemska saker?
    Fattar ni inte att dessa människor förtjänar en bättre värld, kärlek & trygghet?

Dessa människor borde få vårat fulla stöd istället för bara massa skitsnack och hårda ord.
    Hjälp dem att få en bättre start i Sverige istället.
    Varför kan vi inte hjälpa varandra? Varför måste vi vara så förbannat egoistiska?

Jag är less på den svenska avundsjukan och på fördommar som inte stämmer.

AMEN!

♥ Ronja ♥
  • Svar på tråden Ni borde skämmas!
  • Lisen08
    ixxia skrev 2007-10-16 21:00:31 följande:
    nej inte om man tex är kompisar kanske, men det tror ja dom inte va.. bara för att man kommer från samma land behöver man ju inte va vänner
    Men det trodde jag
    UlricaAndersson skrev 2007-10-16 20:53:34 följande:
    Oavsett vad man tycker har alla rätt till en egen åsikt...
    Vem har påstått motsatsen?
  • Suskiv

Jag är andra generations invandrare. jag är glad att mina föräldrar och deras föräldrar kunde komma hit på 70-talet och få jobb, utbildning och bostad. I min släkt har vi anpassat oss till de svenska sederna. Vi talar svenska (olika bra) och försöker göra rätt för oss. Vi har tagit seden dit vi kommer och tvingar ingen att sluta med sina traditioner och vi tvingar heller inte på dem våra. Visst har mitt folk gjort ett stort avtryck i det svenska samhället, men vi är integrerade. Vi gillar visserligen att umgås med vårt folk och tala vårt språk och många gånger äta vår mat, men vi fungerar lika bra med svenskarna.

Varför kan inte dagens invandrare göra samma sak?

• bez

Hur går det i denna tråd då ? (inte läst)

• esmeralda76

Jag är andra generations invandrare. jag är glad att mina föräldrar och deras föräldrar kunde komma hit på 70-talet och få jobb, utbildning och bostad. I min släkt har vi anpassat oss till de svenska sederna. Vi talar svenska (olika bra) och försöker göra rätt för oss. Vi har tagit seden dit vi kommer och tvingar ingen att sluta med sina traditioner och vi tvingar heller inte på dem våra. Visst har mitt folk gjort ett stort avtryck i det svenska samhället, men vi är integrerade. Vi gillar visserligen att umgås med vårt folk och tala vårt språk och många gånger äta vår mat, men vi fungerar lika bra med svenskarna.

Varför kan inte dagens invandrare göra samma sak?
    Ja det undrar jag med, det fungerar alldeles utmärkt för dom allra flesta.

• esmeralda76

Ojdå glömde skriva att jag svarade suskiv tidigare.

• Zebilah
    gudrun skrev 2007-10-16 20:47:11 följande:
    Hur mycket värde har en gammal människa som ligger på vårdhem,och det knapt finns pengar att ta hand om denna???
    Lika mycket värde som alla andra människor.
    (¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Jamila ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • gudrun

Javist!
    Fast min poäng är ju som så: Varför finns det inte nog pengar för att sköta om dessa gamla som bott i Sverige och jobbat her hela sitt liv? Att ge dom en verdig slut på livet/ålderdom?

Skall man inte egentligen ta hand om dessa i första hand? En tanke bara....

Zebilah skrev 2007-10-16 22:32:03 följande:
    Lika mycket värde som alla andra människor.
  • SkåneP

"Skall man inte egentligen ta hand om dessa i första hand?"

Bästa sättet för det är väl att se till att det finns en massa goa skattebetalare som kan betala kalaset.

En färdigutbildad invandrare i arbete ger bra mycket mer netto än att först utbilda personen med 9 år grundskola och ett par år i gymnasium, samt ev universitetsstudier.

1. Fri invandring
    2. Begär inte försörjning av någon annan.

Givet parollerna i punkt 1 och 2 skulle vi kunna ha ett otroligt rikare land än vi redan har.

• Häxan Jia
    Bei Bei skrev 2007-10-15 08:29:36 följande:
    Ja alla ni som är "vardagsrasister" här på FL. Jag läser tråd efter tråd om hur "dom" (invandrare, mörkhyade, ickesvenskar) bara förstör, lever upp våra bidrag, hotar våran tradition, invaderar dagis, tar över våra bostäder och jobb. Jag blir så TRÖTT på denna trångsynhet!Fattar ni inte att många av dessa människor som ofrivilligt blivit tvungna att söka sig hit har gjort det för att de inte ÖVERLEVER annars!Fattar ni inte att många av dessa människor har enormt djupa sår och har upplevt hemska saker?Fattar ni inte att dessa människor förtjänar en bättre värld, kärlek & trygghet?Dessa människor borde få vårat fulla stöd istället för bara massa skitsnack och hårda ord.Hjälp dem att få en bättre start i Sverige istället.Varför kan vi inte hjälpa varandra? Varför måste vi vara så förbannat egoistiska?Jag är less på den svenska avundsjukan och på fördommar som inte stämmer.AMEN!
    Öhh du snackar om flyktingar va?? Invandrare och flyktingar är väl inte samma sak eller????
    Födda till original-Varför dö som kopior!
  • MiAmor

Tack TS!!! ÄR verkligen less på alla dessa vardagsrasister. Läser ofta kommentarer här på fl som är så empatilösa och egoistiska att det är skrämmande! Usch, undrar när folk ska sluta döma andra efter utseende och härkomst..

Svar på tråden Ni borde skämmas!