• Bei Bei

Ni borde skämmas!

Ja alla ni som är "vardagsrasister" här på FL.

Jag läser tråd efter tråd om hur "dom" (invandrare, mörkhyade, ickesvenskar) bara förstör, lever upp våra bidrag, hotar våran tradition, invaderar dagis, tar över våra bostäder och jobb. Jag blir så TRÖTT på denna trångsynhet!

Fattar ni inte att många av dessa människor som ofrivilligt blivit tvungna att söka sig hit har gjort det för att de inte ÖVERLEVER annars!
    Fattar ni inte att många av dessa människor har enormt djupa sår och har upplevt hemska saker?
    Fattar ni inte att dessa människor förtjänar en bättre värld, kärlek & trygghet?

Dessa människor borde få vårat fulla stöd istället för bara massa skitsnack och hårda ord.
    Hjälp dem att få en bättre start i Sverige istället.
    Varför kan vi inte hjälpa varandra? Varför måste vi vara så förbannat egoistiska?

Jag är less på den svenska avundsjukan och på fördommar som inte stämmer.

AMEN!

♥ Ronja ♥
  • Svar på tråden Ni borde skämmas!
  • Zebilah
    Astoria Blue skrev 2007-10-16 16:30:53 följande:
    "Om den dagen kommer då ditt/dina barn riskerar att bli sönder bombade så ska DU inte fly någonstans"Jag ska fly till ett annat land. Sen ska jag ha noll respekt för invånarna i det landet, så ska vi se vad som händer med mig och mina barn då.
    Har ALLA invandrare noll respekt gentemot svenskar?
    Henrik31 skrev 2007-10-16 16:29:08 följande:
    Zebilah skrev 2007-10-16 16:26:42 följande:Jo, fly skulle jag. Till Norge eller Danmark. Inte fan drar jag till andra sidan jordklotet.
    Ja för du vet att du har en chans att få stanna där, så kanske det inte är i allas grannländer.
    (¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Jamila ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • Astoria Blue
    Zebilah skrev 2007-10-16 16:40:59 följande:
    Kanske man har bott här så länge då att man kommit in sig så pass mycket i samhället att man anser det vara ens hem?Sen vill jag bara tillägga att bara för att man är invandrare betyder inte det att man är fattig.
    Nä det behöver verkligen inte betyda att man är fattig. Dom fattiga är oftast kvar i dom krigshärjade länderna tyvärr.
  • jannej
    Zebilah skrev 2007-10-16 16:49:49 följande:
    Hur kan man vara så hatisk? Hur kan man skita i en anna människas värde och liv? Jag fattar itne det och jag kommer aldrig att kunna fatta det.
    Det är ju vissa av dessa invandrare som gnäller över hur dåligt det är här i sverige och om de nu tycker det är så dåligt ja då kan de ju köpa sig en flygbiljett hem igen.

De flesta som kommer hit är inte de fattiga, de har inte råd med resan hit, det är istället de som har det bra ställt ekonomiskt. Sätt in insatserna i närområdet istället så kan man hjälpa flera hundra personer för samma summa som det kostar att ta hand om en enda person här i landet.
  • Astoria Blue

"Har ALLA invandrare noll respekt gentemot svenskar?"

Alla?! Varför ska NÅN göra det när vi hjälper dom?? När vi ställer upp för dom? Ska vi bli hånade och spottade i huvudet för det?? Det räcker med att en del beter sig så.
    Accepterar vi att en del svenskar beteer sig så??

• eiram13

Skulle tro att mycket handlar om rädsla.

• Lisen08

Blir mörkrädd när jag läser vissa inlägg

Är innerligt tacksam för att jag slipper vara invandrare och därmed dömd iom det.

• Astoria Blue
    Lisen08 skrev 2007-10-16 17:03:35 följande:
    [citat]
    Blir mörkrädd när jag läser vissa inlägg Är innerligt tacksam för att jag slipper vara invandrare och därmed dömd iom det.
    [/citat
    Ja eller bli dömd för att vara en svensk dum hora på 6år och pissad på. Där kan man ju snacka om att bli dömd.
  • Trubbsla

Fördomar, det är väl när man ser ned på ett helt folkslag för det kanske bara några stycken gör.
    Ja, jag har nog inte några fördomar. Men är förbannat less på politikerna som tar in mer och mer invandrare när Sverige inte har så det räcker å blir över till svenskarna. Alltså har jag itne fördomar mot stackarna som kommer hit, utan agg mot politikerna som inte styr upp hela situationen.

• jannej
    Trubbsla skrev 2007-10-16 17:06:37 följande:
    Fördomar, det är väl när man ser ned på ett helt folkslag för det kanske bara några stycken gör.Ja, jag har nog inte några fördomar. Men är förbannat less på politikerna som tar in mer och mer invandrare när Sverige inte har så det räcker å blir över till svenskarna. Alltså har jag itne fördomar mot stackarna som kommer hit, utan agg mot politikerna som inte styr upp hela situationen.
    Ja man önskar att de hade stake nog att ta tag i problemet och inte öppna alla gränser samtidigt som de kör ner skallen i sanden och lådsas som om att problemet inte existerar.
Svar på tråden Ni borde skämmas!