Bit statistik!
Finns denna kända lista om vilken hundras som biter allra mest?
Är grymt nyfiken om någon har en länk eller källa till någon "bit statistik".
Finns denna kända lista om vilken hundras som biter allra mest?
Är grymt nyfiken om någon har en länk eller källa till någon "bit statistik".
Min golden-hanne jag hade tidigare blev ett mörkertal eftersom han högg grannfrun i benet - han var sjuk då och hade fått dille på att hata alla kvinnor. Hon valde att inte anmäla för det tog inte så illa = gick inte hål och dessutom så visste hon att han va sjuk och vi vet inte vad MEN något hade hänt när han va på djursjukhuset och han hade svårt för främmat folk överhuvudtaget efter den vistelsen.
Han som aldrig visat direkta tendens till att va aggressiv tidigare va plötsligt helt totalförändrad och mötte främmande människor med dovt morr. Måste ju bara tala om att mina föräldrar bor ute på landsbygden så det va därför de valde att låta han leva kvar, men han fick aldrig mer gå lös efter den händelsen.
Han gick bort för 2½ år sen
Min golden-hanne jag hade tidigare blev ett mörkertal eftersom han högg grannfrun i benet - han var sjuk då och hade fått dille på att hata alla kvinnor. Hon valde att inte anmäla för det tog inte så illa = gick inte hål och dessutom så visste hon att han va sjuk och vi vet inte vad MEN något hade hänt när han va på djursjukhuset och han hade svårt för främmat folk överhuvudtaget efter den vistelsen.
Han som aldrig visat direkta tendens till att va aggressiv tidigare va plötsligt helt totalförändrad och mötte främmande människor med dovt morr. Måste ju bara tala om att mina föräldrar bor ute på landsbygden så det va därför de valde att låta han leva kvar, men han fick aldrig mer gå lös efter den händelsen.
Han gick bort för 2½ år sen
Denna statistik är ju tyvärr lite missvisande med tanke på dagens årtal. Vid den tidpunkten så var ju inte Schäferaveln på topp och många individer som aldrig borde ha sett dagens ljus står för den statistiken.
Jag minns att jag för mindre än en månad sedan diskuterade på att annat forum och då skickades en länk på en nyare undersökning. Blandraser stod högst på listan med hela 44% och tätt under kom Golden Retriver följd av Tax. Bordercollie var på 6 plats. Har försökt att hitta den utan att lyckas. Söker vidare...
Jag har bara träffat en PB o det va en urgullig liten valp som hade som farligaste vapen en svans att slå ihjäl mina ben med
Så min historia om min hund har ingenting med PB:s att göra
network.bestfriends.org/Library/Download.aspx
Visserligen inte Svensk statistik, men det är ju inte bara här som hundar bits.
www.aftonbladet.se/nyheter/article412228.ab
Detta är en som jag hittade. Men där jämför de bara hur många som blivit bitna av kamphund och annan ras. Inget rasspecifikt alls och alltså väldigt "luddig".