• mogreta

Bit statistik!

Finns denna kända lista om vilken hundras som biter allra mest?

Är grymt nyfiken om någon har en länk eller källa till någon "bit statistik".

• Svar på tråden Bit statistik!
  • Zimlis

Hmm jag vet inte jag, men jag tycker verkligen att man ska se till antal hundar som finns av varje ras för att det ska bli en rättvis statistik.

• mogreta

Ahh, den är väll mer än 20år gammal?

Finns det någon nyare variant, gärna svensk?

• LillaLulla

Zchimla - jo, det finns ju lite olika sorters statistik där, frågade i en annan tråd hur man skulle tolka det men fick som svar att jag skulle sätta mig ner och tjuta en stund. ^^

• mogreta
    LillaLulla skrev 2007-10-15 20:09:58 följande:
    Zchimla - jo, det finns ju lite olika sorters statistik där, frågade i en annan tråd hur man skulle tolka det men fick som svar att jag skulle sätta mig ner och tjuta en stund. ^^
    Gjorde du det då?
  • mogreta
    Zimlis skrev 2007-10-15 20:05:16 följande:
    Hmm jag vet inte jag, men jag tycker verkligen att man ska se till antal hundar som finns av varje ras för att det ska bli en rättvis statistik.
    Jamen eller hur!
    Ta typ 1000hundar och sen procenten eller nåt.
  • Zimlis

Hmm Det hjälper ju säkert
    Men det är klart för alla som har hundar som anses vara lite mer bitglada än andra är det säkert toppen att läsa att listorna toppas av "familjehundar" - nåja det är ju kanske inte så konstigt då de är vanligast.

LillaLulla skrev 2007-10-15 20:09:58 följande:
  • mogreta

Eller så toppas listorna av Pit bulls och alla PB-älskare håller knipen så ingen golden-ägare får tag i listan

• LillaLulla

mogreta - nä, har redan gråtit en gång i dag (huligansonen bet mig nämligen i axeln, AJJJ!) och det räcker så väl!

• mogreta

Är sonen en tax eller dalmatiner?

Svar på tråden Bit statistik!